Intervju - Kazunori Yamauchi

Robot
Intervju - Kazunori Yamauchi

Gran Turismo 5 Prologue har precis sladdat ut i butikerna och i fredags gjorde seriens skapare ett stopp i Köpenhamn. FZ.dk var på plats för att träffa mannen bakom legenden.

#gran-turismo-5-prologue, #gran-turismo-5, #forza-motorsport-2, #gran-turismo-3, #gran-turismo-4


Medlem
FZ intervjuar Kazunori Yamauchi

Vacker bild.

Medlem

"- Implementerar man skademodell kommer folk köra snällare och mer varsamt än de gör nu. Det kommer ta bort mycket av den osjysta körning som vi ser nu, där folk hänsynslöst kör in i varandra."

Är det inte GT-fanboysen som argumenterar just tvärtemot. Att en skademodell skulle leda till hänsynlösare race och att GT-spelare vill ha snälla race? ^_^

Undrar egentligen vad de har i kikaren för GT5. För varje gång de släpper ett nytt GT spel, så verkar de aldrig kunna avslöja något utan bara kunna säga "dett tittar vi på om vi kan få in" ... väldigt oplanerat känns det.

Medlem

Det här blir nog det bästa GT spelet

Medlem

Hmmm...
Blir lite förvånad över kommentaren om Forza MS2 "Varje gång jag testar ett sånt spel hinner jag spela i fem minuter, sen tröttnar jag"
Han borde vara intresserad av vad konkurrenterna håller på med och vad köpare/spelare tycker om det.
Verkar vara lite för mycket konstnärsego här, mer än vad som är nyttig för både spelproducenter och köpare av spelet.
Börjar samtidigt ana upplägget, inget GT5 eller 6 osv på PS3, utan succesivt släpp av förbättringar på GT5 flera år frammåt och kanske ett GT6 när PS4 kommer ..?
Kan det va såå..??


signatur

CM Cosmos II MB: ASUS Rampage IV LGA 2011# i7 3930K Corsair 32GB DDR3 1600 GPU 2 x ASUS GTX690 # Aguero 5 Pro # PSU-CM 1300W# 3 x 256 Gb OCZ V 4

Medlem

Bra och givande frågor!


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Bra ställda frågor! Intressant intervju måste jag säga, synd att ni inte fick mer tid!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Gött med klubbar och lag
Många bra frågor och bra svar från mr Kazunori Yamauchi.

Medlem

Han verkade vara så torr ;s

Medlem

Många klagade på att det var lite saker i Prologue. Det var fasen fler banor och fordon än i det första GT.


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem
Skrivet av bigsweede:

Hmmm...
Blir lite förvånad över kommentaren om Forza MS2 "Varje gång jag testar ett sånt spel hinner jag spela i fem minuter, sen tröttnar jag"
Han borde vara intresserad av vad konkurrenterna håller på med och vad köpare/spelare tycker om det.
Verkar vara lite för mycket konstnärsego här, mer än vad som är nyttig för både spelproducenter och köpare av spelet.

Reagerade också på det där, att han inte ens spontant nämner något annat bilspel han tycker är kul som omväxling utan bara sågar konkurrensen rakt av. Tyder på bristande självdistans.

Inaktiv

Heh så fort man läser om någon egotrippad spelskapare, så förs tankarna direkt till Tomonobu Itagaki. Helt okej frågor och bra svar, nöjd med min läsning

Medlem

Hur kan han inte ha spelat forza 2 mer, det är ju deras största konkurrent!

Inaktiv

Jag tror att han spelat Forza 2 men inte vill säga nåt på grund av PR.

Medlem

Ville förmodligen inte erkänna att Forza2 faktiskt har nånting bra som inte GT5 har. Men men.

Medlem

Han har ju sagt att han inte sätter sig in i någons annat spel, utan kör på på GT seriens vinnande koncept.


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

Skulle vara intressant att låta honom jämföra GT5P med GTR2 (enl. mig bland dom bästa racingsimulatorerna just nu). GT5P ser ju ut som en liten arkadracer jämfört med det. GT5P är bara massor med överdriven hype och PR.


