Tom Clancy's H.A.W.X. tillkännagivet

Medlem

iom att det är multiplat så gissar jag på att det inte kommer att vara nå realism-sim, en sak som är säker :<

Medlem
Skrivet av Philip:

Tyckte mig känna igen marktrupperna från spelen Ghost Recon. Nice.

Det är ett ghost recon team.

Piloten säger först Captain Mitchell & lite senare ghost leader.

Tycker dessutom att miljön påminner om advanced warfighter.

Medlem

Hoppas att detta spelet kommer att bli bra.


signatur

Just when I thought I was out... the pc pull me back in.

Medlem

Hoppas det är det här som de kallar "Tom Clancy MMO" annars kan jag inte tänka mig annat än att dom smutsar ner spelserien med något dåligt actionmmo =(


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem
Skrivet av simulacra:

Fyfan vilken jävla skit, det drar allt flygsimmar står för i leran, sen när kan en SAM-missil följa efter ett flygplan som det gör i videon?

Blir nästan arg när jag ser det det spektaklet.
Att paja soldatsimmar är en sak, de kan aldrig kallas simulatorer eftersom du inte kan återskapa arbetsmiljön troget, vilket man kan i flygsimmar.
En flygsimulator SKA vara en simulator, det ska simulera ett system, det här är bara sorgligt, det är lixom hädelse på 2 nivåer...

står ju inte att d e en sim... och sim på konsoll? blir ju bara fel

verkar skojj, nice med coop oxå!

Inaktiv

Ganska sorgligt att de enda flygspel som släpps nuförtiden är identitetslös arkadsmörja för konsoler.

Medlem

Med tanke på att studion som gör detta gjorde Blazing Angels 1-2 så tror jag detta kommer bli rätt så mediokert... Synd för jag gillar arkad flygare, de brukar vara jävligt underhållande, typ Ace Combat serien som rockar stenhårt!


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem
Skrivet av simulacra:

Fyfan vilken jävla skit, det drar allt flygsimmar står för i leran, sen när kan en SAM-missil följa efter ett flygplan som det gör i videon?

Blir nästan arg när jag ser det det spektaklet.
Att paja soldatsimmar är en sak, de kan aldrig kallas simulatorer eftersom du inte kan återskapa arbetsmiljön troget, vilket man kan i flygsimmar.
En flygsimulator SKA vara en simulator, det ska simulera ett system, det här är bara sorgligt, det är lixom hädelse på 2 nivåer...

Och vilka manövrar piloten gör för att undvika missilen! Tom cruise kunde inte gjort det bättre själv!

Men spelet blir säkert hur kul som helst och jag kommer definitivt spela, men jag hade vart lyckligare med en ren pc sim.

Aja, falcon4 regerar fortfarande antar jag.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Att de har med ghost recon advanced warfighters att göra är 100%

Han säger ju ghostleader och allt möjligt, och sen ser man dem i filmen


signatur

The King is Back

Medlem

MUMSIGT.

Och vaddå? Det är ju inte precis några dunder manövrar han gör!? Om inte en Sam skulle klara av det där tror jag inte dem skulle använda/tillverka sådana eller hur?

Det där ljudet i början är väl från ett 8 bitars spel? Jag tror fan i mej att jag har det!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

wow jag älskar flygplan!

Medlem

Nice. Tom Clancy is the shit. Till pc oxå :). Yay
Riktigt snyggt spel med.

Medlem
Skrivet av simulacra:

Fyfan vilken jävla skit, det drar allt flygsimmar står för i leran, sen när kan en SAM-missil följa efter ett flygplan som det gör i videon?

Blir nästan arg när jag ser det det spektaklet.
Att paja soldatsimmar är en sak, de kan aldrig kallas simulatorer eftersom du inte kan återskapa arbetsmiljön troget, vilket man kan i flygsimmar.
En flygsimulator SKA vara en simulator, det ska simulera ett system, det här är bara sorgligt, det är lixom hädelse på 2 nivåer...

