Dawn of War II på gång

Vad är detta för något?


signatur
Medlem
Skrivet av moberg:

visst har jag lirat CoH, men vad har det med något att göra. det var ju inte totalt förstörbar terräng där heller, så skulle ju inte direkt kunna bevisa något.

Inte?
Då måste det ha varit något helt annat spel jag spelat, där man både kan förstöra byggnader/vegatation dynamiskt, men även terrängen i sig genom att artillerera ner kratrar i marken.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Skrivet av erge:

8')_\,_|


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem
Skrivet av Emetic:

Man kan ju hoppas de klarar av att göra ett riktigt strategispel den här gången, inte bara snygg grafik och små massproducerade gubbar som möts i ett gigantiskt ostrategiskt kaos i mitten av nån bana. Men det är nog för mycket att hoppas på, det är ju Relic som ligger bakom och de har ju inte gjort ett bra RTS hitills. Men grafik kan de, och ljud. Men inget mer.

ehm va?.. massa BS.. Relic har lyckats både med CoH och Dawn of War serien enligt mig inte bara grafiken men även spel känslan o allt annat är riktigt skoj...

Medlem

Kan hålla med om att de inte är strategispel. Inga RTS är strategispel utan taktikspel. Taktiken lyckas dock Relic väl med.

Relic har alltid skapat väldigt unika och vågade RTS-satsningar. Ända sedan Homeworld 1 har de IMO varit ett av de mest innovativa spelföretagen. Innovationer som är ruskigt efterlängtade på en marknad som för det mesta annars verkar stagnera av gigantföretag som bara vågar satsa på säkra, gamla invanda kort.

Visst, ibland slår Relics satsningar fel, som tex Impossible Creatures, men ingen kan i alla fall någonsin klandra dem för att inte våga prova nya lösningar. Har inte funnits ett enda Relicspel som inte innehållit något totalt nyskapande spelmoment. Då pratar vi absolut inte om grafikmotor och ljud, utan rena spelmoment.
Önskar fler vågade gå ifrån Dune 2:s spår i den miljonte harvest-RTS-klonen. Visst Dune 2 var kul och spännande en gång, StarCraft var kul på 90-talet, men inte fan vill jag ha en StarCraft-kopia 2008 som enbart fått bättre grafik och ett par nya enheter.

Här är jag rätt säker på att Relic aldrig kommer göra en uppfljare till Dawn of War, som bara fått uppiffad grafikmotor och ljud. Ska bli jäkligt spännande att se vad för nytt de kokat ihop.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Yeeehaw! Fasen vad nice!


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av HYBRiS:
Skrivet av moberg:

visst har jag lirat CoH, men vad har det med något att göra. det var ju inte totalt förstörbar terräng där heller, så skulle ju inte direkt kunna bevisa något.

Inte?
Då måste det ha varit något helt annat spel jag spelat, där man både kan förstöra byggnader/vegatation dynamiskt, men även terrängen i sig genom att artillerera ner kratrar i marken.

hur djupa hål kan man spränga? kan man spränga ut gångar som man kan utnyttja? och jag vill minnas att det fanns väggar/byggnader som inte gick att förstöra, men det var ett tag sen jag lirade det, så jag kan ha fel på den punkten. visst, terrängen kanske är förstörbar, men inte totalt förstörbar, och även om den vore totalt förstörbar så skulle man ändå inte kunna utnyttja det på något vettigt sätt, men så vitt jag vet finns det inget spel med totalt förstörbar terräng.

Medlem

Kul att det är på G, skall bli riktigt roligt.

Skrivet av DonGrif:
Skrivet av Mikaelh:

Jag tipsade om DoW 2 för ett antal dagar sen. o.O Vad gör ni på nyhetsavdelningen? Fikar?

Ja vi fikar såklart. Vi bor i Sverige, Fikats hemland.

Undrade det samma, och inget tipstack fick man heller...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Jag skulle verkligen skratta hårt om dom bara släpper DoWII med bara Space Marines och Orcer och kanske Eldar. Resten släpps i expansioner igen, hahaha! Men den här gången blir det en expansion extra för Tyraniderna. Haha!

Annars så hoppas jag att dom fortsätter ha kvar alla liken på slagfältet och kanske stridsvagnarna och andra fordon. Minst lika mycket blod också.

Blir det inge mer än Tyraniderna, bättre grafik, och förstörbara miljöer och coop så är dom riktigt snåla. Då känns den mer som en lite mer fylligare expansion!

Nu får ni skärpa er Relic, ge folket mycket godis nu. Eller förresten... Blir nog inte alls det här spelet då man kommer sitta och knarka Starcraft 2, troligtvis världens bästa strategispel igen!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av moberg:
Skrivet av HYBRiS:
Skrivet av moberg:

visst har jag lirat CoH, men vad har det med något att göra. det var ju inte totalt förstörbar terräng där heller, så skulle ju inte direkt kunna bevisa något.

Inte?
Då måste det ha varit något helt annat spel jag spelat, där man både kan förstöra byggnader/vegatation dynamiskt, men även terrängen i sig genom att artillerera ner kratrar i marken.

hur djupa hål kan man spränga? kan man spränga ut gångar som man kan utnyttja? och jag vill minnas att det fanns väggar/byggnader som inte gick att förstöra, men det var ett tag sen jag lirade det, så jag kan ha fel på den punkten. visst, terrängen kanske är förstörbar, men inte totalt förstörbar, och även om den vore totalt förstörbar så skulle man ändå inte kunna utnyttja det på något vettigt sätt, men så vitt jag vet finns det inget spel med totalt förstörbar terräng.

