Sista upgraderingen inna jag köper ny burk??? Grafikkort...

Medlem
Sista upgraderingen inna jag köper ny burk??? Grafikkort...

Sitter med ett Radeon X800GTO, AGP just nu...

Undrar över om det finns något AGPkort på marknaden som man kan köpa i butik, som ger märkbart bättre prestanda...

Kommer köpa ny dator om ett halvår eller så men det vore ju skoj om man kunde få lite mer kräm så länge...


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem

Spara pengarna istället...

Inaktiv

Håller med... spara pengarna till nya systemet.

Vill du ha ut lite mer prestanda så överklocka lite om du inte redan gjort det.


signatur

Spel: Intel Core 2 Duo E6600 | Asus P5W DH Deluxe | 2048MB Corsair PC6400 DDR2 | 1x WD raptor 36Gb 1x Hitachi 250Gb | POV 7800GT

Inaktiv

ATI tool är att rekommendera i så fall. OBS! inte ATI tray tool - inte samma sak. Med ATI tool kan du dra upp både GPU hastighet och minnes hastighet. Har gett ett rätt bra lyft för mitt X1600Pro. Gör en googling så hittar du länkar lite här och där.
Två synpunkter dock:
1) Det finns en inställning som heter nåt i stil med "Ajust clock rate when moving slider". Använd inte denna då du kan sabba kortet om du höjer för mycket av misstag.
2) Det finns en "automatisk" funktion för att mitta max stabila GPU och minneshastigheter. Tycker väl att den inte funkar särskillt bra. Pröva istället med att höja ett värde i taget och testa i nåt spel och se om det funkar bra. Höj sedan det andra värdet lite och testa igen. Tålamod är nyckeln här.
Läs dokumentationen till programmet. Där finns en del bra tips. Googla om överklockning av ditt kort. Finns säkert en del att hitta där också. Lycka till !

Medlem

Finns i princip ingen poäng med att använda ATI Tool över ATI Tray Tool längre. Det har funnits, men den tiden är förbi. ATT ger i dagsläget fler funktioner, och du kan höja kärna och minnen var för sig i ATT med. ATT kommer med drivrutinerna.

nj
Medlem
Skrivet av Karmalicious:

Finns i princip ingen poäng med att använda ATI Tool över ATI Tray Tool längre. Det har funnits, men den tiden är förbi. ATT ger i dagsläget fler funktioner, och du kan höja kärna och minnen var för sig i ATT med. ATT kommer med drivrutinerna.

Att ATT kommer med drivrutinerna är en sanning med modifikation. Använder man ATIs standard Catalyst-paket så följer det inte med, använder man däremot Omegas modifierade drivrutiner så följer det med, osäker på om det följer med något annat modifierat drivrutinspaket.

Medlem

x1600pro suger bögröv, Säämst prestanda, to.m mitt 6800gt e mkt bättre. Här har du:

http://www.blocket.se/vi/9659386.htm?ca=12_s

tusen spänn för tjockt med prestanda.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Inaktiv

Har du ens läst tråden denna gång Laxen?


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

nj
Medlem
Skrivet av Laxen:

x1600pro suger bögröv, Säämst prestanda, to.m mitt 6800gt e mkt bättre. Här har du:

http://www.blocket.se/vi/9659386.htm?ca=12_s

tusen spänn för tjockt med prestanda.

Um, ingenstans rekommenderas ett X1600Pro till JohnnyGreed, Quizzly2k påpekade bara att hans X1600 Pro fick en prestandaökning av att överklocka sitt kort och rekommenderade överklockning istället för att köpa ett nytt.

Sedan så är det väl lite slöseri med en tusenlapp att köpa ett 6800GT om man redan äger ett X800GTO, visst att X800GTOt kan vara lite sämre främst i OpenGL-baserade spel (tex spel som nyttjar Doom 3-motorn) men annars så ligger de rätt jämnlikt om jag inte missminner mig fullständigt.

Medlem

jag refererade till Quizzly2k ju...


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

@ Quizzly2k, man kan köra båda automatiskt och "gördetsjälv" klockning i vanliga CCC, så varför skaffa ett program som inte är orginal?

Medlem

Det är inte elite kanske? hehe

laxen... ge upp.....

Inaktiv

Hahaha förtrycket forsätter.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

1
Skriv svar