Krocka med GT 5 Prologue i höst?

Robot
Medlem
Krocka med GT 5 Prologue i höst?

Äntligen!

Inaktiv

Usch då! Nu blir det ju ingen riktig simulator när man kan krocka.

Medlem
Skrivet av teX:

Usch då! Nu blir det ju ingen riktig simulator när man kan krocka.

Blir ju mer simulator än innan..

Medlem

Det har dom ju redan sagt i video-intervjun.
Detta är ingen nyhet. De berätta ju det för ett tag sen.

Medlem

En formel-1 titel?!!?!? PC SNÄLLA

Inaktiv
Skrivet av teX:

Usch då! Nu blir det ju ingen riktig simulator när man kan krocka.

tänkte precis samma sak när jag läste rubriken...

var är alla fanboys som tycker det förstör GT5 om man kan krocka??? va va! var är ni nu? ska ni inte klaga?

Medlem

Bara det blir bättre krock fysik än Forza 2 så blir jag glad. Annars kan de skippa det och låta GT5 vara som det är. Redan nu är spelet fantastiskt.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

ptr
Medlem

om de snor krockfysiken från burnout paradise är jag nöjd ialla fall

Medlem

"Bristen på realistiska krockar och möjlighet att förstöra bilarna var nämligen en avgörande faktor till att vår recensent inte gav spelet ett högre betyg."

herregud asså ... visst är det bra o så att spelet får en krockmotor men va fan ska frånvaro av skador dra ner ett betyg ... larvigt!

Medlem

Yay, äntligen.
Dock vet jag inte om jag vill köra med de dyrare bilarna då... vill ju inte få repor


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Inaktiv

Zzzzzzzzzzzzzzz, det är ju endast drygt och värdelöst. Kan dom inte hålla dom dåliga idéerna till dom dåliga spelen och konsolen på 360?


signatur

Jag är ett PS3 fan. Jag hatar Xobx 360, inte för att det är dåligt, utan för att det är helt jävla värdelöst.

Medlem
Skrivet av Bengan87:

"Bristen på realistiska krockar och möjlighet att förstöra bilarna var nämligen en avgörande faktor till att vår recensent inte gav spelet ett högre betyg."

herregud asså ... visst är det bra o så att spelet får en krockmotor men va fan ska frånvaro av skador dra ner ett betyg ... larvigt!

Det påverkade spelet, något som påpekats flera gånger. Utan skademodell kan man köra på ett helt annat sätt än om man har en sådan.

Medlem

Har ni inget vettigt och relevant att tillföra så posta inte, är less på att skumma genom alla hjärndöda poster i forum för att hitta dem med lite substans i.

Det är så jäkla låg nivå på diskussionerna generellt att man tycker synd om de stackare som tydligen inte förstår hur dumma dem är.

Medlem

haha, ni som höll på att försvara spelet för att det inte finns skademodeller i prologen fick just en fet knäpp på näsan iaf.

Medlem

Gött. Stela radiobils-krockar hör inte hemma i en modern bilsimulator 2008.

Medlem

möjligheten att slå av/på krockskador osv bör finnas i alla bilspel som ska kallas "simulator"


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Är ju lätt man använder en annan bil som broms för att ta sig om, du kommer runt kurvan och motståndaren flyger ut i gräset, särskilt om man har snålat med uppgraderingarna och bilen har svårt att hänga med dem andra, iaf i GT1-4, har inte testat 5:an Prolouge än.

Hoppas bara det verkligen blir rejäla skador och inte som i Forza där man kan ramma vartandra utan några större skador, hade gärna sett något liknande man fick se i ingame Grid filmen, bilarna knycklas till ordentligt och saker och ting flyger av.

Angående recensionen tycker jag det var fel att klaga på rumble funktionen om nu stöd faktist finns, är väl inte svårare än att importera en kontroll om det nu är så viktigt att det skakar i kontrollen.

Sen antar jag det är lite svårt att ge betyg nu för tiden när det kommer patchar som kan få ett spel att hoppa från 3-4 över en natt.

Vad gör man då, uppdaterar recensionen?

Kan ju komma en inte så insatt som funderar på att köpa spelet hit och läser den recensionen som vid det laget klagar på saker som redan är åtgärdade och bestämmer sig för att inte köpa det.

Medlem

Skulle gärna se en uppföljare till Re-Volt. Det hade bra fysik.

Medlem
Skrivet av Rurounin:

Är ju lätt man använder en annan bil som broms för att ta sig om, du kommer runt kurvan och motståndaren flyger ut i gräset, särskilt om man har snålat med uppgraderingarna och bilen har svårt att hänga med dem andra, iaf i GT1-4, har inte testat 5:an Prolouge än.

Du får snällt finna dig i att åka långsammare några sekunder om du gör det i prologen

Medlem

Är det ingen som läste artikeln jag själv läste för ett tag sen. Saknar url just nu tyvärr men det var en intervju med en utvecklare till GT5 som förklarade ganska bra problemet med skademodeller. Nämligen:
Dem vill ha skademodeller och dem kommer ha skademodeller i slutversionen men dock inte på samtliga bilar. Bilarna är ju licenser som dem fått låna men inte helt utan förbehåll. Vissa av biltillverkarna har nämligen sagt att dem kan vara med i spelet men att dem helt enkelt inte tillåter att deras bilar går sönder. Alltså klaga på respektive bilmärke som du inte kommer kunna krascha i slutändan.