Om du tolkar "totalt förstörbar terräng" bokstavligt så är du väl ändå lite korkad. CoH har förstörbar terräng.
I dina tankebanor verkar det som en totalt försörbar terräng i princip innebär att man skulle kunna spränga bort planeten man är på så att det bara blir ett tomrum kvar. Var inte så petig.

Inaktiv

Även om Relic är riktigt duktiga på RTS undrar jag hur detta kommer att stå sig mot det stundande SC2.


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Medlem

Jag kan tillägga till nyheten att ett team på 55 personer har jobbat på spelet från 2006.

Medlem

Um kanske ska köra igenom 1an plus expansioner först, men jag har strax över ett år på mig så xD

Medlem
Skrivet av HYBRiS:

Kan hålla med om att de inte är strategispel. Inga RTS är strategispel utan taktikspel.

*host*Supreme Commander:up:

Medlem
Skrivet av moberg:

hur djupa hål kan man spränga? kan man spränga ut gångar som man kan utnyttja? och jag vill minnas att det fanns väggar/byggnader som inte gick att förstöra, men det var ett tag sen jag lirade det, så jag kan ha fel på den punkten. visst,
terrängen kanske är förstörbar, men inte totalt förstörbar, och även om den vore totalt förstörbar så skulle man ändå inte kunna utnyttja det på något vettigt sätt, men så vitt jag vet finns det inget spel med totalt förstörbar terräng.

Olika djup på kratrarna beroende på vad som sprängs där men du kommer ju inte ner till jordens kärna direkt. CoH handlar mycket om att ta skydd och det går bra att göra i kratrar, oavsett om de fanns där innan eller om de har kommit till under spelets gång. Alla hus är förstörbara och kan numera efter expansionen brinna upp dessutom. Alla saker som finns på banan går att köra sönder med en tank/ sprängas sönder i stort sett. Broar kan man spränga, osv osv osv...

Jag är rätt så övertygad om att Relic gör terrängen mer än nog förstörbar i DoW 2.

Medlem

Känns som alla Soulstorm-köpare ska få lite tröst för att de köpt ett rushat skitspel.

Medlem
Skrivet av shiko:

Om du tolkar "totalt förstörbar terräng" bokstavligt så är du väl ändå lite korkad. CoH har förstörbar terräng.
I dina tankebanor verkar det som en totalt försörbar terräng i princip innebär att man skulle kunna spränga bort planeten man är på så att det bara blir ett tomrum kvar. Var inte så petig.

självklart ska man vara petig. om de använder sig av "totalt" eller "helt" för att förklara hur pass förstörbar deras terräng kommer vara så måste den ju även vara det, annars skulle de valt andra ord att förklara det. och ja, om de säger totalt förstörbar så ska allt gå att förstöra, men man kan ju inte spränga bort en planet, vart skulle den ta vägen?
bättre vore att säga att de har förstörbar terräng, utan att gå in på närmare detalj hur pass förstörbar den kommer vara.
men nog om detta. jag litar på relic, jag tror de kommer lyckas bra med DoW2, förhoppningsvis bättre än DoW.

Skrivet av shiko:

Jag är rätt så övertygad om att Relic gör terrängen mer än nog förstörbar i DoW 2.

du missar min poäng helt.

Medlem

Det finns 3 bilder och en mycket kort film på www.dawnofwar2.com

Medlem

Efter att ha sett den filmen o screensen vart man fan taggad på detta spel!

Medlem
Skrivet av Dr.Muller:
Skrivet av HYBRiS:

Kan hålla med om att de inte är strategispel. Inga RTS är strategispel utan taktikspel.

*host*Supreme Commander:up:

*host*taktik och inte strategi*host*


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Inaktiv
Medlem

Relic borde fråntas games workshop lisencen för de inte gör ett strategispel eller TAKTIK-spel. utan ett vanligt "samlaresursbyggabasösainsåmycketmanorkar"-spel


signatur

Håna en konsolspelare om dagen , det är bra för magen(och spelbranschen).

Medlem
Skrivet av Emetic:

Relic borde fråntas games workshop lisencen för de inte gör ett strategispel eller TAKTIK-spel. utan ett vanligt "samlaresursbyggabasösainsåmycketmanorkar"-spel

Ge dig.
Du har ju inte ens spelat DoW online. Hör man ju direkt av ditt resonemang.

Det som markant skiljer DoW från de flesta andra RTS är ju just det faktum att det INTE är ett harvesta-resurserna-i-basen-och-turtla-i-10-minuter-innan-du-researchat-och-byggt-största-armén-spelet.
Istället är det kamp om resurserna från första minuten, i och med att det INTE går att kampa och bara samla upp sig i basen. Man MÅSTE ut på kartan direkt och strida om de strategiska punkter som finns.

(Finns andra spel som gått samma linje, men det är en lögn att säga att DoW är ett harvest-RTS som StarCraft/Dune/Command&Conquer/WarCraft/Whatnot.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Jag ger mig aldrig


signatur

Håna en konsolspelare om dagen , det är bra för magen(och spelbranschen).

12
Skriv svar