Demo av Europa Universalis: Rome släppt

Robot
Medlem
Demo av Europa Universalis: Rome släppt

Häftigt, måste prova det här genast

Detta är asbra :):up:


signatur
Medlem

Hoppas det är bättre än EU3

Medlem
Skrivet av privster:

Hoppas det är bättre än EU3

Ja, för då är det ett super spel.


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

Ser fram emot att få prova, serien har vad jag anser en rätt så perfekt balans mellan komplexitet och enkel spelbarhet.

Inaktiv

Aldrig satt mig in särskilt mycket i UE-serien innan. Men Romarrikets tid är sannerligen spännande så detta borde kunna vara något att prova


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Inaktiv

Skönt, nu var helgens alla aktiviteter satta på is för attfå spela detta !

Medlem

Spöstraff på utvecklare som inte har med en enkel tutorial, speciellt i strategispel som kan vara lite jobbiga att komma igång med.. Är dom så big headed att de skiter i nya, eventuella, fans / köpare?

Interfacet verkar dåligt, te.x verkar man inte ens utnyttja högerklick, istället måste man gå och klicka på olika ikoner, dvs lagom uråldrigt och omständigt i ett spel där man (misstänker jag) använder musen/klick så pass intensivt.


signatur
Medlem
Skrivet av MKultra:

Spöstraff på utvecklare som inte har med en enkel tutorial, speciellt i strategispel som kan vara lite jobbiga att komma igång med.. Är dom så big headed att de skiter i nya, eventuella, fans / köpare?

Interfacet verkar dåligt, te.x verkar man inte ens utnyttja högerklick, istället måste man gå och klicka på olika ikoner, dvs lagom uråldrigt och omständigt i ett spel där man (misstänker jag) använder musen/klick så pass intensivt.

Finns tutorial i hela kan jag säga iaf. Sen hade dom högerklicksfunktioner framtill EUII men vem fasen orkar bry sig att det itne finns längre, skitsak..

Inaktiv

fy fean va det sög...:down:

Medlem

Hm. Jag har EU1 och detta är ju ett antal nivåer mer komplext Håller med om att en tutorial hade varit på sin plats... Annars måste jag säga att det är kul att de fattat att -lite- snygg grafik faktiskt är tillåtet, särskilt jämfört med EU3 (som må ha varit hur bra som helst, men såg ut som att det släpptes 96).

Medlem

Kan inte starta spelet

Har inte d3dx9_35.dll


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Detta var skitkul :up::up::heart:


signatur
Medlem

Du behöver nyare directx om den klagar på d3dx9_35.dll, hade samma fel.

Medlem

^- Jag tanka hem DLL filen från en sida, funka då


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

Tanka .dll:s från nån hemsida för att få demot att funka - snacka om "the PC experience"!

Medlem

Snacka om att Wilh3lm behöver tänka på att det är en demo vilket gör att det känns klumpigt att inkludera en internationell DX9-download

Laddar ner i detta nu innan sängdags. Jag vet vad min lördag kommer gå åt till i all fall!

Skrivet av Inkompetent:

Snacka om att Wilh3lm behöver tänka på att det är en demo vilket gör att det känns klumpigt att inkludera en internationell DX9-download

Laddar ner i detta nu innan sängdags. Jag vet vad min lördag kommer gå åt till i all fall!

Exakt, dessutom är man en äkta gamer så har man redan alla nödvändiga filer


signatur
Medlem

Konstigt det där testade spelet första gången då flöt det på, efter det har det bara hackat o hackat o hackat, helt ospelbart, jag hoppas det är nått dom fixar till den riktigt versionen

Skrivet av voicu:

Konstigt det där testade spelet första gången då flöt det på, efter det har det bara hackat o hackat o hackat, helt ospelbart, jag hoppas det är nått dom fixar till den riktigt versionen

Är nog fel på din dator jag har inga problem.


signatur
Inaktiv

Kan någon länka till den där dll-filen? Och hur installerar man den sen eller var ska den placeras?

Inaktiv

DLL:en i fråga finns med i DirectX9c sedan november, uppdatera DX9 så behöver du inte leta reda på DLL:en separat.

DX9-tråden på Paradox forum.

Microsofts DX9-nedladdningssida.

Medlem

Grymt demo, vill ha spelet NU!

Tråkigt att man inte kan spara spelet, blir väl att låta datorn stå på över helgen då.. ^^

Medlem

wow måste testas!


signatur

[spoiler] mööp[/spoiler]

Medlem
Skrivet av MKultra:

...
Interfacet verkar dåligt, te.x verkar man inte ens utnyttja högerklick, istället måste man gå och klicka på olika ikoner, dvs lagom uråldrigt och omständigt i ett spel där man (misstänker jag) använder musen/klick så pass intensivt.

tycker det är skumt att de tagit bort högerklick... saknar det


signatur

[spoiler] mööp[/spoiler]

Skrivet av zilke:
Skrivet av MKultra:

...
Interfacet verkar dåligt, te.x verkar man inte ens utnyttja högerklick, istället måste man gå och klicka på olika ikoner, dvs lagom uråldrigt och omständigt i ett spel där man (misstänker jag) använder musen/klick så pass intensivt.

tycker det är skumt att de tagit bort högerklick... saknar det

äsch knappt märkbart


signatur
1
Skriv svar