Va Fan e det med brännarn

Medlem
Va Fan e det med brännarn

Jag har en vanlig cd brännare den tar skivor bra åtminstone dem det är något på...den läser inte tomma skivor. Någon som vet felet?


signatur
Inaktiv

att det inte finns något att läsa på en tom skiva?


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

hehe men nu har jag kommit på att skivan slutar läsas när man startar nero start smart.Somebody knows why?


signatur
Inaktiv

vad menar du eg?


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Inaktiv

Att när man sätter in skivan ska den hitta den och automatiskt ge förslag på vad man kan göra, ex bränna osv... eller?
Annars blir det ju lite som att läsa blanka blad... Det klarar bara människor med tveksamma psyken...


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

nj
Medlem
Skrivet av PaddanL:

Att när man sätter in skivan ska den hitta den och automatiskt ge förslag på vad man kan göra, ex bränna osv... eller?
Annars blir det ju lite som att läsa blanka blad... Det klarar bara människor med tveksamma psyken...

Det finns ett alternativ att alltid utföra samma handling när en skiva sätts in, så om man vid något tillfälle satt in en tom skiva och valt att Windows inte ska göra något när den känner av en tom skiva och alltid göra det så får man inte upp den menyn igen.

Inaktiv

Ja, jag vet.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv

jag förstår fortfarande inte problemet...


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Inaktiv

Nej, tror inte han själv gör det heller.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Jo jag förstår felet...om jag sätter i en skiva och går in på den här datorn står det att en skiva sitter i.Men när jag sätter på nero så visar det att ingen skiva sitter i. Och så fort jag stänger av nero visar den att den är i igen...Störning mellan program och brännare kanske? Förstår ni nu?


signatur
Inaktiv

Japp, testat annat brännarprogram?


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv

har du provat flera skivor så du inte har en som är felbränd eller något?


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

Jag har testat många skivor av olika märken. Jag måste få nero att funka måste bränna i ett format som bara finns där vad jag vet. Det funkar med andra program men där finns ju inte det formatet.


signatur
Inaktiv

Att nero är det enda programet det funkar i låter konstigt, speciellt eftersom Neros köpvariant lär ha den funktionen och därmed lär det finnas nån som gjort en gratis variant...
Vad är det för format?


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Nero har funkat i 2 år ända tills häromdan när jag brännde en skiva.Precis efter jag bränt skivan så funkade det inte längre. Jag tänkte bränna en mini dvd...


signatur
Medlem

behöver man mjukvarustöd för att bränna mini-dvd? det är väl en vanlig skiva fast liten, borde väl gå automatiskt så länge imagen är lika stor som skivan...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Formatet man bränner den i heter mini dvd inte skivan...Jag ska altså bränan en videofil och min brännare kan ju inte bränna dvd skivor.Det är ingen image.det är en videofil på 716 och skivorna liggeer på 700 men bär jag väljer mini dvd tar den bara 683...


signatur
Inaktiv

menar du mini-dv?


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

jag trodde han menade såna där små kreditkorts-dvd-skivor men det var inte det iaf :\


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Nix problemet é större...Ja det kanske hetr mini-dv


signatur
Inaktiv

isf borde ju kamerans överföringsmjukvara kunna hjälpa dig konvertera till ett vanligt, lättanvänt format.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

1
Skriv svar