Funkar dessa grafikkorten på min data?

Medlem
Funkar dessa grafikkorten på min data?

Hallå jag har precis köpt 2 gb i ram. Det flyter hur bra som helst i windows men i spelen går de segare än vanligt. Så jag testade ta ut 1 gb i ram. Det går mycket bättre. Så jag funderar på om det är mitt grafikkort som är för gammalt för 2 gb i ram.

Jag har ATI Radeon 9200 128 mb.

Jag har AMD Sempron 2800+ 2,0 ghz

Men iallafall skulle någon av dessa korten sitta perfekt till min dator?

Asus Extreme GeForce 7600GS 256MB DDR HDTV-out DVI RETAIL AGP

BFG GeForce 7600GS OC 512MB DDR2 TV-out DVI RETAIL AGP

Om ni vill veta mer om min dator:

System Manufacturer: Acer
System Model: Aspire T120E
BIOS: Award Modular BIOS v6.00PG
Processor: AMD Sempron(tm) 2800+, MMX, 3DNow, ~2.0GHz
Memory: 2048MB RAM
Page File: 401MB used, 3542MB available
Windows Dir: C:\WINDOWS
DirectX Version: DirectX 9.0c (4.09.0000.0904)

Card name: RADEON 9200 SERIES
Manufacturer: ATI Technologies Inc.
Chip type: RADEON 9250/9200 Series AGP (0x5961)
DAC type: Internal DAC(400MHz)
Device Key: Enum\PCI\VEN_1002&DEV_5961&SUBSYS_00021681&REV_01
Display Memory: 128.0 MB
Current Mode: 1024 x 768 (32 bit) (60Hz)
Monitor: Standardbildskärm
Monitor Max Res:
Driver Name: ati2dvag.dll

Tack så mycket om ni hjälper mig

Inaktiv

Det kan vara att morderkortet som inte stödjer minnea... Det vet jag att det var på mitt... Jag var tvungen att köpa speciellt minne bara för de...
Men jag vågar inte lova att det inte funkar för dig om du byter graffekort

Mvh: Biffen

nj
Medlem
Skrivet av biffenffs:

Det kan vara att morderkortet som inte stödjer minnea... Det vet jag att det var på mitt... Jag var tvungen att köpa speciellt minne bara för de...
Men jag vågar inte lova att det inte funkar för dig om du byter graffekort

Mvh: Biffen

Ett alternativ är att det uppstår en konflikt mellan de gamla och nya minnena ifall dessa är har olika timings och liknande.
Det kan vara värt att testa att köra minnena var för sig av tex CPU-Z för att kontrollera vilka timings moderkortet ställer in för de två olika paren och se om det skilljer sig.
Även köra något/några minnestestprogram, tex Memtest86+, även detta dök upp som förslag i en annan tråd, vet dock inte hur bra det är.

Angående grafikkortet så bör det nog inte vara något problem att köra det i din dator. Det som kan vara är att nätagget som sitter i lådan är utvalt för att precis klara de grundläggande komponenterna.

Medlem

åå jag slösa 2 tusen på dom... men 1gb funkar rätt så bra på datorn faktiskt... 2 gb bättre men inte på spel, 1 gb e bättre på spelen... kan va mitt gamla grafikkort e för gammalt för 2 gb?

Inaktiv

Nej.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

jo klart ?!? det har alla andra sakt...

Inaktiv

Om du är så säker, varför ställde du då frågan? Snarare är det minnena som inte villa jobba tillsammans vilket kan bero på att minnena är för olika eller på att moderkortet inte vill köra de tillsammans.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

För din data funkar den säkert, din "dator" däremot är en annan sak!

/S


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

Men säg ärligt kommer det bli skillnad på nytt grafikkort??

Inaktiv

Ja lyckas du med bedriften att köpa ett nytt kort för runt 1500 kr och prestandan blir sämre än med ett 9200kort är du fan kung.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

tar de som ett ja haha

1
Skriv svar