Haze (singleplayer)

Medlem

Annat var det på farfars tid. Då jädrar var det vänstertrafik!
Fy för alla nymodigheter.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Det låter iaf inte som om det kommer bli en kalkon iaf... Skönt...

Musen är bäst därmed basta


signatur
Inaktiv

Nej. Jag tycker nog att det kan vara lättare att köra med kontroll. Har bara gjort det i princip.
Och Haze kommer att bli ett av dom bästa spelen till Playstation 3 (:

Medlem

Well känns som det kommer vara ett okej spel... till reapris that is

Medlem

Imho så fungerade Halo bättre på pc... så som det var tänkt från början, innan de blev uppköpta av Microsoft. Sen att grafiken var utdaterad när MS väl bestämde sig för att låta Bungie porta det till PC är en annan sak. Jag tyckte det här verkade vara skräp när jag såg det för första gången, men det var länge sedan och om de fixar en bra story och några fler unika element än "göra fiender till vänner" så kanske det kan bli spelvärt. Den där Rob-snubben verkar för övrigt helt galen. >_>

Medlem

Fattar inte att folk fortfarande orkar whina om fps på konsoll. Det funkar utmärkt, det tar ju några timmar innan man vänjer sig men sen är det absolut inga problem att spela i princip alla typer av fps med en handkontroll. Sen finns det ju självklart vissa fps som är lite knepigare på konsoll så som Quake och Unreal, men vad jag läst så funkar Unreal 3 utmärkt, och Halo har ju liknande gameplay och det funkar också utmärkt.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

_78
Medlem

Inga som helst problem att lira FPS med handkontroll, annorlunda men förbannat kul likväl.
Problemet grundar sig i att folk antingen är oerhört korkade som hela tiden så fort det släpps en nyhet om ett konsollir måste vara där med sina givande inlägg " mus o tangentbord FTW" eller så saknas helt enkelt möjligheten att själva få lira spelet.
End of story.


signatur

Dell XPS M1730 till salu!

KoP
Medlem

Mjölk i tetrapack!?! Usch, på glasflaska ska de vara! *viftar med käppen*

Antingen klagas det på att det är ett fps på konsoll eller en spelserie som haft begynnelsen på pc och nu flyttar över till konsoll. Jeez, börjar bli gammalt att höra samma klagovisa om och om igen.

Medlem
Skrivet av KoP:

Mjölk i tetrapack!?! Usch, på glasflaska ska de vara! *viftar med käppen*

Så klockren kommentar!


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Nja, inte direkt. Båda behållarna har jämförbar precision under hastiga rörelser. Det har inte handkontroll jämfört med mus/tangentbord.

edit: Ärligt talat. Själv föredrar jag mus/tangentbord, men jag förstår att vissa gillar handkontroll. Det är ju inte det man blir förgrymmad på, utan mer att det verkar vara inne att göra mer och mer hjärndöda spel på ett eller annat sätt - story, styrning (som spelet hanterar den), djup i spelet osv.

Inaktiv

Det kanske inte är samma precision in en handkontroll, men det är fan bekvämare att spela med. Kastar ut PS3:an genom fönstret innan jag nånsin sitter med tangentbord + mus framför TV:n som en puckelrygg hukad över det låga vardagsrumsbordet.

Det tar några timmar att vänja sig, jag var så illa tvungen när jag skulle spela Killzone till PS2 när min PC var paj, men till slut ger det sig, och man träffar faktiskt det man vill träffa. Jag spelar dock hellre TF2 på min PC än på en konsol, eftersom jag vant mig med det. Men det vore skönt för arslet ibland att kunna sitta tillbakalutad i soffan och missa folk.

12
Skriv svar