Namninsamling mot Uwe Boll

Medlem
Namninsamling mot Uwe Boll

Äh, jag tar och korspostar mitt inlägg från forumtråden om namninsamlingen:

Jag är numera också inne på Drunken_monkey_boxers och Marvs linje. Skön snubbe som verkar göra precis det han tycker är skoj i livet och skiter fullständigt i vad andra tycker (något som få andra lyckas med) och alltid lyckas göra gamers oerhört uppretade. En snubbe i min smak.

Dessutom tycks Postal faktiskt ha fått goda recensioner på olika håll. Ett långfinger åt PKismen. Go Uwe!

Edit: här är förresten en annan namninsamling: Long Live Uwe Boll!

Medlem

70k+ som inte vill att han ska göra fler filmer

Knappt 500 som vill att han ska fortsätta göra filmer

Vilka tror du vinner?


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Uwe Boll... killen är verkligen bra på att dra varumärken ner i skiten. Iofs så får fan ägarna av varumärkerna skylla sig själva när de glatt bestämmer sig för att tillåta Boll komma i närheten av deras IPs.


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem

Jag tror att de 500 "vinner", för herr Boll kommer högaktligen skita fullständigt i om en miljon uppretade gamers inte gillar det han gör.

Medlem

En fråga som dyker upp i mitt huvud varje gång Uwe förs på tal.

Vart får han pengarna ifrån?
Han gör filmer på löpande band, men nästan alla totalsågas, vem är dum nog att finansiera skräpet?

I övrigt får han väl göra film tills han dör för min del, det skadar ju inte mig om det finns en dålig film baserad på mitt favoritspel eller inte.. synd att ingen vettigare kunde gjort dom bara...

Medlem

Det värsta är att han gjort Blood rayne 2 och jobbar på Blood rayne3 samt Alone in the dark 2...

Fast jag läste på comingsoon.net att tyskarna ändrat lagen som gjorde att han fick så mycket pengar till filmerna, har för mig dungeon siege kostade en massa miljoner dollar.(Jag kan ha fel dock inte helt 100%) Hur som helst så skulle han numera få tigga pengar som alla andra och få Svensk films budgetar som inte duger till ett skit

Men jo slutar han göra film helt så blir jorden en bättre plats!
/Signed!

Medlem

Fast jag ändrade mig nu, slutar han göra film betyder det massa massa pengar över till massa säkert mycket bättre filmer. /signs

Medlem

så länge det inte är mina pengar så..


signatur

[spoiler] mööp[/spoiler]

MFC
Medlem

LOOOOOOOOOOL


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av lyrael:

Fast jag läste på comingsoon.net att tyskarna ändrat lagen som gjorde att han fick så mycket pengar till filmerna, har för mig dungeon siege kostade en massa miljoner dollar.(Jag kan ha fel dock inte helt 100%) Hur som helst så skulle han numera få tigga pengar som alla andra och få Svensk films budgetar som inte duger till ett skit

Nja. Han "får" inte en massa egentliga bidrag, däremot drar han nytta av en lag som enligt Wikipedia "allows investors in German-owned films to write off 100% of their investment as a tax deduction; it also allows them to invest borrowed money and write off any fees associated with the loan". WP-artikeln säger vidare att Uwe Boll faktiskt var en av få som faktiskt använde lagen så som den var tänkt, medan andra använde den som ett kryphål för att tunnla pengar till amerikanska studios för amerikanska filmer. Det är missbruket som lagändringen vill åt, inte sådana som Uwe.

Dåliga filmer, ptja... det är vad jag vet inga skattepengar som går åt till Uwes filmer - till skillnad mot smörja som SFI finansierar med till största del våra stålars. Kollar snabbt på beviljade produktionsstöd 2007. Drygt 120 miljoner kronor portionerades ut av ett litet antal filmkonsulenter till en hög godtyckliga filmer. Sju miljoner till Colin Nutleys Angel - och Uwe Boll är upprörande, jahapp...

