FZ Poll: Använder du Voice over IP i spel?

Robot
FZ Poll: Använder du Voice over IP i spel?
Medlem
FZ Poll: Använder du Voice over IP i spel?

Självklart!
Det är sjukt roligt att sitta i "random VoIP" program och skrattar
OM man slipper... ja...

Medlem

Att snacka med tyskarna är helt hopplöst. Jag struntar nog helst i voice chatting och nöjer mig med vanligt chatt.


signatur

lootskin@hotmail.com

Inaktiv

Visst är det kul att sitta å snacka i lite random VoIP ibland, fast föredrar oftast att använda vanlig chatt.

Medlem
Inaktiv

Det är mycket lättare att kommunicera med de man spelar med över VoIP. Det jobbiga är att många som pratar över VoIP inte kommit in i puberteten än.

Medlem

små pojkar är det värsta som inns i online spel.

.... >gud jäkla aprilskämt, kan inte skriva nått typ.

Avstängd

Det har sina fördelar, men jag använder det bara för att prata med mina kompisar. Jag känner inte för att prata i mick med någon jag inte känner. Sedan finns det många som missbrukar det, så jag brukar allt som oftast stänga av VoIP helt och håller.

Medlem

Nope , mest bara om man vill trakka någon ryss eller någe.
Annars ventrilo all seh way!

Medlem

Använder bara Skype.

Medlem

Det tar bandbredd och man tappar fps, därför använder jag inte voip längre.

Medlem

Beror på vilket spel man lirar, men jag tycker att det höjer spelupplevelsen oerhört om man hamnar i ett lag som använder voip.
Sitter dock mest på ventrilo/teamspeak och snackar med polare.

Medlem

Använder Ventrilo.
VoIP i spel som cod4 eller något Source-baserat vägrar jag. Då måste man ju lyssna på alla stendumma tyskar, britter och fransoser m.m.

Medlem
Medlem

Ehm ja, det blir väl mest för att klaga eller försöka få folk att göra rätt i laget...


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Jag använder VoIP för att skrika på CS-spelare som är á 10 år gamla. Annars inte så mycket.

Medlem

(Quakeworld)

När jag spelat i klaner på senare tid har det varit mer regel än undantag att VoIP i form av Ventrilo har använts. Spelar man turneringsmatcher i någon form är det bra att ha det tillgängligt då det är mycket enklare att rapportera fiendens positioner än om man använder textbaserad rapportering - det tar alldeles för lång tid.

Ibland vill man bara slöspela även när man spelar med klanen dock, särskilt när man möter aningen sämre klaner, och då kan det mest bli en påfrestning att ge sig på Ventrilon. Likadant om man bara har en allmänt dålig dag.


signatur
Medlem

Beror på vilka jag spelar med.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

VOIP är ett måste, dock stänger jag oftast av skiten när jag spelar på pub-servrar...kör med bekanta på egen ts/ventrilo-server.

Medlem
Medlem

Jag och klanen kör stadigt med TeamSpeak när vi spelar, men kör inte med det när det är public, man orkar inte höra på alla människor.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Beror på vilka jag spelar med. o vilket spel skriva i chat har man inte tid med mer än typ skriva ok eller ja,nej etc


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

kör inte för jag är nästan uteslutande inne på public servers.. känns jävligt crap att voipa då. Har dessutom inte någon mic. "Pallar inte" passar mig nog bäst.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

De enda "seriösa gamers" jag hört på voipen är de som tar spelet på dödligt allvar och försöker bossa runt folk.

Medlem

alltid like intressant att se vad man ska sätta på FZ pollen.
man är nästan klar på vad man ska ta för val, men sen läser man lite nogrannare på dom andra och har nu typ 3 alternativ som man skulle kunna sätta likaväl. det är lustigt.

Medlem

Våga vägra voip!

Jag gillar mitt tangentbord. Funkade fint i åtta år i EverQuest -. behöver inget fjolligt litet headset. =D


signatur
Medlem

ibland använder man ju VoIP i fall någe noob håller på o TKar eller någe liknande..

Medlem

ventrilo med polarna (Y)

Medlem

Har nog aldrig använt VoIP. Inte vad jag kan minnas iallafall. Jag har aldrig varit en speciellt seriös spelare och spelar väldigt sällan över internet. Tror förresten att jag använde det när jag lirade Splinter Cell: Chaos Theory Coop.

Hur som helst tror jag att det är ett bra sätt att kommunicera på om man har seriösa medspelare (som inte håller på att säga "Im 1337 h4xx0r" hela tiden), annars är det värdelöst.

Ska börja lira CoD 4 över nätet lite mer nu hade jag tänkt, så kan hända att man börjar använda det?

Inaktiv

Beror på spel om tillfället. Klanmatch i Red Orchestra = Teamspeak. Pub-servrar är mer tveksamt, men ibland stöter man på folk som är värda att snacka ihop sig med.

12
Skriv svar