Grand Theft Auto IV genomspelat

Medlem
Skrivet av Oliz:

Grand Theft Auto IV kommer slå igenom stort. Vet någon om det kommer ut till PC?

nepp inget som är bekräftat men antagligen dyker det väll upp till pc om drygt ett år som dom tidigare GTA spelen gjort.

Medlem
Skrivet av Oliz:

Grand Theft Auto IV kommer slå igenom stort. Vet någon om det kommer ut till PC?

Ja det kommer till PC. Eftersom rockstar prioterar konsolversionen först så lär det ta ett år. Samma sak gällde Vice City och San Andreas. PC Versionerna var ca 1 år efter konsolreleasen.

Medlem
Skrivet av Grön:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Grön:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

" Bilkörning och skjutande har förbättrats kraftigt. Spelet är ett gigantiskt kliv framåt."

Med andra ord = Vi stal gameplay från Saintsrow för att deras system rockade.

"GTA IV is even better than the hype suggests!"

Vad ska han säga som första journalist som fick lira igenom det? Han skulle aldrig fått röra en first hand preview igen om han hade sågat det ;p

Och sedan tror du att journalisten inte skulle få skriva vad han ville? Tror du spelet utvecklats av maffian?

du har inte hört NÅGONTING om hela affären runt gamespot(en av de största spelsidorna på nätet), Jeff Gerstmann och Kane & Lynch: Dead Men? Läs på den historien och kom sen tillbaka till mig och säg något om att journalister och recensenter kan säga vad dom vill.

Hade han sågat det så hade han aldrig fått komma i närheten av nya titlar från rockstar, face fact.

Att en skribent däremot inte vågar skriva vad han tycker i en förhandstitt för att han är rädd för att inte få ta del av framtida projekt? Har foliehatten ramlat ner framför ögonen på dig?

Gta serien är några av de mest uppskattade spelen som finns, face that. Att han enligt dig egentligen skulle sågat det pga plagiat från saints row, igen, kom igen grabben!

Så du tror HELT ärligt på att han skulle få first dibs på att lira igenom och skriva en artikel på ett stor spel som GTA igen, OM han sågade spelet? Är det helt korrekt uppfattat?

Har jag sagt något om att han skulle såga spelet för plagiat? Var skrev ja det o.O mina citat i min första post hörde ju inte ens ihop med varandra.

And I'm not your buddy, friend! så sluta kalla folk grabben som antagligen är äldre än vad du själv är -.-

Medlem
Skrivet av n0llk0ll0:
Skrivet av karbon:

n0llk0ll0 vafan beter du dig som en jävla barnunge...,?

klagar och tjafsar med folk hela tiden... och att anklaga nån för att vara invalid... väx upp för fan!

Att skjuta ut ur bilen tex kommer inte från Saints Row utan det har GTA haft sedan 3an. Sen om de har förbättrat bilkörandet och skjutande har inget med Saints Row att göra.

Visst, man kunde skjuta ut från bilen i det gamla PC spelet quarantine också. Visst, man kunde skjuta ut från bilen i GTA sedan 3an, DOCK så förbättrade Saintsrow det mot GTA serien. Får se om ja har rätt när det släpps och ser om det är precis likadant som Saintsrow. Har du lirat Saintsrow så du kan utala dig eller är du bara en rabid fanboy?

Medlem
Skrivet av n0llk0ll0:

Vill inte läsa recensionen av Rob Taylor, spoilervarning på den. Egentligen vill man inte veta nånting om GTA IV nu. Väntan är bara 22 dagar!

Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

" Bilkörning och skjutande har förbättrats kraftigt. Spelet är ett gigantiskt kliv framåt."

Med andra ord = Vi stal gameplay från Saintsrow för att deras system rockade.

"GTA IV is even better than the hype suggests!"

Vad ska han säga som första journalist som fick lira igenom det? Han skulle aldrig fått röra en first hand preview igen om han hade sågat det ;p

Vafan har du druckit egentligen? Det är ju Saints Row som har stulit hela GTA konceptet.

vart du så upphetsad att du var tvungen att Redigera ditt inlägg 3 gånger? he he he 8)

Medlem

Moving on...:)

Jäkla turknutte, en PS3, en 40" fullHD LCD-TV och en veckas semester när GTAIV släpps hade inte suttit helt fel. 8)


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

[Inlägg editerat av admin]

ATTENTION! INNAN DETTA GÅR MYCKET LÄNGRE, så vill ja säga att jag tror GTA4 kommer bli ett bra spel. men att säga att det är bättre än hypen är bara ett löjligt uttalande, och det märker man ju bara på att kolla hur folk regerat i denna tråd.
Och att han förväntas säga något annat är också helt obsurt, han skulle aldrig få en first hand preview igen om han gjorde så. Skulle ni som devs tillåta att han fick sina smutsiga händer på det först när ni släppte eran nästa stora titel?

