Inaktiv
Dator > TV

Tjena!
Jo, nu är de så att jag har ett litet problem, eller de kanske snarare är ett I-landsproblem.
För ett tag sen köpte jag en LCD-TV till sovrummet som jag har kopplat till datorn. Hur gör man för att man ska kunna se datorn på TV'n _och_ datorn samtidigt? Som de är nu så är de antingen eller.
Har försökt chansa med olika inställningar hit och dit men inget funkar. Dock så funkar de då man startar/omstartar datorn, då ser man när den söker hårddiskarna osv både på datorn och på TV'n.

Vet att jag har skrivit lite invecklat men jag hoppas ni förstår ändå!

btw, har ett 'Radeon x1300' om det är till någon hjälp.

Inaktiv

slå på kloning.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Inaktiv

Jag har aldrig någonsin varit en person som satt mig in i hur olika saker fungerar med datorer, än mindre grafikkort. Så... kloning?

Inaktiv

leta i bildskärmsfliken i drivrutinsmenyn. se också till att båda skärmarna är aktiverade.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Inaktiv

Antingen är jag sjukt dum i skallen eller så finns de verkligen inget kloningalternativ, för jag hittar de verkligen inte. Har sökt frenetiskt i 10min. HJÄLP!

Medlem

högerklicka på skrivbordet, ta egenskaper, sedan kollar du på fliken inställningar. där trycker du på avancerat, så beroende på grafikkort och drivrutiner så finns det nån flik där som du kan välja kloning på

Inaktiv

nja, jag antar att det är catalyst control center som gäller.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

nj
Medlem
Skrivet av nolimitsoya.:

nja, jag antar att det är catalyst control center som gäller.

Inte då.

Installera ATi Tray Tools, högerklicka på programmet i systray och gå in i menyn "Display", gå in i "Settings" så kan man enkelt aktivera dubbla skärmar, tvut, mm.
Personligen så använder jag extend desktop för att få en desktop på min skärm, och en annan på tvn.

Inaktiv

jag menade att det nog är ccc trådskaparen använder, och inte den gamla kontrollpanelen.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Inaktiv

Tack nj, smart program.

Nu till problem två som uppstått efter att jag installerat programmet (ATi Tray Tools). Har gjort två olika lägen, normal och en för kloningen. So far so good, men när jag försöker starta Quake 4 så får jag OpelGL-fel och spelet krashar. Vet inte om det bara är för Q4 felet inträffar då det är de enda spelet jag har installerat.
Finns det nån inställning som gör att jag tex kan lira när jag har på 'normal'-läget och kanske inte kan lira då jag klonat?

1
Skriv svar