ATI Catalyst control center problem

Medlem
ATI Catalyst control center problem

Hej

Har ett problem med mitt ATI Catalyst control center, så fort när jag ska öppna det och ändra någon inställning så kommer det upp 2 rutor där det står

"CLI Application(Command Line Interface) has encountered a problem and needs to close. We are sorry for the iconvenience."

Då finns det bara en knapp som heter Close och om man trycker på den stängs inställnings "menyn" av.

Det har varit så ett ganska bra tag, har testat flera olika Catalyst versioner från 6,4 till 6,9 och jag blir tokig hehe=) Om det är någon som vet vad som är fel hör av er!:)

nj
Medlem

Har du .Net Framework 1.1 installerat?

Medlem

Japp eller jag har den som ligger på ATIs hemsida där man ladda ner drivrutinerna som är 2.0

nj
Medlem
Skrivet av addelit0:

Japp eller jag har den som ligger på ATIs hemsida där man ladda ner drivrutinerna som är 2.0

Kan vara att du måste installera .Net Framework 1.1 med om du bara har 2.0 installerat då den senare versionen inte är bakåtkompatibel med den äldre.
Hittade den här tråden som hintar om att det kan vara ett .Net-relaterat fel.

Medlem

Okej=) ska testa med detsamma! hehe=D

Medlem

=D DET FUNKAR!!=D Tusen tack ska du ha!!!=D

nj
Medlem

Så lite så. Kan ju även passa på att tipsa om det underbara programmet ATI Tray Tools. Ett väldigt smidigt och simpelt litet program som ligger i system trayen och kan ställa in i princip allt som går att ställa in i ATIs CCC, samt mycket mer.
Skulle helt klart bli tokig utan det programmet då jag sköter alla inställningar till mitt Radeon via det

Medlem

Har installerat ATI Tray Tools nu=) kan ju säga det verkar väldigt lovande=D sen är det inte lika segt som Catalyst =D tack för det tipset också;P

1
Skriv svar