Första detaljerna kring Mafia 2

Inaktiv

Kommer bli hur bra som helst!

Medlem

"Avancerad skadefysik för bilarna. Det spekuleras kring att fysiken kommer vara mer avancerad än i Burnout Paradise."

Den var ju avancerad redan i Mafia. Särskilt på den tiden!

Mafia är ett väldigt mysigt spel. Mafia 2 kan bli hur bra som helst.

Medlem

låter mycket som gta, inget fel med det alls.

Medlem

Ser verkligen fram emot Mafia 2. Spelar just nu om Mafia 1 för tredje gången


signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Medlem

Jaha?, var är Enemy in Sight?


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Inaktiv

" * Cars get damaged, dirty, and even explode if shot in the gas tank. "

Var inte det rätt omöjligt? Mythbusters fick ju använda nå speciella patroner som böjar glöda för att lyckas.

*nörderi*

Medlem
Skrivet av bleak:

" * Cars get damaged, dirty, and even explode if shot in the gas tank. "

Var inte det rätt omöjligt? Mythbusters fick ju använda nå speciella patroner som böjar glöda för att lyckas.

*nörderi*

realism<fun

nörda på.

Medlem
Skrivet av Mack:

Multiplayer+300 spelare per server+möjligheten att scripta egna game modes=Game of the century i mina ögon.

Alltså 300 spelare per server imo... skulle betyda mmorpg lagg typ att normal pingen ligger säkert runt 200... omöjligt att få det o flyta som det ska.

Är det multiplayer så får det gärna vara mer som GTA IV, eller typ 30-64 pers dedikerade serverar för PCn men lär inte hända.

Nöjd om de går o spela bara ett par stycken pers i staden med fullt med Ai's överallt... jag menar det är ingen lätt bedrift att ha synkroniserad fysik i spel inte många som har det.

Medlem

verkar asbra


signatur
Medlem

Verkar ju riktigt lovande! Ett givet köp för min del!

Medlem

första mafia var grymt roligt detta verkar bli lika grymt fast bättre grafik och roligare:)
blir ett köp för mig


signatur

Spela spel är kul ibland.

Jh
Medlem

Härligt.. men förväntningarna är skyhöga och Mafia 2 har mycket att leva upp till..


signatur

*Beeping**beeper*beep*you up the*beep*you*beeping**beep*of a*beep*!

Medlem

Kanske en story med, inte bara "möjlighet att tanka och tvätta bilar", det kan jag göra i verkligheten...

Inaktiv

Fan ta den jäveln som inte spelat Mafia

Speciellt nu när spelet flyter perfekt på de flesta nya datorer

Släng dig i väggen GTA4

Medlem
Skrivet av Spartacus:

Fan ta den jäveln som inte spelat Mafia

Speciellt nu när spelet flyter perfekt på de flesta nya datorer

O crap! (jag alltså)...

Medlem

Bra att de fixar GoWliknande system för att ta skydd osv, fungerar riktigt bra

Medlem

seriöst detta verkar ju sjukt lovande, *dreglar*

Medlem

Må dom brinna i helvetet om dom inte fixar multiplayer den här gången!
Speciellt COOP! Verkar som om alla tillverkare skiter i sånt nuförtiden.

Om det skulle finnas en bra multiplayermod till Mafia 1 hade jag installerat det igen!

Medlem
Skrivet av FL3JM:

Må dom brinna i helvetet om dom inte fixar multiplayer den här gången!
Speciellt COOP! Verkar som om alla tillverkare skiter i sånt nuförtiden.

Om det skulle finnas en bra multiplayermod till Mafia 1 hade jag installerat det igen!

COOP är inget som är nödvändigt till PC, mer popis på konsol. Har hellre ett välgjort vanligt MP läge.

Medlem
Skrivet av Frazz:

Är de bara hälften så bra som Mafia (första) så kommer de endå bli löjligt bra!

Så sant.

Jag tror aldrig att jag träffat någon som har spelat Mafia och inte tyckt att det var fantastiskt.

Skrivet av FL3JM:

Må dom brinna i helvetet om dom inte fixar multiplayer den här gången!
Speciellt COOP! Verkar som om alla tillverkare skiter i sånt nuförtiden.

Jag känner tvärtom. Känns som att co-op är det nya modet.

Personligen tycker jag co-op inte är särskilt intressant om det inte har stöd för fler än två personer och kräver ett visst samarbete. Typ Raven Shield, Swat 4, Left 4 Dead etc.

Medlem

hoho vilket härligt spelår.
älskar denna typen av spel.
GTA4, Mafia 2, saints row 2, Härligt


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Jag ska inte bygga upp en hype. Jag ska inte bygga upp en hype. Jag ska inte bygga upp en hype. Jag ska inte bygga upp en hype. Jag ska inte bygga upp en hype. Jag ska inte bygga upp en hype. Jag ska inte bygga upp en hype. Jag ska inte bygga upp en hype.

AAAAAUUU!!! Fan vad grymt det kommer bli! Blir det lika bra som ettan kommer jag dö av glädje!

Medlem

Kommer äga :). Gott om dom infört pengar i spelet som man kan använda till olika saker. Hoppas det kommer finnas fler "side missions" med :). Hur som helst är jag helt säker på att detta spelet kommer bli sjukt bra.

Skrivet av Spartacus:

Fan ta den jäveln som inte spelat Mafia

Speciellt nu när spelet flyter perfekt på de flesta nya datorer

Av någon anledning funkar det inte på min dator iallafall. Funkade för mig förr på en sämre dator men inte på min win Xp dator.


signatur
Inaktiv

aa detta ser man allt fram emot

Medlem

Härligt, jag ser fram emot detta.

Inaktiv

FAN! Detta vill jag ha nu.
Fast:
"Pengar spelar stor roll. Du kan köpa kläder (gör det enklare att skaka av sig förföljare) och mat (återställer hälsa)." kändes lite väl.. hmm.. barnsligt. Varför skulle kläder hjälpa att skaka av förföljare t.ex.?

Aja, nr. 1 spel jag längtar efter. Blir extraspeciallimited edition för mig!

Multiplayer kan skita ner sig.
Keep it real, keep it singleplayer.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

Jag verkligen älskade "Mafia" ! Tycker fortfarande om det! Även fast det är gammalt. Storyn i spelet slår allt annat och grymma karaktärer!.. Nu är nästan SJU års väntan över! Mafia 2 kommer att bli storslaget! längtar!

12
Skriv svar