Geforce 7300 LE Problem

Inaktiv
Geforce 7300 LE Problem

Hej , Jag är helt kass på grafikkort så jag hoppas att någon av er där ute kanske har någon id'e vad att göra.
Jag hae en ganska ny dator "HP Pavilion"
Grafikkortet är ett Geforce 7300 LE 256 mb.

Jag kunde spela t.ex Call of duty 2 på min gamla dator, men här blir allt suddigt och ryckigt när spelet startat,. Jag har ingen aning vad jag kan göra , eller är det så illa att detta kort inte klarar spel ?

Tacksam för svar,Hälsningar Roger

Inaktiv

Kortet är inte så lämpat för spel. Om det inte är ett 7300 med DDR3-ram dvs, som visserligen är budget men som ändå ska funka... Men eftersom det har betäckningen LE får vi anta att det är den sämre varianten med DDR2-ram.
Du får nog satsa på ett nytt grafikkort. Billiga och bra, enligt tomshardware, är X800GTO och 7300GT DDR3 som går för under 1000 kr. Annars är det nog ett 7600GT som gäller för din del, billigt, runt 1500 kr och bästa kortet i prisklassen förmodligen. Allt beror på hur mycket pengar du kan tänka dig lägga ut.
1000kr: X800GTO/7300GT DDR3
1500: 7600GT
2000: X1900GT
2500: X1900XT
Dessa är väl de mest prisvädra korten..

Dessa är valbara förutsatt att du har en PCI-eport!


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv

Kanske är detta du har: http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=320413

Det är en katastrof att spela på... PCI-e dock... Välj ett av ovanstående kort och njut avskillnaden Helst ett mellan 1500-2500 kr


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

nj
Medlem
Skrivet av teenbeat65:

Hej , Jag är helt kass på grafikkort så jag hoppas att någon av er där ute kanske har någon id'e vad att göra.
Jag hae en ganska ny dator "HP Pavilion"
Grafikkortet är ett Geforce 7300 LE 256 mb.

Jag kunde spela t.ex Call of duty 2 på min gamla dator, men här blir allt suddigt och ryckigt när spelet startat,. Jag har ingen aning vad jag kan göra , eller är det så illa att detta kort inte klarar spel ?

Tacksam för svar,Hälsningar Roger

Håller med PaddanL om att ditt grafikkort är ett av de sämre alternativen för spel. Vad hade du för grafikkort i den gamla datorn?

Mest en nyfiken fråga, vad är det för skärm som du har till nya datorn? Att dömma av din beskrivning "blir allt suddigt och ryckigt" så låter det som en halvtaskig TFT-skärm faktiskt, men grafikkortet kan nog helt klart spela in där.

Inaktiv

Tack för svaren , jag anade att kortet inte var det bästa kanske , På min gamla dator så är jag lite osöker på vad kortet hette , men jag vet att det var ett Geforce 128 mb, vet ej vilket bara.

Skärmen är från den gamla ,och funkade ju då i alla fall , Acer AL1916w 19" Widescreen

Ok, blir att köpa ett kort , tack för bra tips , Hälsningar Roger

1
Skriv svar