Irriterande ljus i kanterna

Medlem
Irriterande ljus i kanterna

Vet inte om det är rätt forum men försöker ändå.

Problemet är alltså att när jag spelar vissa spel så blir det ett irriterande ljus längs med under och höger kanterna på skärmen. Ungefär som nånting blänker riktigt starkt. Nån som vet vad problemet kan vara? Händer bara i en del spel, och endast när jag spelar, inte i menyerna tex.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Har du de senaste drivrutinerna för ditt grafikkort installerade?

Medlem

Japp installerade nyaste igår. Dom flesta spelen fungerar bra, bara vissa som blir konstiga.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

har du CRT eller LCD skärm? För mig blir det ibland ljusa kanter om man spelar med LCD skärm tex WoW


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Jag har en CRT skärm.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Verkar tunt med förslag här, är det nån som vet nåt annat bra (gratis) forum där jag kan få hjälp?


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Inaktiv

Skärmen kanske håller på att ge upp?

Medlem

Nja tror inte det, fick förörigt bort det genom att ändra en grafik inställning, men det är inte helt bra, nu är det en väldigt tun linje med olika färger. Men inget osm stör direkt.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Tror nog det är något med din CRT-skärm, tyvärr. Kom ihåg min gamla 15-tums skärm, Salora High Radition made in Finland, som hade ljuskanter på sidorna. Men den hann aldrig gå sönder då jag köpte mig en LCD-skärm. Har du förresten kollat så att du har korrekt upplösning i spelet som din monitor stödjer?


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem

Jo har prövat lite olika upplösningar men dom hjälpte inte. Men det fixade sig som sagt. Men skärmen börjar bli dålig.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

prova forumet på sweclockers om du inte hittar hjälp här, ibland har man tur och någon får hjälp av pros.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Det låter bra, ska testa där.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Ge skärmen en ordentlig smäll, löser det sig så är skärmen snart död


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Tror denna hör med hemma här.. Annars, skrik.

Flyttad.

1
Skriv svar