Skapa Slipstream WinXP CD

Medlem
Skapa Slipstream WinXP CD

En kort fråga!

Jag ska enligt intruktioner göra detta:

---------------------------------------------------
Edit: TXTSETUP.SIF
Add in following sections.
---------------------------------------------------
[SourceDisksFiles]
viapdsk.sys = 1,,,,,,4_,4,1,,,1,4
viasraid.sys = 1,,,,,,4_,4,1,,,1,4

[HardwareIdsDatabase]
PCI\VEN_1106&DEV_3149 = "viasraid"
PCI\VEN_1106&DEV_4149 = "viapdsk"

[SCSI.load]
viasraid = viasraid.sys,4
viapdsk = viapdsk.sys,4

[SCSI]
viapdsk = "VIA ATA/ATAPI Host Controller"
viasraid = "VIA Serial ATA RAID Controller"
---------------------------------------------------
Copy: *.sy_ to I386 folder
---------------------------------------------------

I filen TXTSETUP.SIF finns redan sektionerna [SourceDisksFiles], [HardwareIdsDatabase] , etc.

Ska jag lägga in datan i de redan existerande sektionerna eller funkar det bara att klistra rakt av in i slutet på filen (innan EOF charen)?

Medlem

Hrrrmmfff... var det där grekiska eller?

Jag har slipstreamat en skiva men jag har ingen aning om vad du skrev där

Tror jag följde en guide på tomshardware, leta där om din grekiska inte fungerar...


signatur

Pappaklanen Dads With Gunz på Quakenet
#dwg

Medlem

du vill nog inte skapa nya sektioner, utan lägga in de nya raderna i de existerande sektionerna. annars skulle det bli konstigt tror jag.


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

Jag har också slipstreamat windows xp sp2 men kommer inte ihåg något av det du skrev. Här är en guide som beskriver hur du gör, kanske kan göra dig lite klokare.

Medlem

Jag lade in den extra datan i rätt motsvarande "sektion" i filen och nu äntligen kom installationen igång!

Inget mer "ingen hårddisk tryck F3 och dööööööö!"

Nu får jag bara hoppas den håller genom hela installationen.

edit1: Bara för att förtydliga, jag skulle slipstreama mina RAID drivrutiner för min hdd. Windows hittade inte den annars och F6-diskett fungerade inte.

edit2:

Och där var man inne i windows! Äntligen!

Medlem

grattis


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Finns annars verktyg som lägger till drivrutiner automatiskt i samband med slipstreaming

Men kul att det fungerar.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

det är ju mycket mer h4xx0r att redigera textfiler än att fuksa


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av Hwergelmer:

det är ju mycket mer h4xx0r att redigera textfiler än att fuksa

Jaa visst är det.

Njuter av min nya skärm också!

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=317038

Min gamla 19" CRT var i ett härligt skick. Röda horisontella streck, illgrönt växande massa nere i vänstra hörnet, smådarrig bild, svart färg hade en mer brun-röd nyans, etc.

Medlem

aha, eftersom tråden spelat ut sin roll kan vi ju fortsätta på skärmar . kan du inte ställa upp några plus och minus med den skärmen? vad fick dig att välja just den osv. hur funkar det med 2ms, blir det konstigt när man ser film? ska nog köpa en LCD i den prisklassen under hösten, så all info är välkommen


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av Hwergelmer:

aha, eftersom tråden spelat ut sin roll kan vi ju fortsätta på skärmar . kan du inte ställa upp några plus och minus med den skärmen? vad fick dig att välja just den osv. hur funkar det med 2ms, blir det konstigt när man ser film? ska nog köpa en LCD i den prisklassen under hösten, så all info är välkommen

Mja, var väl inte så jättemycket eftertanke när jag köpte. Ville ha en ny skärm så fort som möjligt (förståerlig kanske) och hade hört mycket bra om just Samsung. Tittat lite på de innan.

Surfade in på komplett och såg denna som vald favorit och klippte till på en gång efter jag läste kommentarerna.

Allt är ju plus jämfört med min gamla CRT. Dock så har jag bara ett Geforce3 och därmed också bara analog kontakt så jag vet inte hur mycket bättre det blir med ett nytt bättre graffekort och digital kontakt. Men jag är nöjd med allt faktiskt.

Spelar inte FPS så vet inte hur det funkar i de spelen, men jag lirade WC3 och det funkar ju helt perfekt. Film gick också helbra, inget släp alls eller så.

Haft den en dag så får väl återkomma om jag kommer på något negativt.

1
Skriv svar