Robot
Jack Keane

Som stort fan av Monkey Island blev jag glatt överraskad när äventyrsspelet Jack Keane dök upp för recension. När jag fick hem det läste jag på boxen att spelet innehåller "humoristisk dialog som inspirerats av klassiska LucasArts-ävetyrsspel". Kan det verkligen vara sant?

#the-secret-of-monkey-island, #10tacle-studios, #lucasarts


Medlem
Jack Keane - ett nytt Monkey Island?

Mycket tråkigt att läsa detta, hade sett fram emot detta spel

/ LordDaimos

Medlem

Hade inte ens hört talas om det här

Jag hörde att den engelska översättningen hade misslyckats ganska atalt med att översätta det som gjort den tyska utgåvan om inte annat så åtminstone lite rolig.

Men äventyrsspelare är nästan mer utsvultna än rollspelare på bra genrespel så det är svårt att lita på dem nuörtiden. När skit som fahrenheit och Tunguska får omdömen motsvarande faktiskt bra äventyr som Grim fandango och dylikt vet man att något är fel.

Medlem

Tur att inte alla har samma smak och humor. Jag kan förbise vissa brister som recensenten säger som att vissa saker kan vara svåra att se men det har inte hindrat mig att spela spelet. Jag gillar det skarpt och hadde nog satt en 3a som betyg. Rösten och musiken är hellt ok. Ladda ner demot och få er egen syn av spelet. http://www.jackkeane.com/index.php?id=3&L=2

Jag gillade det så förhopningsvis gör fler det. Sitter fint medans man väntar på fler esp av sam and max season 2.

Medlem

gissa vilket datum det är ?

Medlem
Skrivet av spoj4n:

gissa vilket datum det är ?

Så bara för att det är 1 april så kommer alla spel få en etta i betyg?

http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=24109


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem

Skitsurt!


signatur

Playstation 5 | Series X | Steam Deck

Medlem
Skrivet av 3degs:

Tur att inte alla har samma smak och humor. Jag kan förbise vissa brister som recensenten säger som att vissa saker kan vara svåra att se men det har inte hindrat mig att spela spelet. Jag gillar det skarpt och hadde nog satt en 3a som betyg. Rösten och musiken är hellt ok. Ladda ner demot och få er egen syn av spelet. http://www.jackkeane.com/index.php?id=3&L=2

Jag gillade det så förhopningsvis gör fler det. Sitter fint medans man väntar på fler esp av sam and max season 2.

Can't agree more.

Medlem

Äsch ge oss Monkey Island 5 istället

Medlem

1/5? Är inte det lite att ta i?


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

1/5? Är inte det lite att ta i?

Nej det tycker jag inte. jag tyckte spelet var dåligt alltså 1 i betyg. Visst finns det sämre spel men det här var i min mening inget vidare. Nackdelarna var helt enkelt fler än fördelarna.


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Bland de sämsta äventyrsspelen jag spelat.


signatur

[Amd x2 6000+][4850][3gb ram][Corsair vx550w]

Medlem

Tråkigt, det såg ganska mysigt ut faktiskt. Tror nog att jag testar demot ändå.

Medlem

Ge mig Grim Fandango 2. Världens skönaste äventyrsspel. Vill nästan påstå att miljön, karaktärerna och framför allt musiken är snäppet bättre än monkey-island serien
I Grim Fandango "1" alltså...

Medlem

Tycker inte man ska lägga ner allt för stor vikt vid en review från FZ. Gamespot ger spelet en 7a och userscore är 8.1.

FZ ger ofta bra spel låga betyg, se bara på The Witcher.

Inaktiv

Jag är förvånad att ingen av er har kommenterat "A Vampyre Story" som ser ut att kunna bli riktigt roligt. Nånting i stil med Monkey Island med väldigt liknande humor:
http://www.vampyrestory-game.com/


signatur

Cordão de Ouro - [http://www.cordaodeouro.se]

etz
Medlem
Skrivet av mimstah:

Ge mig Grim Fandango 2. Världens skönaste äventyrsspel. Vill nästan påstå att miljön, karaktärerna och framför allt musiken är snäppet bättre än monkey-island serien
I Grim Fandango "1" alltså...

Måste bara ta och hålla med!:up:

Medlem

Grim Fandango var fan kul!

Medlem
Skrivet av Horniak:

Tycker inte man ska lägga ner allt för stor vikt vid en review från FZ. Gamespot ger spelet en 7a och userscore är 8.1.

FZ ger ofta bra spel låga betyg, se bara på The Witcher.

Men The Witcher var jue ett skitspel.

Medlem

Detta spel var inget mot Monkey Island, lyssnar fortfarande på låtar från
The Curse of Monkey Island segt bara att Vista inte gillar själva spelet =(


signatur

Den som kan tala väl kan ljuga väl.

Medlem
Skrivet av Loading:
Skrivet av Horniak:

Tycker inte man ska lägga ner allt för stor vikt vid en review från FZ. Gamespot ger spelet en 7a och userscore är 8.1.

FZ ger ofta bra spel låga betyg, se bara på The Witcher.

Men The Witcher var jue ett skitspel.

Smaken är som baken

Inaktiv
Skrivet av Horniak:
Skrivet av Loading:
Skrivet av Horniak:

Tycker inte man ska lägga ner allt för stor vikt vid en review från FZ. Gamespot ger spelet en 7a och userscore är 8.1.

FZ ger ofta bra spel låga betyg, se bara på The Witcher.

Men The Witcher var jue ett skitspel.

Smaken är som baken

Hårig!

Medlem

Bra röstskådespeleri blir bara viktigare och viktigare i spel. Idag är LÅNGT mellan de bästa och de sämsta spelen. Vi blir bortskämda med titlar som Bioshock och Mass Effect vilket gör kontrasten allt större när man spelar katastrofer så som Two Worlds.

Nä, ni utvecklare måste kamma till er - även ni måste ju för böveln höra hur otroligt kasst det blir med en röstskådis med en tolvårings läskunskaper som sitter och läser innantill. Monotont och, som i Two Worlds, en massa krystade "thee" och "thou" etc. Hade man inte kunnat stänga av det eländet i spelet så hade jag lämnat tillbaka det. Bedrövlgt.


signatur
Medlem

Lite bump här men.. Jag har testat spelet. Och det var inte i närheten av en etta. För att ett spel ska få en etta ska det vara helt uspelbart, sakna hyffsad story, sakna bra skådespelare sakna ALLT. Men det gör inte Jack Keane. Det är inte perfekt, långt ifrån. Men det är ett godkändt äventyrsspel i mina ögon. Läs recenctionen på ign istället. Den är nog mer rättvis. Jag skulle ge det 3/5 iaf.

1
Skriv svar