TELIA ÖKAR UPLOADEN

Medlem
TELIA ÖKAR UPLOADEN

Yep, nu har det inträffat som de flesta ALDRIG trodde skulle hända !

TELIA ökar uploaden !!! Ja ni läste rätt...

Källa: http://www.telia.se/privat/frame.do?mainFrame=%2Flink.do%3Fta...

ENLIGT uppringd SUPPORT kommer det börja gälla 9/10 för de som har det SVARTA modemet.
Silverfärgade modem ska redan funka...

/Homer_S

Medlem

Bara för ADSL 2+ ju


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Inaktiv

Ok, aningen förvirrad är jag...

Jag har Telia 24mbit och har också ett sånt där Zyxel 660H Triple Play. Dock är mitt modem svart inte silvrigt.
Behöver jag göra något? Kan jag göra något? Vad är det som egentligen händer? Informationen är ju väldigt knapp från telia.

Medlem
Skrivet av RoGGe:

Ok, aningen förvirrad är jag...

Jag har Telia 24mbit och har också ett sånt där Zyxel 660H Triple Play. Dock är mitt modem svart inte silvrigt.
Behöver jag göra något? Kan jag göra något? Vad är det som egentligen händer? Informationen är ju väldigt knapp från telia.

Samma här.

Tror att man får ta ner nån mjukvara som uppgraderar vårat modem, sen ska det nog bara vara att köra på.
Ska kolla runt lite när jag kommer hem efter jobbet, detta måste redas ut.

Medlem

Finns 2 alternativ som jag ser det.

1. Nyaste firmware laddas ner automatiskt och installeras nästa gång man startat om modemet.

2. Eller så får man ladda ner själv från zyxels hemsida och installera.

Finns en firmware som e daterad 29/8 06
Men det är inte DENNA som ökar hastigeheten.

/Homer_S

Medlem

Länken till nya mjukvaran angående svart modem !

ftp://ftp.zyxel.se/Prestige%20660H_triple%20play/firmware/Upp...

Här kan man läsa lite om det:

http://www.support.zyxel.se/Nyheter_-_mjukvara.33+B6JnR4X1p5W...

Så nu får man plocka ner och testa

Såg att Homer skrev att det inte va den uppgraderingen man skulle göra, men det står att det ska vara den när man läser.......kopierar in det!

Den senaste mjukvaran för Prestige 660H Triple Play har stöd för Annex M.

Vad betyder det?

Normalt läge för adsl2+ är

* Max nedladdnignshastighet 24Mbps

* Max uppladdningshastighet 1Mbps

Utökat läge med Annex M är:

* Max nedladdnignshastighet 24Mbps

* Max uppladdningshastighet 3Mbps

Har nu testat, men det blev ingen skillnad mot förut, kanske är så att Telia inte har fixat ordning på allt än ?!

Medlem

Skrev ett nytt inlägg, för det andra blev lite mycké

Men men, ringde också supporten och dom sa att där jag bor skulle det ta till ca 15/11.

Så det beror på var man bor, dom hade tydligen ca 11000 stationer som skulle uppgraderas, och allt va beräknat vara klart till nyår ungefär, så det är bara att vänta......aaarrrgghhh, vill ha nuuuuuu :evil:

Inaktiv

Tack för att du tog dig tid att reda ut detta Belse. Själv kom jag nyss hem så jag har inte haft tid att gräva, och nu slapp jag

Hoppas dock jag har lite mer tur än dig. Återkommer senare när jag vet huruvida min upp blivit bredare eller ej.

EDIT

Nix, verkar som om jag får vänta jag med.

Medlem

det var inga imponerande hastigheter


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Enda personerna som inte uppskattar det är de som sitter på snabbare linor verkar det som. 1Mb är pest när man skall sitta och ladda upp och att få det gjort på halva tiden om inte mindre är nog värt en liten uppgradering (får inte glömma att Telia fixar detta gratis och tar inte 100,- extra i månaden för det.


signatur
Medlem

Förhoppningsvis är detta något som sprider sig till övriga leverantörer av bredband.

