Medlem
RAM Minne

Har just nu 2x 512 mb ram, har tänkt skaffa 2 x 512 till, har 4 portar för RAM minne, två är färgade gula om jag minns korrekt, 2 röda.

Men det ska väl funka med 4 x 512 ändå? Eller e jag ute o cyklar totalt nu?

Medlem

Snabbt svarat innan jag skall iväg: Ja det skall fungera, kolla dock din bräda innan för mer info och glöm inte att köpa minnen med samma spec som du kör med nu.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Okej, tack för snabba svaret, ska kolla upp vad det är för några.

Medlem

Liten update, funkar det att ha 3x512 ram vilket ger 1.5 gig? Eller måste man fylla båda de sista? Behöver svar såfort som möjligt !

Medlem

Om du kör med 3 platser så tror jag inte att du kan köra i dual, men skall funka att köra 3 platser. Beror på din nuvarande setup. Någon kanske kan rätta mig om jag har fel.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Kör 2 x 512 nu, dual channel

nj
Medlem
Skrivet av Comstedt:

Kör 2 x 512 nu, dual channel

Sätter du in ett ensamt minne så kommer iaf det köras i single channel, risken finns att alla minnen görs det (dock inte säker på saken, det måste du kolla upp i manualen) vilket då kommer dra ner minnesprestandan.

Medlem

Ok, så bäst att köpa två då,

Medlem

dom färgade minnesplatserna markerar just Dual channel, sätt 2 likadana minnen av samma storlek i dom 2 likadana färgade minnesplatserna. ska du utbygga med ytterligare minnen så ska dom sitta i dom 2 lediga platser som finns för dual-channel funktion

Inaktiv

att de ska vara i samma färg är inte på långa vägar säkert...


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem
Skrivet av nolimitsoya.:

att de ska vara i samma färg är inte på långa vägar säkert...

Så sant. Har svart och blått här, kör dual med en sticka i varje färg. Så lita inte på någon färgkod utan kolla i manualen först.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

"The GA-K8NF-9 Doesn't support 3 memory modules. If 3 memory modules are installed, the system will not boot."
There we have it:D,

Står också, "If two ddr are installed, one must be in channel A slot, and the other in channel B slots in order to use dual channel memory" , menas att jag har fel satt då...Står dual channel när den bootas dock.

Medlem

Jag har en fråga angående Ram minnen, det står på mina nuvarande att dom är 200MHz, funkar det då med sånna som det står 400MHz på?


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

200MHz DDR är 400MHz. Om du har PC3200 minnen som det står 200MHz på så är det antagligen 400MHz som de går i.


signatur
Medlem

eller snarare: 200Mhz är DDR400


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Okelidokeli.. tack


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

1
Skriv svar