FZ Poll: Använder du Voice over IP i spel?

Medlem

I professionellt lagspel är VoIP ett måste. Tänk er bara behöva sitta och skriva "Kom och hjälp mig försvara flaggan. Det kommer 3 pers här" medans raketerna svischar förbi.

Nu brukar jag inte spela seriöst så ofta, men slöpratar ofta med polarna på Skype när man spelar EVE, och det är bra kul att lyssna på alla dumma konversationer i Age Of Chivalry eller Zombie Panic

Medlem

Jag älskar musik, så oftast inte.

Medlem
Skrivet av Philip:

Trams..

Själv använder jag alltid ventrilo - betydligt roligare än att sitta och skriva.

Skrivet av toern:

Jag älskar musik, så oftast inte.

För mig fungerar det bra att kombinera voip/spelljud/musik medan jag spelar.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Voip är smidigt att använda i spel som WoW så man får snabbare repons och samarbete.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Spelar nästan aldrig online så nej

Medlem

kör med teamspeak.


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

VOIP på publicservrar, aldrig i livet. jag lever mitt liv mycket gladare utan tjutande snorungar som försöker ge en order

Om jag tar till voip/ts/whatever så är det isf när man lirar med sin klan, eller nära polare.

denhär frågan fick mig förövrigt att tänka efter... det var ett jädrans tag sedan jag lirade FPS online :/

Inaktiv

Woot är ni helt tokiga? De som inte spelar online får ju inte vara med att rösta. ni förstör statestiken. BTW vad är det för fel på yngre människor? Vi har ju alla varit små så sluta klaga. Dessutom måste man ibland kunna diskutera taktiken med lagkamraterna för att vinna. I vissa fall så kommer ett lag utan komunikation bli helt utägada av lag med det(ET:QW).


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Katana: Håller med. Fick samma känsla! (Angående FPS) Att tillägga till min tidigare post så användes det mycket då, och det kändes helt okej. Numer spelar jag mer andra onlinespel så då och då blir det vent eller så, men för det mesta så är det musik enbart som gäller.

12
Skriv svar