Medlem

För mig står det "produkten kunde inte hittas" när jag kör uppgraderings filen, nån som har samma problem? :/

Medlem

När du uppdaterar så har jag för mig att man fick leta fram filen, sen tar det en stund innan man ser överhuvudtaget att den installerar.
Så gör om det och vänta ca 10 minuter, så att du ser att det rör på sig lite i barometern eller vad man nu ska kalla det.

Medlem

Jag ringde till Telia precis och frågade lite. Den 24/10 ska alla stationer vara klara för hon kunde inte ge mig något exakt datum på just min station. Mitt modem, ett Zyxel Prestige 600 fanns inte ens med på Zyxels hemsida, och när jag nämnde detta sa hon att hon skickar ett nytt modem som kommer redan nästa vecka utan extra kostnad. Jag får förvisso binda mig 12 månader till när min förra bindningstid gick ut i augusti, men samtidigt blir det 70kr billigare i månaden för mig då jag låg på 439kr/mån med mitt 8/0.8Mbit.

Medlem

Om du tittar på lappen på baksidan av modemet så ser du nog att det står att det heter 660. På ovansidan står det Zyxel 600 series.

Medlem

Faktiskt inte. "Model Number: Prestige 645MP-A1 ADSL Modem". Och även om detta skulle gå att uppdatera så vad spelar det mig för roll? Jag behöver ju ändå inte betala för det nya.

Medlem
Skrivet av dr00l:

Faktiskt inte. "Model Number: Prestige 645MP-A1 ADSL Modem". Och även om detta skulle gå att uppdatera så vad spelar det mig för roll? Jag behöver ju ändå inte betala för det nya.

Tjena!

Nä, nu spelar det ingen roll eftersom du får ett gratis

Men ditt modem har tydligen gått ur sortimentet, men annars kan du kolla den här länken:
http://www.zyxel.com/web/product_family_detail.php?PC1indexfl...

Eller denna länken: http://www.support.zyxel.se/Tele_2.1208.0.html

Där ska det finnas firmware för ditt modem.

Och nu läste jag "Prestige 645M samt MP-A1 kan EJ uppgraderas till ADSL 2+"
Så vänta du på ditt nya och lägg detta i en skokartong eller nåt

Medlem

Tack för att du tog dig tiden att kolla runt i alla fall.

Medlem

Någon som fått några bättre hastigheter än då? Kan man ladda upp i över 200kb/s nu månne?

Medlem

Fan, precis när man byter till BBB då...
hoppas dom också har planer på att styra Annex M...

Medlem

Någon som märkt nån skillnad ännu. För mig har det inte hänt nåt i alla fall..

Inaktiv

Inte hänt nåt här heller än.

Medlem

Jag bytte till telia24 från telia8 och det funka direkt från start för mig. Verkar som det fortfarande är under uppbyggnad.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

verkar inte funka för mig, fortfarande 1 mbit upload

Medlem

Samma här

Nån som vet om man kan hålla koll var dom är och uppdaterar stationerna ??

Medlem

Jag genomförde uppgraderingen och har nu lite mer än dubbla uppladdningshastigheten.

Förut ca 115 kb/s, nu ca 260 - 300 kb/s.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Jag genomförde uppgraderingen och har nu lite mer än dubbla uppladdningshastigheten.

Förut ca 115 kb/s, nu ca 260 - 300 kb/s.

Ja, då säger väl jag grattis till både dig och mig då, körde ett test nu
Förut idag hade jag bara som vanligt, kom hem precis och såg att jag hade 2.3 Mb upp i tp testet.

Medlem

2,12 Mb upp nu.. hurra...

Inaktiv

Upptäckte att det hade blivit uppgraderat för mig igår. Laddar upp i kring 260kb/s nu

Medlem

telia kundtjänst sa när jag ringde dom att man inte skulle behöva göra ett endaste dugg, de på kundtjänst verkar ha 0 koll. gjorde en manuell uppdatering och efter att jag blev klar så had jag 2.5mbit i upload

12
Skriv svar