Spana in de olika Force Unleashed-versionerna

Robot
Medlem
Spana in de olika Force Unleashed-versionerna

Ska köpa det här spelet till både PS3 och PSP. Tror inte det kommer bli lika mycket en klassiker som SW Jedi Knight serien though.


signatur

lootskin@hotmail.com

Skribent

Må LucasArts brinna i helvetet. Att sälja sin själ till konsoldjävulen på det här viset. Star Wars Force Unleashed på PSP och PS2 men inte till PC!?

Medlem

Ge mig spelet nu!


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av bastard:

Må LucasArts brinna i helvetet. Att sälja sin själ till konsoldjävulen på det här viset. Star Wars Force Unleashed på PSP och PS2 men inte till PC!?

Äh, så där gör ju utvecklare precis hela tiden. Släpper "exklusivt" till konsol och sen till PC...


signatur
Medlem

Ett litet stavfel kanske?
"samma fläskiga grafik som Xbox 360 och Playstation 2"


signatur

The trouble with being a hypochondriac these days is that antibiotics have cured all the good diseases.

Medlem
Skrivet av zdib:

Ett litet stavfel kanske?
"samma fläskiga grafik som Xbox 360 och Playstation 2"

Nej? Kolla filmen först, sen kommentera

Skägg.
10 Chambers

Jorå, stavfel var det. Korrigerat.


signatur
Medlem

Oj, sorry, mitt misstag >_<

Medlem

Så det släpper det till alla stora konsoler och handenheter men skiter i PC:n? Denna hädelse får mig att vilja knäcka min Grim Fandango skiva av missnöje över lucasarts.

Medlem
Skrivet av Pliskin:

Denna hädelse får mig att vilja knäcka min Grim Fandango skiva av missnöje över lucasarts.

Ja, för det skulle ju verkligen få Lucas Art att bli ledsna och ångra sitt beslut.


signatur

Jag skriver dom eftersom dom flesta som skriver de och dem ändå inte kan göra det på korrekt sätt.

Medlem

Undrar hur det kommer bli till Wii. Blir nog roligt att döda folk med din wiimote-saber men jag är oroad för att det kommer bli ett misslyckande.

MFC
Medlem

alltså.. efter månader av undernäring så kommer detta!

MUMMA!

Synd att det inte släpps förrän i september men den som väntar på något gott.. VÄNTAR ALLTID FÖR LÄNGE!


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Som vanligt är det folk som börjar klaga på att det inte kommer till PC. Folk får förstå att PCn inte är ett bra val när det gäller spel och företag väntar med att släppa spelen(om dom släpps) pga dålig försäljning samt hög piratkopiering.

Inaktiv

De allra flesta spelen släpps enbart till PC eller till PC och en/flera konsol/er. De spel som inte släpps till PC direkt på releasedatumet kommer oftast efter ett tag. Ett fåtal spel släpps aldrig till PC, och ofta bryr man sig inte om de spelen. Ibland finns det ju dock intressanta titlar som man missar som enbart PC-användare.

Om man jämför spelutbudet till PC och vilken konsol som helst vinner PC'n garanterat. Man ska se till helheten och inte gråta för en enda titel.

Synd är det ju dock om det här aldrig kommer till PC, vilket jag tvivlar på att det inte skulle göra. Blir dock svårt att komma upp i klass med Jedi Knight: Jedi Outcast och Jedi Knight: Jedi Academy.

Skribent
Skrivet av Håkan:

Som vanligt är det folk som börjar klaga på att det inte kommer till PC. Folk får förstå att PCn inte är ett bra val när det gäller spel och företag väntar med att släppa spelen(om dom släpps) pga dålig försäljning samt hög piratkopiering.

LucasArts skulle inte existera idag om det inte vore för pc-spelarna. För mig är pc:n den ultimata spelmaskinen och har varit så i snart femton år. Under dessa år har jag sett många konsolgenerationer komma och gå och ändå har pc-spelen alltid varit snäppet före då det gäller grafik, ljud och spelkänsla.

Visst, en del spel passar bättre på konsol än på pc. Fajting- och sportspel är en kategori som alltid varit populärt på konsoler.

Piratkopiering är ett stort problem men det existerar på konsolformatet också. Dåliga försäljningssiffror beror inte bara på piratkopiering, utan även på alla dessa medelmåttiga spel utan djup som släpps titt som tätt.

Min åsikt är att konsolerna är en lika stor bov i dramat som piratkopieringen. Jag är så förbannat trött på alla konsolkonverteringar som nedlusat pc-marknaden på senare år. Av den anledningen är jag glad att jag slipper se en fördummad version av Force Unleashed på pc.

ptr
Medlem
Skrivet av bastard:

Min åsikt är att konsolerna är en lika stor bov i dramat som piratkopieringen. Jag är så förbannat trött på alla konsolkonverteringar som nedlusat pc-marknaden på senare år. Av den anledningen är jag glad att jag slipper se en fördummad version av Force Unleashed på pc.

Word!

det roliga tycker jag är att ps2 såg faktiskt bra ut. typ bättre än Wii. Och är det bara jag som får känslan av att de gör så här för att få ut så mycket pengar som möjligt? Med tanke på hur många hardcore Star Wars fans det finns som kommer köpa spelet till alla plattformar, de som skiljer sig då alltså.