Medlem
Skrivet av N3m35i5:

Moving on...:)

Jäkla turknutte, en PS3, en 40" fullHD LCD-TV och en veckas semester när GTAIV släpps hade inte suttit helt fel. 8)

Han spelade på en 60" fullHD.
60"fullHD och mörkt rum så är man i GTA heaven.

Medlem
Skrivet av Oliz:

Grand Theft Auto IV kommer slå igenom stort. Vet någon om det kommer ut till PC?

Ja. Och de har i någon intervju sagt att processen inte ska ta lika lång tid som innan.. Så det borde alltså ta mindre än ett år denna gång.

Funderar ändå på att köpa ett 360 och sen sälja den när man spelat klart.. är nog nästan värt det om de fått till styrningen/striderna bra.


signatur
Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Så du tror HELT ärligt på att han skulle få first dibs på att lira igenom och skriva en artikel på ett stor spel som GTA igen, OM han sågade spelet? Är det helt korrekt uppfattat?

Har jag sagt något om att han skulle såga spelet för plagiat? Var skrev ja det o.O mina citat i min första post hörde ju inte ens ihop med varandra.

And I'm not your buddy, friend! så sluta kalla folk grabben som antagligen är äldre än vad du själv är -.-

first dibs? det är många som testat spelet, dock är han en av få som spelet igenom hela spelet. men många har testat delar av spelat, båda tidigare versioner och många senare.
som MP så har dom fyllt alla 16 spots med bara journalister.

jag har läst ett 10 tal reviews, från både små och större sidor som IGN och gamespot som alla spelat spelet nån gång, och ingen har haft nåt riktigt negativt som själva spelet att säga.
det största negativa är att det blivit framflyttat ett halvår, tack vare MP. men det är typ det.

så nu är frågan, är alla rädda såga spelet för att dom inte ska få testa fler spel från det här företaget?

och så fall, hur kan man lita på nån som gör en review då dom kanske inte får testa spel från det företaget igen?

hela den här diskussionen är idiotisk, och jag är väl en för att ens bry mig om att säga nåt i den, men ni är helt otroliga. dryga argument bara för att få rätt...

Medlem
Skrivet av MKultra:
Skrivet av Oliz:

Grand Theft Auto IV kommer slå igenom stort. Vet någon om det kommer ut till PC?

Ja. Och de har i någon intervju sagt att processen inte ska ta lika lång tid som innan.. Så det borde alltså ta mindre än ett år denna gång.

Funderar ändå på att köpa ett 360 och sen sälja den när man spelat klart.. är nog nästan värt det om de fått till styrningen/striderna bra.

källa? har inget hört nåt officiellt uttalande om att det ens kommer.

även om jag är säker på att det gör det precis som alla tidigare gta så lär väl det här göra det med. men inget uttalanden har givits.

Medlem
Skrivet av rbnlenin:

Ni är sena Fz, riktigt sena. Jag skrev om detta i Fredags klockan 19:13.

Källa

Slog dig med flera timmar.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:
Skrivet av rbnlenin:

Ni är sena Fz, riktigt sena. Jag skrev om detta i Fredags klockan 19:13.

Källa

Slog dig med flera timmar.

What? Waltx du postade 5 april, han postade 4 april.

Medlem

Okej i guess,
Men jag la ner gta serien efter Gta 2.

Medlem

Kom igen vill ha det, fan kommer spela Free mode med polarna på live hela tiden xD, hoppas man kan få Achievements när man är online då


signatur

Kan Gordon Freeman tala?

Medlem

Gunplay kommer inte vara som saints row eller tidigare GTA-spel jag har hört nått liknadne gears of war med covers system osv.
fast jag tror inte att kameran kommer vara låst i ryggen men det kommer säkert vara så att man kan ta cover bakom bilar och så med nå knapptryck.
sen kommer väll siktet vara fritt, autoaim likt det tidigare gta har dom skippat.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av [Molotov:

"]Gunplay kommer inte vara som saints row eller tidigare GTA-spel jag har hört nått liknadne gears of war med covers system osv.
fast jag tror inte att kameran kommer vara låst i ryggen men det kommer säkert vara så att man kan ta cover bakom bilar och så med nå knapptryck.
sen kommer väll siktet vara fritt, autoaim likt det tidigare gta har dom skippat.

det har sagts att det är som Gears Of War.

