Nytt moderkort! Hjälp mej!

Medlem
Nytt moderkort! Hjälp mej!

Mitt MSI-K8N brann för någon vecka sedan och sedan dess har jag letat med flicklampa efter en butik som säljer ett hyfsat moderkort som uppfyller följande krav:

¤ ATX
¤ AMD socket 939
¤ En AGP-slot
¤ Integrerat ljudkort och nätverkskort
¤ INTE integrerat grafikkort
¤ 4 DDR-slots, stöd för dual chanel
¤ 4 SATA1 eller SATA2-kontakter
¤ Passiv kylning av nordbryggan!

Pris under 900 kr.

Jag har letat på prisjakt.se, komplett och datorbutiken verkar inte ha ETT ENDA moderkort med AGP-slott. Snälla hjälp mej! :\

Edit: Det måste finnas i lager eftersom jag behöver det för ca 3 dagar sedan!


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

nj
Medlem

Sökte lite snabbt på Prisjakt och hittade Asus A8V-X (titta här för Asus egen infosida) som verkar passa in perfekt på alla dina krav.

[Edit]

Verkar som att du hann editera inlägget medans jag svarade, om du kan överse med att det måste vara passivt kylt så finns de två alternativen Elitegroup ECS KV2 Extreme eller MSi K8N Neo2-FX som båda finns i lager hos butiker.

nj
Medlem

Skippar att editera igen så Langos ser det här;
Efter lite sökande på Buggy så hittade jag Asus A8V-X som verkar finnas i lager för beställning hos Alina för 625 kr.

Medlem

Tack tack tack!! Jag har tittat på just det kortet eftersom det tycks uppfylla alla krav men inte hittat någon butik som haft det hemma eller ens kunnat få hem det inom en snar framtid.

Edot: Jag fattar inte hur jag kunde glömma buggy :$
Hursomhelst så är ordern laggd och den hos jmedata annulerad. Underligt att komplett och de andra stora aktörerna inte kan lagerhålla (eller ens ha i sitt sortiment) moderkort med AGP-platser, de säljer ju fortfarande en massa AGP-grafikkort. :\


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

nj
Medlem
Skrivet av Langos:

Tack tack tack!! Jag har tittat på just det kortet eftersom det tycks uppfylla alla krav men inte hittat någon butik som haft det hemma eller ens kunnat få hem det inom en snar framtid.

Så lite så. Tyvärr så har Buggy, imho, blivit rejält mycket sämre i sin nuvarande variant än den äldre (som var tillgänglig på buggy.no-ip.org för de som minns den) så länge man inte söker på specifik hårdvara, så det är oftast Prisjakt jag använder när jag letar grejer numera. Dock så har Buggy en del andra butiker indexerade som inte finns tillgängliga via Prisjakt.

Medlem

Såklart fanns det inte längre i lager eller hos deras leverantör... det här börjar se hopplöst ut.


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

nj
Medlem
Skrivet av Langos:

Såklart fanns det inte längre i lager eller hos deras leverantör... det här börjar se hopplöst ut.

Open Solution indikerade på sin webbshop att det ska finnas i lager, dock så hade jag ingen möjlighet att kolla upp så mycket mer än så för sedan slutade sidan svara för mig :/

Medlem

Jag kapitulerar och tummar på den passiva NB-kylningen. På måndag beställer jag ett likadant moderkort som jag hade från dustinhome.se.

Jag skulle även vilja varna alla för att handla med jmedata.se. Inte nog med att de inte kan skillnaden mellan data och dator de kan inte heller läsa email eller svara i telefon. Jag tror inte det är tillfälligt, de har nämligen varit tämligen inkapaciterade i ca en vecka nu. Fuq d.


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Medlem

du kan ju alltid köpa en tredjeparts-kylfläns om du vill bli av med surret. kanske kan du tom använda flänsen från det trasiga moderkortet


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Tyvärr, på det trasiga moderkortet sitter en fläkt som fräser på i 5000rpm och eftersom jag troligtvis måste köpa ett likadant så kommer jag inte kunna installera någon passiv kylning på NB. Dels för att kortets NB blir rätt varm och dels för att grafikkortet sitter direkt ovanför nordbryggan...


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

1
Skriv svar