Att spela spel på en Widescreenskärm???

Medlem
Att spela spel på en Widescreenskärm???

Sitter lite och tvekar på en ny LCD 19" Widescreen... Men frågan är då hur det funkar att t.ex. spela BF2 på den???

Blir bilden utdragen å ser förjävlig ut eller??? Har nämligen för mig att BFspelen inte stöder Widescreen???

Skärmen är en sådan här om någon undrar... http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=108367


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem

Spelar både 1942 och BF2 på 19" Widescreen utan problem, riktigt fräscht och fint.


signatur
Medlem
Skrivet av Gullefjun:

Spelar både 1942 och BF2 på 19" Widescreen utan problem, riktigt fräscht och fint.

Finns det stöd för Widescreen i BF2 alltså??? Eller blir det utdraget???


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem

Tror det har stöd, tror min polare visade mig det. Men är inte 100 %


signatur

Videomupp

Medlem

Jag tror inte BF2 har stöd för Widescreen, inte BF2142 heller.


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Medlem

Här kan du läsa lite tips o trix angående WS i BF2:
http://www.widescreengamingforum.com/forum/viewtopic.php?t=10...

Verkar inte vara något stöd vilket jag tycker är dåligt på ett så nytt spel.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Inaktiv

Ja de hänvisar väl till att de med stora widescreenskärmar skulle få ett övertag genom att se mer yta av spelet och därmed få högre chans att se nån osv antar jag. Rätt kefft förjållningssätt till "problemet", flk spelar ju på olika upplösningar på båda 17" och 19" nu...


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

haha, det var det dummaste jag hört. då borde man ju bara tillåta en upplösning


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Här själv ws till datorn och tvn. Ångrade inte en sek att jag skaffade det, det är grymt mycket härligare i ws. Även om inte spelen själva har stöd för ws så kan man ju köra upplösningar som är nära ws upplösningar så blir det ju lite bättre tex. 1280x960 det gör jag i spel som inte har stöd för ws funkar hur fint som helst.

Tänk såhär. Om ni tänker er mänsliga ögat. Åt vilket håll har man bredast synfält? Horisonelt eller vertikalt?

Medlem

Problemet i BF2 är ju inte skillnaden i antal pixlar på skärmen, utan hur de är fördelade i höjd och bredd. Visst är det skillnad att spela med 1024x768 än 640x480, men det ger dig inte större synfält. Det gör dock WS. Det är som Jühan säger, men kanske skulle de köra det som standard med WS för att göra det mer "verkligt"?

Inaktiv

ja jag säger då det. Fan snudd på bakåtsträvande att inte ordna WS-upplösningar. Själv står jag i valet och kvalet mellan WS och icke-ws i kommande bildskärmsköp. Känns inte 19" WS som ganska ihoptryckt på höjden? Nån som har åsikter?


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Nej känns stor och härlig. Fast då har ju och jämföra med min förra 17tums crt. Men å andra sidan när man har kört ws vill man inte tillbaks kan jag säga typ skrivbordet känns hur härligt som helst i ws. När jag sitter vid vanliga 4:3 skärmar så känns det avlångt och rent jätteäckligt. Så jag ångrade mig inte en sekund att jag slog till på ws. Alla nya spel som släpps idag har ju ändå ws stöd. A nästan iallafall dom två spelen som jag spelar Condemned och Prey har ws stöd.

Inaktiv

Jag lirar BF2 på en 19" CRT nu och är lite rädd för att bli besviken på 19" WS... och 20" WS har man väl kanske inte riktigt råd med... Eller får man en bra 20" WS för under 3000?


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

nj
Medlem
Skrivet av PaddanL:

Jag lirar BF2 på en 19" CRT nu och är lite rädd för att bli besviken på 19" WS... och 20" WS har man väl kanske inte riktigt råd med... Eller får man en bra 20" WS för under 3000?

Tja, speccmässigt så ser dessa intressanta ut (de två första kostar dock strax över 3000 kr i skrivandets stund);
Samsung Syncmaster 205BW (dock "bara" 6-bitars panel om infon stämmer)
LG L204WT (8-bitars panel om infon stämmer)
ViewSonic VA2012w (8-bitars panel, dock "bara" 8ms)
Mirai DML-522W100 (aldrig hört talats om märket tidigare)
Benq FP202W (8 ms där med)
HP W20 (väldigt dåligt med info om den).

Av de där skärmarna så tycker jag personligen att LG-skärmen ser mest intressant ut att dömma av speccarna iaf.

Medlem

I BF42 kunde man ändra fov vilket automatiskt hade löst problemet med widescreenskärmar. Synd att de tog bort det dock, det medförde vissa fördelar att öka fov till t.ex 95 grader istället för 80 eller 90 som var standard.


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Gen
Medlem

Också funderat på WS och tycker BenQ är den snyggaste av dom alla. Men visst vill man köra i skärmens max resolution om det går (1680x1050)

Inaktiv

Jag lirar BF2 på min WS 40 tummare. Var helt bissart förvirrande i början men nu när man vant sig krossar det. Speciellt i flyget och helikoptern.

1
Skriv svar