Dreamlords: The Reawakening tillkännagivet

Robot
Medlem
Dreamlords: The Reawakening tillkännagivet

Funderade på att testa föregångaren men det blev aldrig av, detta ska testas dock!

Medlem

hur finansierar man ett gratis spel? om det inte kostar något att köpa eller spela. blir det reklam då eller? de nämner ju inget om reklam, så hur gör de?

Inaktiv

Det är ungefär 15 ex-jobbare som utvecklat spelet "åt" lockpick på högskolan i skövde, så utvecklingskostnaderna är minimala.
Jäkla tur för de att de inte tar betalt, det hade vart rätt lamt.

Medlem

Jag har varit i alfan till Dreamlords: Reawakening och jag måste säga att det har mycket stor potential, Closed beta startar för fileplanet subscribers idag och en öppen beta kommer köra igång om en vecka eller två enligt officiella forumet.

Spelet är gratis ja fast det kommer finansieras via PFP, Pay for Premium.

Tycker alla som gillade Utopia eller liknande ska pröva detta om du får chansen.

Medlem

Detta är väl precis ingen nyhet? Alphan har ju varit uppe hur länge som helst, och prat om Reawakening har funnits på hemsidan i över ett halvår. Sjukt roligt spel, originalet. Detta är ungefär som det fast förbättrat, vad jag förstått. Väldigt invecklat.

Medlem

Det nya är att Betan har börjat nu Dreamtale och att det altså blev lite mer officielt.

Medlem
Skrivet av moberg:

hur finansierar man ett gratis spel? om det inte kostar något att köpa eller spela. blir det reklam då eller? de nämner ju inget om reklam, så hur gör de?

Saxat från www.dreamlords.com:
"Yes you will not need to pay to play Dreamlords. However there will be options for premium accounts which will give you some goodies and you will be able to purchase Tribute for which you can buy things at the Altar of Cynos."

/ LordDaimos

Medlem

ok. så om man vill spela "seriöst" så måste man alltså betala, likt hellgate. aja, då kan man ju åtminstone testa det. fast jag gillar inte att de "undanhåller" information på det där sättet. nu verkar det ju vara ganska tydligt vad som gäller, men ändå. det kommer ju ändå komma fram förr eller senare, så det är väl lika bra att ha det helt öppet från början och nämna det samtidigt som de nämner gratis.

Medlem

Ok, reagerade mestadels på ordvalet "Tillkännagivet"

Medlem

Det är bra grabbar! Låter riktigt hett! Björn Hurri är som vanligt helt underbar i sin grafik och koncept (likså de andra såjkart).

1
Skriv svar