Medlem

Larv.! Killen gör det han vill och tjänar hyfsat med stålar på det och lär därigenom fortsätta oavsett hur många anonyma internet röster som höjs mot honom. Vad namninsamlingen gäller så kommeer den bara se till att hålla honom kvar i rampljuset ytterligare en period. All reklam är, som vi vet, bra reklam.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Ja just det. Om vi skall diskutera skattefinansierade ångestprojekt så ligger skaparna av "Snapphanar" betydligt värre till i min bok än herr Boll.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Jo, det är nog andra som borde bli studerade också, inte bara han. Faktum kvarstår ju dock, det är jävligt synd att bolag fortsätter att låta honom göra film av deras varumärken. Jag menar, om man lyckas göra en såpass urkass film som Dungeon Siege var med så pass hyfsade skådisar medverkande, så är det verkligen synd. Det hade ju varit trevligare att i alla fall få hjärndöd underhållning eller till och med en bra film.

Inaktiv

hahah fan vad sjukt han verkar inte alls uppskattad den här snubben. missat hans filmer helt i hållet eller så har jag sett dom å slängt dom utan att veta vem som låg bakom. finns så mycket skit idag.

Medlem

UWE BOLL FOR PRESIDENT! Kommer alltid vara min no:1 movie maker... vad har /film för rätt att säga att han inte får göra vilken film han vill! Han kanske gör det med ironi? Det är juh bara att kolla på titlarna som Postar, Bloodrayne och House of the Dead? Går det verkligen att göra bra filmer på dem? Speciellt Bloodrayne Dungeon Siege filmen var faktiskt inte så himla kass... Alone in the Dark minns jag inte riktigt! Och man ser dessutom inte hans filmer för att dom är bra utan för att dom är rackliga, det som är det roliga med det! Hoppas verkligen över att få se mera DÅLIGA filmer från honom i framtiden! Kanske ett som bygger på CS? Ett dåligt spel förtjänar en dålig film... eller jag hade skuttat högt om han var den som låg bakom WoW filmen Och hade betalat för att se den på bion för att få mig ett gott skratt! Nej som sagt, Uwe Boll REGERAR! Thats IT!

Medlem

Uwe Boll=Bästa Aprilskämtet du någons blivit utsatt för. Näe men ärligt talat, jag skulle skämmas om jag var tysk... Näe usch... Visst är det bra att folk får göra det dom önskar/drömmer, men det finns också gränser på hur långt det får gå? Jag menar han har haft på sig några chanser att visa vad han går för, och vi vet alla att han har misslyckats fatalt på dom chanserna? Man ska satsa pengar på winners, inte loosers som Boll.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Från det att jag kom till sidan där det skulle klickas för att godkänna att lägga till sitt namn på listan till det att jag hade klickat på knappen, det vill säga ett par sekunder, hade det ramlat in ytterliggare 10 namn. Lär inte dröja länge innan rösterna är samlade.

Inaktiv

Är inte det här gammalt?

Jag skickade in en länk till den här (eller en liknande) till PC Gamer för några månader sen...

Medlem
Medlem

Banned står det?!


signatur

http://www.kompaniet.nu :+: #kompaniet @ QuakeNet

Medlem

Go Uwe! Han gör som han vill, bara kul att se kidsen ligga på backen, sparkandes och skrikandes när något inte passar dem.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Inaktiv

Yeah, 84,000 signatures.. Coolt!
*skriver på*


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Äh, vad fånigt.
Låt han göra sina filmer.
Kommer alltid finnas nån som gör skräpfilmer, försvinner han så kommer nån ny.

Och som tidigare sagt, han kommer fullständigt skita i detta och fortsätta göra filmer.


signatur

Bara gör det.

Medlem

Jösses, finns det verkligen inget intressantare eller viktigare att vara hysterisk över?


signatur
Medlem

Äre nå fel på hans filmer? Skriver inte under.

edit:
Hamnade 2 snäpp (496) brevid Uwe boll i FÖR namninsamlingen. Ooooh ;P


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Om inte han gör B-filmer på spel, vem ska då göra det? Tycker han är en skön snubbe som lever livet bara. Så länge ingen kan/gör det bättre kan han väl få hålla på.

Medlem

Räckna med min röst


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Signed, sealed and delivered för: GO UWE!

Detta är typ ay "det-är-coolt-att-hata-uwe" fling så alla balla tomtar bara måste hävda hur kass han är.
Min röst får ni dock aldrig.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Ni som inte gillar hans filmer behöver väl inte kolla på dem?

Skriv svar