Sugen på ny mus men vilken?

Inaktiv
Sugen på ny mus men vilken?

Ja som rubriken antyder är jag sugen på en ny råtta. Sitter för tillfället på en MX510 som det visserligen inte är nåt fel på mer än att det samlats damm o bös i varenda spricka och skarv som finns Är mest ute efter en ny pga att jag känner för lite omväxling och att pengarna såhär efter löning bränner i plånboken

Så skriv o tipsa. Vad har ni för möss o hur nöjda är ni? Tumknappar är mer eller mindre ett krav. Det kan jag inte undvara efter 3-4 år med Logitech MX serien. Alla märken och modeller är intressant.


signatur

Asus P5Q Deluxe | E8500 @ 3.8Ghz | Corsair XMS 2x2048Mb 800Mhz | Sapphire Radeon 4870X2 | Corsair TX750W | Creative X-Fi Xtreme | Windows Vista 64

Medlem

Eftersom du skriver tumknappar så går Logitech G5 bort som jag annars tycker är en toppenmus. Den nya Microsoft Intellimouse Explorer 3.0 kanske är något? Verkar bra och inte allt för dyr. Har bara hört bra om den.

Inaktiv

Jag skulle rekomendera Logitech G5. Jag har själv den o är mycket nöjd.
http://www.webhallen.com/prod.php?id=45889

Gen
Medlem

Säger också G5 eller Revolution men om du vill testa på något annat finns Razer Diamondback. Jag vande mig fort efter att ha använt MX1000 i två år. Bra tumknappar, scrollen är lite seg och man halkar lite med fingret, annars är musen mindre och knapparna stora och härliga (hm...låter konstigt när man säger det för sig själv hehe)

m1
Medlem

intellimouse explorer 3.0 kommer i en ny version snart. antar att du har sett originalet, sweclockers har gjort en recension på den nya versionen. finns iofs inte ute än, men dustin har prel. leverans den 10:e och webhallen den 26:e

Inaktiv

mx518 eller nya intellimouse. mx518 är väl iofs en exakt kopia på mx510 rent designmässigt vilket kanske itne känns så kul för din del, men det är en jävligt bra mus och du slipper hålla på och vänja om dig osv


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

1
Skriv svar