Hjälp med nytt chassi!!!

Medlem
Hjälp med nytt chassi!!!

Hej!

Är ute efter ett nytt chassi med bra kylningsmöjligheter. Ej vattenkyld!
Har ni några att rekomendera så länka gärna.

Eller har ni nån bra butik man kan gå till och titta på chassin fysiskt så blir jag också glad, skall dock ligga i Stockholm!

Jag kommer nog att uppgradera till SLI inom en snar framtid så lådan bör vara lite extra luftig så det finns plats att jobba i den när man installerar ny hårdvara.

Tack på förhand !!!

Inaktiv

Jag skulle ju rekomendera Antec P180B Mycket bra kylning.


signatur

Spel: Intel Core 2 Duo E6600 | Asus P5W DH Deluxe | 2048MB Corsair PC6400 DDR2 | 1x WD raptor 36Gb 1x Hitachi 250Gb | POV 7800GT

Medlem

Jag har nyligen införskaffat ovanstående chassi fast inte B (black) modellen.
Jag kör en core 2 duo E6600 med en ninja scythe+, går alldeles utmärkt att köra denna i passivt läge och det e svalt i chassit, kylflänsen blir knappt fisjummen.

Kör alla tre 120mm fläktarna på lägsta hastighet och då även mitt moderkort (asus p5w dh deluxe) och mitt grafikkort (nått MSI geforce 7900) båda är passivt kylda så är datorn i princip knäpptyst.

Det enda man måste tänka på med det chassit är att se till o ha långa kablar på nätagget då det är placerat i en egen tunnel i botten på lådan.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Inaktiv

Japps det kan behövas längre kablar om man har otur :(. i min server som har det chassit behövde jag det enbart till 4-pins kontakten.

Ska nog köpa ett till sådannt chassi till min spelrigg nu, får se om det behövs då. Beror ju lite på vart ström kontakterna är plasserade på moderkortet oxå. Men 4pins kontakten behövs nästan alltid en förlängning på om man vill få en hyffsad kabeldragning iaf.


signatur

Spel: Intel Core 2 Duo E6600 | Asus P5W DH Deluxe | 2048MB Corsair PC6400 DDR2 | 1x WD raptor 36Gb 1x Hitachi 250Gb | POV 7800GT

Medlem

Jag har just fått mitt Antec 180B, ett grymt chassi verkar det vara. Det har inte fått något annat än lysande omdömen av folk som haft det en längre tid och recensenterna verkar vara eniga om att det är ett kanonchassi.


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Inaktiv

Jag beställde mitt andra P180B igår


signatur

Spel: Intel Core 2 Duo E6600 | Asus P5W DH Deluxe | 2048MB Corsair PC6400 DDR2 | 1x WD raptor 36Gb 1x Hitachi 250Gb | POV 7800GT

Medlem

Jag tror bestämt att Antec P180/b börjar bli en riktigt storsäljare, ska bli intressant att se om priserna går upp eller ner till följd av detta.


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

1
Skriv svar