Fujitsu-Siemens fy fan !

Inaktiv
Fujitsu-Siemens fy fan !

Väntar på en hem-pc från F-S som beställdes i april och skulle levereras "under september". Den 26:e får man redapå att F-S inte kan leverera på grund av "komponentbrist" utan att få någon som helst info om när den kan tänkas komma.

Hur fasen kan dom missa logistiskt när dom har 5 månader på sig att hantera ordern ? Och sen bara lämna den hängande i luften.... Pinsamt !

:evil:

Medlem

stoppa ordern och beställ nya prylar, tekniken har ju gått framåt med stormsteg under de senaste 5 månaderna!


signatur

thank you, come again

Inaktiv

Jepp - beställde datorn innan core 2 duo processorerna var ute, det förhöjer ju inte känslan för affären. Ska kolla upp möjligheten att avbeställa.

W2k
Medlem

All erfarenhet jag haft av Fujitsu-Siemens tyder på att deras produkter suger fisk. På KTH i Kista, där jag studerar, får studenterna varje år köpa/hyra datorer av KTH till subventionerat pris. År 2001 och dessförinnan var det Dell. 2002 var det Fujitsu-Siemens. Därefter IBM, sedan slutade jag på supporten (numera är det HP ifall nån bryr sig). Jag kan berätta att Fujitsu-Siemens-datorer stod för 9/10 ärenden. De gick fanimej sönder jämt. Dessutom var reparationstiderna långa, från flera veckor till 3-4(!) månader. IBM brukade ta en vecka. Dell hade nästa-dag-support på plats, riktigt najs.


signatur

Wilhelm Svenselius - Utvecklare/redaktör i FZ:s tjänst sedan 2001.
Synpunkter på sajten? Buggar? Skriv till mig!

Medlem

När det gäller märkes dator så är det enbart Dell som gäller.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Sony Vaio, inte Dell


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Jag har en F-S och hade enorma problem... Efter som det var ett konsept med suport och allt så lämna jag in datorn 4 gånger och problemet kvarstod sen tröttna jag och köpte ny nätdel och sen har den inte strulat på två år....F-S iver att göra datorn tyst gjorde att dom har satt i en för klen nätdel. Och runt omkring hörde man folk som hade liknande problem =/ Ringde jag suporten näää...
Som Hwergelmer säger märkesdator som duger är Dell dom håller inte på och knorrar


signatur

Alfa Bertil

Medlem

det var det inte jag som sa


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

Nissepistol här på FZ har en gammal F-S, en AMD XP 2200+ med 9600XT med trasig fläkt, X antal hårddiskar, och en allsköns blandning av minnen av olika storlekar och modeller och ett nätagg på 220w... Jag måste säga att den är fan den bästa dator någosin tillverkad... Håller för allt och är mycket stabil. Nu fungerar den som server då han köpt en ny stationär.
Så mina erfarenheter av F-S är grymt bra... Haha jävla sjuk dator asså... Man skulle kunna mata den med ärtsoppa och den skulle tacka och ta emot


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Gen
Medlem

Har F-S bärbar som inte är alltför stabil. Hade hellre tatt en Acer eller HP (fast dom är så fula).

Medlem

F-S fungerar bra men inte till spel =D


signatur

Alfa Bertil

Medlem

svårt att avgöra utifrån en eller två olika datorer. kan iaf säga att kompisens FujuiuuiisuiustsuSiemens-laptop fungerar hur bra som helst. sen måste man ju skilja på windows och hårdvaran. alla fel har ju inte med själva datorn att göra, skulle snarast säga att de flesta fel har med antingen användaren eller operativsystemet att göra...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

Hahaha lätt användaren, den ständiga flaskhalsen i vilket system som helst!


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv

Tja, mitt klagomål handlar ju inte om hur F-S datorer fungerar (sitter med en som funkat utmärkt i 3 1/2 år nu)

Utan att dom inte klarar av att leverera i tid trorts att dom haftdrygt 5 månader på sig, att dom inte ger info om när datorn kan levereras eller vilka uppgraderingar som ingår:(

Medlem

ja absolut, jag pratade om vissa andra som kommer med konstiga påståenden om vad man kan använda en F-S till och inte


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

1
Skriv svar