Medlem

Det är nog grymt svårt att göra bra skademodeller när grafiken i spelet är så överlägset bra. Det ska bli intressant att se hur det blir.

Inaktiv

Varför Gran Turismo "fanboys" inte tycker att det är så viktigt med skademodell är förmodlingen för att vi kör clean racing. Bara för att du kan exploita motståndaren behöver du väl inte göra det?
Måste din bil gå sönder för att fatta att du inte ska ramma i baksidan av en motståndare?
Mycket roligare att köra laglydligt och komma fram utan fusk.

Visst det är klart att man kommer åt motståndare då och då, men för mig är det iaf då AI:n klantar sig eller om jag missbedömer en bromsträcka men oftast sitter jag inte och nosar någon motståndare 5cm ifrån deras bak.

Finns jue puckon online och det kommer det alltid finnas och då tycker jag skademodell är utmärkt så dom aktar sig lite istället för att köra rakt på dig ^^

Inaktiv
Skrivet av båtsman:
Skrivet av Bengan87:

"Bristen på realistiska krockar och möjlighet att förstöra bilarna var nämligen en avgörande faktor till att vår recensent inte gav spelet ett högre betyg."

herregud asså ... visst är det bra o så att spelet får en krockmotor men va fan ska frånvaro av skador dra ner ett betyg ... larvigt!

Det påverkade spelet, något som påpekats flera gånger. Utan skademodell kan man köra på ett helt annat sätt än om man har en sådan.

Exakt... kör man bilar som inte kan skadas så är det inget kul. Är ju bara gasa o styra. xD

Man får lära sig köra lite bättre o mer taktiskt ifall det finns risk för att skada bilen.

= mer verkligt. Arkadräsers är hemskt... Mer simulation ska det vara!

Medlem

Alltså, förstår ingenstans någonstans hur Fans av Grand Tursimo ändå suttit/sitter och säger att krockfysik skulle vara något dåligt lr orealitiskt eller att det helt plötsligt inte är någon simulator längre.
PFFF

Svaret är 100% helt jävla grönt som ett Äpple är att krockfysiken är en realistisk del, att adda den gör spelet mer realistiskt än någonsin.. finner själv att GT är riktigt orealistiskt just pga den lilla detaljen och jag är säker på att jag är långt ifrån ensam om den åsikten.

Medlem
Skrivet av shiko:

Är det ingen som läste artikeln jag själv läste för ett tag sen. Saknar url just nu tyvärr men det var en intervju med en utvecklare till GT5 som förklarade ganska bra problemet med skademodeller. Nämligen:
Dem vill ha skademodeller och dem kommer ha skademodeller i slutversionen men dock inte på samtliga bilar. Bilarna är ju licenser som dem fått låna men inte helt utan förbehåll. Vissa av biltillverkarna har nämligen sagt att dem kan vara med i spelet men att dem helt enkelt inte tillåter att deras bilar går sönder. Alltså klaga på respektive bilmärke som du inte kommer kunna krascha i slutändan.

Konstigt att forza har skademodeller på alla bilarna i sitt spel. Har Turn 10 något sorts superavtal med biltillverkarna eller?

Medlem

Hoppas bara man kan stänga av krockfysiken. Skulle gråta blod om det blev minsta skråma på min skinande Ferrari F2007


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Seb
Medlem
Skrivet av ddly:

Zzzzzzzzzzzzzzz, det är ju endast drygt och värdelöst. Kan dom inte hålla dom dåliga idéerna till dom dåliga spelen och konsolen på 360?

Vilken otroligt dum kommentar. Jag äger ett PS3 ingen 360, Men att säga att de är en dålig spelkonsoll är otroligt dumt. Sen att detta är en dålig ide är ännu dummare.

Jag tycker det ska bli bra:) Då kan man inte köra in i dem hur som helst. Och dem har själva sagt att om dom ska ta in krockar så måste det vara realistiskt. Så ja tror det kommer bli bra:)

SEN!!! Förstår inte varför GT"fanboys" är emot denna idén, Det spelar ju ingen roll nånstans om dem lägger in detta? Som nån tidigare sa så behövs de inte för att man kör ändå Clean racing... Fine, då gör de ju inget men om man råkar göra ett misstag så får man skylla sig själv mer som riktigt racing, Nu får man ju köra vidare.

Inaktiv
Skrivet av Bengan87:

"Bristen på realistiska krockar och möjlighet att förstöra bilarna var nämligen en avgörande faktor till att vår recensent inte gav spelet ett högre betyg."

herregud asså ... visst är det bra o så att spelet får en krockmotor men va fan ska frånvaro av skador dra ner ett betyg ... larvigt!

Kanske, jag är inte riktigt säker nu, för att det är en simulator? Hmm, jag vet inte... Jag har ju sett så många krascher med bilar på TV så det på TV måste ju vara fake för GT5 är en simulator...


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

varför klaga? ni behöver ju inte ens ladda ner det om ni inte vill att bilarna ska förstöras

12
Skriv svar