FS2004 Datorn stänger av sig sjäv =/

Medlem
FS2004 Datorn stänger av sig sjäv =/

Jag spelar en hel del på min dator, Men så fort jag ska lira fs2004 så hinner jag bara spela en liten stund innan datorn helt plötsligt stängs av automatiskt =S.

Det flyter på hur bra som helst så länge det varar, och jag har spelat mer krävande spel utan några sm helst problem.

Någon som vet var det kan bero på?

nj
Medlem

Stänger datorn av sig helt och hållet eller startar den om?
Om den startar om, inaktivera den automatiska omstarten vid blåskärm i start -> kontrollpanelen -> system -> avancerat -> inställningar för start och återställning -> bocka ur starta om automatiskt.
Skriv gärna lite info om blåskärmen ifall det är det är det som händer.

Annars så skulle det väl kunna vara något överhettningsskydd som stänger av datorn automatiskt ifall tex processorn når en viss temperatur som anses vara kritisk.

Medlem

som nj säger. om du får upp en blåskärm så skriv ner sifferkoden. nånting i stil med 0x03424952059


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Det värsta är att den stänger av sig själv helt och hållet, inte rebootar. Drygt..... skumt att det endast händer på detta spel.
Har lagt in lite extra grejjs i spelet kanske de ligger bakom problemet, borde kanske testa att installera om hela spelet igen.

Medlem

vet du vad du brukar ha för temperaturer? om du inte har en aning rekomenderar jag som vanligt speedfan


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Typ såhär enligt programet

Temp1 38C
Temp2 30C
Temp3 34C

Local 36C
Remote 38C
Hd0 40C
Temp1 40C
Core 36C

Medlem

passade också på att testa tempen...men vad är det som brinner?

http://img444.imageshack.us/img444/7750/speedfan1qv1.jpg

Chip AD7416
VIA SMBus

vet nån var i datorn det ligger?


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem

Kamikaze:Hade samma problem och jag kunde inte klura ut vad det var så jag bytte mobo och nätagg sen har det fungerat.

Har du nforce4 så finns det lite olika saker som kan ev strula till det

1.ps2 tangentbord
2.dåligt nätagg,ex watt eller dålig amp på 12v railen.
3.Kör du med usb portarna fram i lådan så kan en av kablarna vara felgjorda så det kortsluter datorn och ger en plötsligt avstängning., ett känt fel med flertal nforce4 mobos.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Jo, har nforce4 så det kanske är pga det.
Men ändå konstigt att det bara händer när jag försöker lira fs2004 och inte annars.

1
Skriv svar