Vet inte riktigt vart jag ska lägga dethär men problem har jag iallafall

Medlem
Vet inte riktigt vart jag ska lägga dethär men problem har jag iallafall

Hejhej! Jag har för några veckor sedan införskaffat nya datordelar!:) Enorm skillnad mot förra datorn

Nu är det bara så att sourcemotorn krånglar. Ifall jag kör igång t.ex. HL2 så funkar det hur perfekt som helst, men sedan efter att jag spelat andra spel och vill fortsätta med HL2, så är det något fel..

Det hackar, inte låg FPS.. =S vad jag ser iaf. Har på net_graph så ser FPS nere i hörnet, men det är som att omgivningen hackar fram, eller att den hackar sig på plats när du vänder dig om och sådant, väldigt svårt att beskriva. Allt blir bra igen såfort jag startar om datorn..

Jag kanske borde skriva dethär i forumet för Halflife men det är inte så många där..

Här är den dator jag har nu:

MSI K9N Neo nforce 550 socket AM2
AMD Athlon64 X2 4200+ (självklart socket AM2 den med)
Gainward Geforce 7900GT
1024MB DDR2 RAM 667MHz
NorthQ 4001AT, ATX 400W
Western Digital WD800BB (står det att modellen heter iaf) 80GB

Någon som vet något om dethär? =S

Inaktiv

Har du installerat om XP?


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Nä har inte gjort det. Har tänkt att det kanske hjälper men jag får överleva ett tag till då, datorn va igång en dag sen ville jag tweaka lite.. vilket inte gick bra Så sen efter några dagar fick vi äntligen in xp igen (konflikt mellan DVD-spelare och HDD)

Medlem

Kanske en dum fråga, men jag antar att du har dom senaste drivisarna till grafikkortet?


signatur

Insert funny qoute here

Inaktiv

Har du inte redan gjort det så installera om XP, skaffa senaste drivarna till grafikkort och moderkort, plus senaste BIOS för moderkortet. Då ska det nog lösa sig.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

nj
Medlem
Skrivet av PaddanL:

Har du inte redan gjort det så installera om XP, skaffa senaste drivarna till grafikkort och moderkort, plus senaste BIOS för moderkortet. Då ska det nog lösa sig.

Varför uppdatera bios om det absolut inte behövs?
Börja med att se till så Windows samt alla rätta drivrutiner för nuvarande hårdvaran är installerade korrekt, fortsätter problemen finnas efter det så börja titta efter ny bios-version.

Inaktiv

True.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv

ffa är det bra att försäkra sig om att problemet man har står med i listan över fixar, innan man börjar flasha saker.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

Tack allihopa! jag ska se vad som händer..

Har senaste drivrutinerna till allt jag har.

Ser ut att bli en ominstallation av Windows.. Känns som något mjukvarurelaterat iallafall då allt blir bra efter omstart.. men aa.. konstigt är det.. fattar ingenting av det

Jajja.. Åter tack till alla som skrev!

1
Skriv svar