Super Play III - Ur ett framtida perspektiv

Medlem
Super Play III - Ur ett framtida perspektiv

När man kan överleva slutet kan man gå vidare. För det som inte dödar en, stärker en. Från Super Play kommer det utvecklas något mycket starkt.

Vänner för en stund
Det har varit intressant att hänga här på forumet. Jag registrerade mig för längesedan, men började som bekant inte använda sidan förrän i år. Det är ganska intressant hur bra kontakt man lyckats skapa med alla som befunnit sig här. Tack vare er har jag nuförtiden en Ekans, en skum film, en blogg och ett antal ohängda vänner på diverse kompislistor. Även om vissa tror att det heter "fiendelista".

Forumet är mer än en samlingsplats. Det liknar en familj och ingen vill lämna den. Jag hoppas att den överlever antingen här eller på en ny plats. Var det än bär är jag inte säker på att jag följer med på vilka äventyr som helst. Mina intentioner med forumet har spelat ut sin roll så jag rör mig vidare. Mitt skrivande har tagit en fart jag inte trodde var möjligt och det har mottagit beröm jag trodde bara gick i andra riktningar. Det kommer flytta till en ny kanal och fortsätta utvecklas. Var det än blir så hoppas jag att få se er där.

Slutet är bara början
Alla som har skrivit om tidningen har erkänt att det är en förlust för spelsverige när den försvinner. Den höll hög klass och överlevde mycket. Själv väntar jag på ett meddelande från förlaget eller en redaktör. Skulle vara skönt att få veta grunden på vilken beslutet vilar.

Det finns ett ett RSS-flöde som bevakar de kända bloggarna från Super Play-skribenter. Den ska uppdateras när nya saker hittas och jag mottager gärna bidrag. Man ska också minnas att tidningen inte är död än. Det finns nummer kvar att trycka. Ännu finns inga anledningar att hissa flaggan till hälften. Upp med den i topp och kör så det ryker säger jag.

Avslutningsvis skulle jag vilja citera Tommy Rydling från februari 2006. Det är kanske inte den mest aktuella texten just nu, men det är ganska spännande att tänka sig var saker var på väg då. Och var de hamnade nu.

Ibland står man och stampar på samma plats lite för länge. Det kan hända även de bästa. Utvecklingen stagnerar. Det som från början var något fantastiskt nyskapande blir till slut enahanda, monotont och överspelat.
På Super Play har vi [...] börjat tänka i nya banor. Det märks kanske inte än. Men i nästa nummer kommer de första förändringarna.
Tills dess får ni gärna gå in på vårt forum och debattera med andra spelintresserade människor. [...] Berätta gärna också vad ni vill se i nya Super PLAY. Det är ju för er läsare som vi gör tidningen.

#blogg


signatur

- Ät mig levande.

Super Play III - Ur ett framtida perspektiv

Fint skrivet, Aglet. Du är en grym bloggare (och antagligen en vass skribent, as well). I wish you luck in the future.


signatur

Kittens are for real!

Second that. Fortsätt skriva, du är bra. Om man gillar att arbeta gratis (eller för gratis spel) så är ju diverse spelsajter ett bra ställe att börja på.

I övrigt: det var inte jag som var anonym (började inte på tidningen förrän 2006) samt varsågod (?)!

Medlem

Att ni orkade ända hit. Jeeez!

Har redan blivit korrektad på vilka det var Johan. Ser i #109 vilka det antagligen var. Och dig gissade jag på ordentligt. Men Jonas. Det låter baskemig som du. Fast iofs nämns inga hattar.

I stand corrected.


signatur

- Ät mig levande.

Medlem
Skrivet av Johan Martinsson:

varsågod (?)!

Quite so.


signatur

- Ät mig levande.

1
Skriv svar