Topp 5: SNES

Inaktiv
Topp 5: SNES

5.

Donkey Kong Country
Underbar grafik, skön musik, roliga bosstrider och co-op. Mer begärde man inte 1994.

4.

Double Dragon
Jag var alltid rödklädde Jimmy medans brodern spelade som denimbeklädde Billy. Jag tog alltid staven och han kniven på första banan. Det såg coolt ut när folk trillade nerför trappor. Ett sidscrollande beat ´em up som heter duga. Det sägs att man får slåss mot varandra om man besegrar slutbossen, men tyvärr kom vi aldrig så långt. Men vi hade kul ändå.

3.

Street Fighter 2
Bästa fightingspelet på SNES räcker för att hamna relativt högt upp på listan. Favoriterna var Ken och Guile, debatterna om huruvida Vega var en tjej eller inte många och en kompis gillade att ljuga ihop allsköns grejer han gjort. Det skulle bland annat gå att skjuta iväg Blancas blixtar, Hondas armar och hålla sig inom Guiles Sonic Boom utan att bli träffad. Det tog otaliga egna försök innan man förstod att inget av det var sant.

2.

Super Smash TV
Det började med att en kompis lånat det av en kompis till honom, och vi tyckte direkt att det var svinkul. Men vi kom aldrig förbi första banan, vad är ett continue liksom? Efterhand kom vi på att man ju kunde trycka på start och på så vis spela vidare. Det var då vi köpte det själva för att det var så himla kul, inte minst för bonus -och pengaduellerna efter varje bana
Rekordet till dags dato ligger på kobrabossarna.
Finns att köpa online för Xboxägare, men den versionen har jag inte testat.
Jag var alltid den röde negern, min medspelare den blåe kaukasiern.

1.

Super Probotector: Alien Rebels
Även i Amerika känt som Contra III: The Alien Wars. Men medans amerikanerna fick två Rambokopior fick vi i Europa två stenhårda robotar, en röd och en blå. Gissa vilken jag alltid var?
Det är svårt att motivera förstaplatsen för folk som inte spelat det själva, men man bjuds verkligen på non-stop action hela tiden. Perspektivet skiftar till en uppfriskande och inte minst annorlunda fågelvy på två av spelets sex banor och spelet innehåller spelvärldens grymmaste motorcykelbana (den avslutas med att man sick-sackar mellan flygande missiler samtidigt som man skjuter arslet av en ond boss, OMG!!).
Jag tror att just bossarna bidrar väldigt mycket till att detta spel är det bästa SNES-spel jag har spelat. Alla från första banans Bronotsaurus till tvillingskeletten och det avslutande huvudet till slutbossen med sina slumpmässiga attacker är alla väldigt roliga att möta.

Det var min lista. Hur ser din ut?

#blogg


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

Medlem
Topp 5: SNES

Min ser väldigt annorlunda ut. Får posta den imorgon eller något.

1
Skriv svar