Medlem

Det kommer säkert till pc senare. Jag förstår att det inte kommer direkt pågrund av all piratkopiering. Spelen säljer mycket bättre på konsoller. Så låt dom sälja det på konsoler så köper jag det till pc när det kommer. Bioshock såldes ju 5 gånger mer till xbox än till pc. Det säger ju något om piratkopiering.
Online-spel säljer utmärkt till pc dock!!!!!

Ja jag tycker fortfarande bäst om pc, men man måste inse fakta. Man bör göra något mot piratkoperingen. Den skadar branshen.

Jag har ju psp iof. Kan spela det på den om inte annat.

Men! Jag tror skarpt att det kommer till pc till slut ändå.

Medlem

Lär nog kanske köpa till 360 och wii. Får testa wiiversionen i den lokala spelbutiken eller nått, så får jag se.

ptr
Medlem
Skrivet av Fargo:

Det kommer säkert till pc senare. Jag förstår att det inte kommer direkt pågrund av all piratkopiering. Spelen säljer mycket bättre på konsoller. Så låt dom sälja det på konsoler så köper jag det till pc när det kommer. Bioshock såldes ju 5 gånger mer till xbox än till pc. Det säger ju något om piratkopiering.
Online-spel säljer utmärkt till pc dock!!!!!

Ja jag tycker fortfarande bäst om pc, men man måste inse fakta. Man bör göra något mot piratkoperingen. Den skadar branshen.

Jag har ju psp iof. Kan spela det på den om inte annat.

Men! Jag tror skarpt att det kommer till pc till slut ändå.

bevis på att bioshock sålt fem gånger bättre på 360, tack!

Medlem

Återigen synd att de tinte kommer till pc men när dom låtit det sälja ett tag på konsoll så kommer det nog hit också till pc.. bara ha lite tålamod, även om piratkoperingen är stor på pc så tjänar dom nog pengar endå..

Medlem

blir till min PS3 då eller XBOX360, ser riktigt nice ut! Tack för tipstack notisen calle!

Tycker det är kul att de lyckats så bra med laser svärdet till Wii!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv

"we wanted to make the force unleashed as on many consoles as possible.." (LA)

.... except PC" Glömde de att säga!

Nu när jag tittar mer på det ser det inte intressant ut längre, påminner mig för mycket om Episode III video game.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Hoppas en framtida PCversion kommer ha ALLT extramaterial per konsol, haha det vore så äg

Medlem

Den enda konsollen det inte piratkopieras till är ju PS3,
det här med att PC skulle vara extra utsatt är rätt mycket bull
ju fler som skaffar konsoll desto mer piratkopiering där med.

Medlem
Skrivet av Bobbey:

Den enda konsollen det inte piratkopieras till är ju PS3,

tack och lov för det!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Givet till min lovely X360.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av Fargo:

Bioshock såldes ju 5 gånger mer till xbox än till pc. Det säger ju något om piratkopiering.

Behöver ju inte bara bero på piratkopiering. Konsoller uppgraderas ju inte, deras prestanda är fast. PC:n ser ju olika ut i varje hem. Alla kan inte spela varje spel som släpps på marknaden. Alla har ju i princip en dator hemma, men jag syftar på dom som spelar på sin dator.

Jag tror att det var delvis därför som spel som WOW och CS blev så otroligt lyckade. Alla som hade en okej PC kunde utan problem spela dessa spel.

Medlem
Skrivet av Bobbey:

Den enda konsollen det inte piratkopieras till är ju PS3

de kommer

Medlem
Skrivet av Whimsical:
Skrivet av Fargo:

Bioshock såldes ju 5 gånger mer till xbox än till pc. Det säger ju något om piratkopiering.

Behöver ju inte bara bero på piratkopiering. Konsoller uppgraderas ju inte, deras prestanda är fast. PC:n ser ju olika ut i varje hem. Alla kan inte spela varje spel som släpps på marknaden. Alla har ju i princip en dator hemma, men jag syftar på dom som spelar på sin dator.

Jag tror att det var delvis därför som spel som WOW och CS blev så otroligt lyckade. Alla som hade en okej PC kunde utan problem spela dessa spel.

Att säga att piratkopiering inte har något med det att göra är dumt. Såklart det har. Ta till exempel spelet "Beyond Good And Evil" Det var ett hyllat spel, ett skitbra spel. Men dom gick i konkurs eftersom det inte sålde bra, även fast det var otroligt hyllat av många. Varför? Folk tankade ner det. Det är dags att folk bör inse den bistra sanningen med piratkopiering.
Och om du vore utvecklare vad skulle du göra om du fick höra:
Okej, vi kan släppa det på pc, men på Xbox 360 kommer vi sälja 5 gånger mer exemplar och tjäna 5 gånger mer pengar. (minst) Jämfört med pc. Jag tycker valet tyvärr är ganska lätt. Och när dom tjänat tillräckligt så lägger dom ut det till pc. Och det är så här alla spel till slut kommer bli pågrund av piratkopieringen till pc. Om ni inte kan se utvecklingen bör ni öppna ögonen. Piratkopiering av film är en sak, musik också. Men det skadar spelbranchen mer än det skadar någon annan branch.

12
Skriv svar