Inaktiv
Problem

Jag har internet via modem med inbyggd router in till datorn trådat. På min 2a datorn har jag trådlöst nerifrån routern till 1a datorn, det här fungerade utmärkt i runt en vecka. Då jag går in på 1a datorn och försöker komma in på internet och då bara helt plötsligt är internet uppkopplingen borta .. jag kollar så att nätverkssladden sitter i ordentligt men utan resultat. Sen går jag för att kolla 2a datorn och där fungerar det som vanligt vilket altså måste betyda att det inte är internet det är fel på utan själva internet mottagningen vid 1a datorn. Har också försökt komma in på det trådlösa på 1a datorn med när den ska ha kopplat upp så försvinner rutan och det är tillbaka som det var innan. Det står i nätverksanslutningarna att den är uppkopplad till det lokala nätverket men det är den alltså inte.

Det som är lite skumt är väl att allt är som det ska vara och ändå fungerar det inte.

Ska ringa supporten till dom jag köpte burken av på måndag men jag tänkte jag kunde fråga här ändå. Ni brukar ju kunna lösa såna här problem.

Tacksam för svar. :>

Medlem

omstart av router/modem... kolla över konfigurationerna i routern.. ev ta bort dem... o lägga till igen.. bor du lägenhet med många grannar?.... har du skyddat din router..nån annan kan ha tagit över den..... ha minst "wep" som skydd.. o byt lösen..


signatur

WWW.CAZ-CLAN.SE - By gamers For gamers -

1
Skriv svar