Hur kan du avgöra om det är en simulator eller inte efter att ha sett en förrenderad trailer? ;-|

Medlem
Skrivet av Tommy_h:

MUMSIGT.

Och vaddå? Det är ju inte precis några dunder manövrar han gör!? Om inte en Sam skulle klara av det där tror jag inte dem skulle använda/tillverka sådana eller hur?

Det där ljudet i början är väl från ett 8 bitars spel? Jag tror fan i mej att jag har det!

Du kan inte så mkt om flygplan och sånt va?
Överlag är formen på en missil en dålig form för ngt som ska manövrera, de arbetar istället med prediktiva banor där de med hjälp av radar bedömer var målet kommer att vara när träffen sker, ngt som är beroende på hur långt ifrån målet missilen är.
De är nga blodhundar som troget följer målet.

Tappar du radarkontakt som tex om du flyger bakom ett berg så tappar du lås och blir det ingen träff såvida du inte hittar målet igen.
http://simulacra.diinoweb.com/files/Sa4.wmv
Där ser du en film från falcon 4.0 där de visar hur man undviker SAMs från ett äldre ryskt system, de nyare är tokigt mkt bättre, det är därför de missar genom att piloten gör relativt enkla mönvrar, alla radar system har problem med att tracka mål som flyger MOT en radar.
Därför är standardtaktiken mot sam att flyga mot dem och göra en serie stigningar och sjunk, själva centraldelen är dock att i ett sent steg vända uppåt eftersom missiler tappar fartr när de flyger uppåt.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

Hoppas nu bara att det blir en SIMULATOR och inget arcadetrams med snygga effekter.
Har inget mot att det blir arcade för de som går igång på det, bara man läggaer stort krut på sim-delen.
Kan dock ana ett upkommande konsolarcadetrams, men som vanligt så hoppas jag att med min syniska sura förutfattade mening har fel...
Så ödmjuk e jag !
Prove me wrång, Tåm Klanzy !!
8)


signatur

CM Cosmos II MB: ASUS Rampage IV LGA 2011# i7 3930K Corsair 32GB DDR3 1600 GPU 2 x ASUS GTX690 # Aguero 5 Pro # PSU-CM 1300W# 3 x 256 Gb OCZ V 4

Medlem

Ser ganska skoj ut.. Ser ut att bli ett tidsfördriv som man kan gilla.. Har alltid gillat simulatorer men är förslappad så tar gärna ett arcade flyg

Medlem

var ett tag sen man gav sig på ett flygspel, janes ww2 fighters till en gammal celeron 333mhz var nog det senaste. det var f*nimig arkad. satt i 2 veckor på sommarstället och plöjde igenom bibeln till manual. gick i typ 5an eller 6an och läste om flaps och landing gear.
ahh minnen. men det blir väl arkad av det här spelet också, lite lätt underhållning och det är kanske inget fel i det.

Medlem

Kan faktiskt vara skönt med ett arkadspel någon gång, men inget slår nog äkta vara, har flugit flygplan sedan jag var 14

Medlem
Skrivet av Arvid:
Skrivet av simulacra:

Fyfan vilken jävla skit, det drar allt flygsimmar står för i leran, sen när kan en SAM-missil följa efter ett flygplan som det gör i videon?

Blir nästan arg när jag ser det det spektaklet.
Att paja soldatsimmar är en sak, de kan aldrig kallas simulatorer eftersom du inte kan återskapa arbetsmiljön troget, vilket man kan i flygsimmar.
En flygsimulator SKA vara en simulator, det ska simulera ett system, det här är bara sorgligt, det är lixom hädelse på 2 nivåer...

Hur kan du avgöra om det är en simulator eller inte efter att ha sett en förrenderad trailer? ;-|

Det kan omöjligt vara en simulator om det släpps till konsol.