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem
Skrivet av fanboy:

Han har ju sagt att han inte sätter sig in i någons annat spel, utan kör på på GT seriens vinnande koncept.

hmm.. det är liksom det man kan bli lite "orolig" av.. de är redan uppe i Nr 5.
Finns inga garantier att vi köpare är villiga att hänga med upp till GT7-GT8 för att det va bra spel tidigare..
Det är den senaste bedriften som gäller.
Respekt för det som varit är värt en del, men inte vad som helst


signatur

CM Cosmos II MB: ASUS Rampage IV LGA 2011# i7 3930K Corsair 32GB DDR3 1600 GPU 2 x ASUS GTX690 # Aguero 5 Pro # PSU-CM 1300W# 3 x 256 Gb OCZ V 4

Medlem

Verkar ju vara en rätt så korkad person. Att skita i konkurrenters spel för att sedan släppa ett som är betydligt sämre. Multiplayer i GT5P är ju så sjukt dåligt. Fattar inte ens hur man vågar släppa det som det är.

Inaktiv

mm den där tomten är ju.. mja..

Han utvecklar bilspel men har "aldrig" spelat ett annat bilspel. Låter ju väldigt smart. Sen är Prolouge ett skämt,, som att betala för halva filmen på bio ungefär, som också tar tid från utveckligen av GT5 som aldrig verkar släppas -_ -

Medlem

värsta 360fanboysen här inne.

Medlem

Jag gillar iofs GT5P då jag testade det hos min bror. Styrning kändes betydligt bättre än andra i serien. Och grafiken är mycket vackert. Men det saknar ändå fortfarande någonting. Det känns som att serien upprepar sig. Snygga grafik och många bilar. Fast nu var det ju inte så många i GT5P men ja ni fattar. Skulle vara kul med nånting nytt.

n0llk0ll0 gillar du inte de vi skriver. Läs inte.

Medlem
Skrivet av bleak:

mm den där tomten är ju.. mja..

Han utvecklar bilspel men har "aldrig" spelat ett annat bilspel. Låter ju väldigt smart. Sen är Prolouge ett skämt,, som att betala för halva filmen på bio ungefär, som också tar tid från utveckligen av GT5 som aldrig verkar släppas -_ -

Gillar du inte det?
Köp inte.

Men tydligen är du en minioritet.


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

Får hoppas att Gt5 får en lika stor community som Forza 2 har där man kan köpa bilar av andra, få tips om trimning, fototävlingar, designtävlingar osv. Vilket skulle få spelet att leva ännu längre då man kan göra lite mer än att bara köra bil.

http://forums.forzamotorsport.net/forums/? <-- här är forza 2s forum och det står väldigt mkt om allt där iaf


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av n0llk0ll0:

värsta 360fanboysen här inne.

Tryck på folks namn och se vilka konsoler dom äger, mest ps3 ägare i denna tråd.

Medlem
Skrivet av n0llk0ll0:

värsta 360fanboysen här inne.

Inte jag..
Har PS3:a och både Japan och EUversionen av GT5prollen.
Tycker det är ett bra spel trotts allt men hoppas att det förbättras ytterligare.
Men man blir lite ..."orolig" är väl inte rätta ordet för jorden går inte under för att ett spel inte blir optimalt, men fundersam när utvecklaren beter sig lite underligt.
Vi får väl se vad det blir helt enkelt, sommaren är kort men hösten är lång.
Mycket kan hända !
SKÅL !


signatur

CM Cosmos II MB: ASUS Rampage IV LGA 2011# i7 3930K Corsair 32GB DDR3 1600 GPU 2 x ASUS GTX690 # Aguero 5 Pro # PSU-CM 1300W# 3 x 256 Gb OCZ V 4

Medlem

fifan längtar ju inte mindre nu efter denna intervju! men ett år går relativt snabbt xD

Medlem
Skrivet av n0llk0ll0:

värsta 360fanboysen här inne.

Fattar inte varför dom ens bryr sig om den här tråden då det aldrig kommer släppas nån version av GT på Xboxen ändå.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem
Skrivet av Petah:

Vacker bild.

haha roligaste jag sett på länge

Medlem

Måste säga att det var en otroligt intetsägande intervju trots väl ställda frågor, verkar som tidigare nämnts vara en torrboll.

12
Skriv svar