Ikon för växelström vid klockan??

Medlem
Ikon för växelström vid klockan??

Har uppgraderat datorn i helgen .. funkar dock mindre bra.. köpte mig följande

1gig533mhz ram
Asus P5b moderkort
grafik Msi9750g2

överklockade datan lite pga dålig prestanda då dök denna växelströmsikonen upp vid klockan? säger inget om ngn varning den bara är där.

Måste ta och installera om windows oxå samt uppdatera bios.

Måste man ha en floppy för att göra det? . borde väl finnas andra sätt?

Inaktiv

Installera om windows och lägg in senaste drivrutiner och allt. Uppdatera BIOS gör man i det flesta fall via windows med moderkortstillverkarens egna flashprogram, inga problem. Var dock väldigt nog med att ta rätt version. Behöver så ledes med stor sannolikhet ingen floppy.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

nj
Medlem

Nyfiken fråga, får du någon information om du håller muspekaren över ikonen? Eller går det att klicka på den för att få upp något mer?
Om du har installerat någon programvara från Asus som tillhör moderkortet så kan det vara nått sånt.

[Edit pga dumhet... MSI != Asus]

Medlem

ja jag får upp en meny när jag dubbelklickar på den.. tror nog du har rätt om programvaran.. borde vara ngt sånt.. hoppas det iaf vill ju inte ha dåligt me ström

Medlem

gå in till kontrollpanelen->energi alternativ och sen klicka på avancerat, där borde du se en avbock bar ruta som heter "visa ikon i aktvitetsfältet"

1
Skriv svar