Medlem

Allvarligt talat?
H.A.W.X.?
Trodde det var ett aprilskämt när jag läste om det i tisdags.
Låter som en titel från tidigt 90-tal.

Pansarknekt

Jag skäms lite grann men detta såg asfett ut. O här har man suttit o spytt ut galla över UBISOFTs köp av Tom Clancy namnet. Ser fram emot det, gillade ACE COMBAT.
Man får ta det med en nypa salt o ta det för va de e lixxom. Dom som inte håller med kan ju ta en vända mot mig i LockOn ;D


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

Va nån speltidning förut som skrev att personen som kommer på namnen till Tom Clancy spelen måste fan ha en namn-generator. Det här bevisar ju bara den teorin. ^^

Annars ser spelet fett coolt ut. Har längtat efter en ny action-coop-flightsim..

Medlem
Skrivet av Arvid:
Skrivet av simulacra:

Fyfan vilken jävla skit, det drar allt flygsimmar står för i leran, sen när kan en SAM-missil följa efter ett flygplan som det gör i videon?

Blir nästan arg när jag ser det det spektaklet.
Att paja soldatsimmar är en sak, de kan aldrig kallas simulatorer eftersom du inte kan återskapa arbetsmiljön troget, vilket man kan i flygsimmar.
En flygsimulator SKA vara en simulator, det ska simulera ett system, det här är bara sorgligt, det är lixom hädelse på 2 nivåer...

Hur kan du avgöra om det är en simulator eller inte efter att ha sett en förrenderad trailer? ;-|

Det kan väl vem som helst som har någon gnutta av insikt i vilka krafter som påverkar ett flygplan i färden.. någon skrev tidigare arkadsmörja, kan inte annat en hålla med, vi får vänta på www.thunder-works.com senaste lir, verkar bli fett, samt www.fighterops.com. Ta oxå en titt på DCS Black Shark.
Där har du riktiga flygsimulatorer.

Medlem
Skrivet av b0bl00i:

Det kan väl vem som helst som har någon gnutta av insikt i vilka krafter som påverkar ett flygplan i färden.. någon skrev tidigare arkadsmörja, kan inte annat en hålla med, vi får vänta på www.thunder-works.com senaste lir, verkar bli fett, samt www.fighterops.com. Ta oxå en titt på DCS Black Shark.
Där har du riktiga flygsimulatorer.

Tror nog inte att HAWX kommer marknadsföras som hardcore-simulator heller. Spelen du länkar till ser dock intressanta ut, om man gillar sådana spel.

Visst tycker jag också om realistiska flygspel ibland. Men efter jobbet är det förbannat skönt att sjunka ner i soffan och bara spränga skit i ett jetplan som flyger med filmfysik och inte behöva bry sig om AoA eller radarkoner osv.

Medlem

Arkadflygare är underbart OM dom är gjorda på "rätt" sätt. Dvs med lagom realism som gör att det känns som om det faktiskt kunde vara så här men ändå så pass enkelt att de flesta kan spela utan problem. Problemet är bara att de flesta arkadflygare brukar satsa allt på det sista så spelet bara känns "dåligt" och för mycket "Hej jag ska skjuta ner 675432 fientliga flyg med mina 90000 missiler.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Tommy_h:

MUMSIGT.

Och vaddå? Det är ju inte precis några dunder manövrar han gör!? Om inte en Sam skulle klara av det där tror jag inte dem skulle använda/tillverka sådana eller hur?

Det där ljudet i början är väl från ett 8 bitars spel? Jag tror fan i mej att jag har det!

poängen var att varken missilen eller piloten beter sig realistiskt.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Bah, simulatorer finns det gott om. Om inte annat så åk till FVM i Linköping och flyg 39:an där.

Vad jag skulle vilja se är ett bra flygspel med luftstrider som känns Top Gun. Ja, verkligen. Orealistiskt men KUL. So sue me.

12
Skriv svar