[edit]
vilken bug det blir med ditt namn
undrade vad det var för problem.

Medlem
Skrivet av TruB:
Skrivet av [Molotov:

"]Gunplay kommer inte vara som saints row eller tidigare GTA-spel jag har hört nått liknadne gears of war med covers system osv.
fast jag tror inte att kameran kommer vara låst i ryggen men det kommer säkert vara så att man kan ta cover bakom bilar och så med nå knapptryck.
sen kommer väll siktet vara fritt, autoaim likt det tidigare gta har dom skippat.

det har sagts att det är som Gears Of War.

[edit]
vilken bug det blir med ditt namn
undrade vad det var för problem.

Det är "[]" tecknen skulle jag tippa på... Tror spelet kommer bli kul, gillade gta 1, gta 2 och vice city, trean och san andreas var bra men föll mig inte riktigt på läppen, så vi får se hur det här blir


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Kommer det gå att spela multi mellan de olika konsolerna?
eller är det bara ps3 för sig och 360 för sig?

Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

And I'm not your buddy, friend! så sluta kalla folk grabben som antagligen är äldre än vad du själv är -.-

Om du nu är äldre än mig borde du veta bättre, grabben. Du resonerar dessutom som en 12åring.

Medlem

ja, dom med gameboy o sega mega drive kan man oxå spela med.. hihu

Medlem
Skrivet av n0llk0ll0:

Kommer det gå att spela multi mellan de olika konsolerna?
eller är det bara ps3 för sig och 360 för sig?

antagligen, och det beror nog inte främst på spelet utan att 360 ägare kör över live som inte kommer vilja att sammarbeta med PS3ans nät och tvärtom.

vilket är synd.

Vila i frid

Inlägg borttagna. Vänligen sköt er bättre i framtiden tack. Ni får gärna diskutera, men angrip inte varandra.


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Medlem

Det var ett jävla gnäll här...
Klart journalisten kan vara ärlig. Han är väl en gamer, och som många gamers så kanske han älskar gta-serien på samma sätt som t.ex jag och många vänner gör. Jag skulle nästintill göra på mig om jag fick sätta mig och spela GTA4 på en 60" LCD i förtid, och jag skulle nog inte vilja sluta.
Vad gäller saints row-delen så... äh vafan, spel utvecklas, folk tar idéer och förbättrar och gör till sitt egna. Sånt är livet. Väx upp och sluta gnälla över att det ena spelet är bättre än det andra för att det hittade på "X" först.
Tänk istället på hur mycket ni längtar efter GTA4, och hur ni inte kommer vilja gå till jobbet när det släpps

Personligen kommer jag behöva vänta en vecka eller två då jag måste åka till Sverige, förnya pass, sen tillbaka till Skottland, precis i slutet av April.

...
Detta innebär att jag väntar mig en klar recension på FZ när jag kommer tillbaka, utan spoilers

Inaktiv

fyfan vad jag längtar efter detta spelet alltså nu börjar det hända grejer känner jag

Medlem

Jag fick läsa att man kan köra split-screen på Gta IV men bara på PS3 men inte xbox360 pga för klen konsol:S

källa

Själv har jag en 360 och hoppas detta inte stämmer.


signatur

Don't pull the thang out, unless you plan to bang, Don't even bang unless you plan to hit something!

Medlem
Skrivet av Krayze:

Jag fick läsa att man kan köra split-screen på Gta IV men bara på PS3 men inte xbox360 pga för klen konsol:S

källa

Själv har jag en 360 och hoppas detta inte stämmer.

hört talas om det med, men än så länge ligger det på ryktes nivå, då det är få källor som inte är allt för legitima. bör nämnas att det varit sidor och andra reviews som varit fake och innehållint felaktig information tidigare. så när det inte är officiellt ord från en pålitlig källa eller skaparna själva ska man nog ta infon med lite nypa salt.

Medlem
Skrivet av N3m35i5:

http://innerslacker.com/images/argue091204.jpg

Moving on...:)

Jäkla turknutte, en PS3, en 40" fullHD LCD-TV och en veckas semester när GTAIV släpps hade inte suttit helt fel. 8)

det är ju nästan jag!

12
Skriv svar