Make Something Unreal-tävlingen igång

Robot
Medlem
Make Something Unreal-tävlingen igång

november 2009? ojdå, antar att de förväntar att det tar längre tid att modda ut3 än föregångna spelen.

men älskar denna tävlingen, pushar för att vi ska få se ett antal riktiga kick ass mods, som antagligen lär bli egna spel.

Inaktiv

Låter coolt, men själv så har jag aldrig gjort moddar till spel. Har däremot gjort helt egna spel i lite olika spelmotorer...
Fast vid november 2009 så kommer ju grafiken i UT2k7 vara uråldrig. Varför sätter dom ett final datum så långt fram?...


signatur

CZorg will rise again...

Medlem
Skrivet av Kovski:

november 2009? ojdå, antar att de förväntar att det tar längre tid att modda ut3 än föregångna spelen.

men älskar denna tävlingen, pushar för att vi ska få se ett antal riktiga kick ass mods, som antagligen lär bli egna spel.

Jag tror inte de förväntar att det tar så mycket längre tid att modda UT3, jag tror att de vill se riktigt, riktigt bra moddar

Skrivet av CZorg:

Låter coolt, men själv så har jag aldrig gjort moddar till spel. Har däremot gjort helt egna spel i lite olika spelmotorer...
Fast vid november 2009 så kommer ju grafiken i UT2k7 vara uråldrig. Varför sätter dom ett final datum så långt fram?...

Grafiken uråldrig i november 2009? Haha, overstatement of the year Det är bara ett och ett halvt år bort. Hoppet från HL1 till Source tog 4 år, hoppet från Far Cry till Crysis tog 3 och ett halvt år etc. etc. På ett och ett halvt år lär vi inte se mer än upphottade versioner av UE3 (som då antagligen kommer att märkas av i UT3) och Cryengine mfl.

Som jag skrev innan, jag tror de förväntar riktigt, riktigt bra moddar och vill ge folk tid till att skapa något riktigt bra

Medlem

Trevligt


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Hur länge höll förra tävlingen på?


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Ptja.. tävlingen handlar ju om 1 miljon dollar, självklart kan de inte ha den över en månad

Man kanske borde försöka göra något..

Medlem
Skrivet av Jokkocze:

Man kanske borde försöka göra något..

I hear you brother.

Jag diggar MSU. Resultatet av förra (?) tävlingen var ju RO, Red Orchestra, ett helt klart överlägset WW2-spel.

Medlem

hoppas på att Tactical Ops 3 tar hem titeln

http://tacticalops3.com/


signatur

<3

Medlem

Nice som faun

Medlem

Wahh, Synd att jag inte kan

vadå menar dom en bana eller modd ...eller`?


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv

synd att jag inte har en dator som klarar av ut3..
jag skulle vilja leka runt å göra en spelarmodel+animationer till ut3


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

1
Skriv svar