Riktigt uselt phishing försök

Medlem
Riktigt uselt phishing försök

Det är första gången jag blivit utsatt för en phishing-attack, det vill säga att någon via mail försöker få mig att lämna ut kontokortnummer och dylikt. Förutom att man vet att man inte ska göra detta, så gör den tjeckiska avsändaren inte mycket för att jag ska gå på det. Nedan följer mailet i sin helhet.

"Bäste Telia.com E-post ägare,
Detta meddelande från Telia.com messaging center till alla våra e-postkonto owners.We arecurrently uppgradera vår databas och e-post centrum på grund av en ovanlig verksamhet som anges i vårt e-postsystem. Vi är de-aktivera alla oanvända Telia.com konton tocreate utrymme för nya konton. För att förhindra att ditt konto blir de-aktiverad måste du bekräfta din webbmail konto genom att bekräfta din Webmail identitet så att vi vet att det är för närvarande en begagnad konto. Vi har varit att skicka detta meddelande till alla våra e-postkonto ägare och det är sista meddelande / kontrollarbetet.
Bekräfta din e-Identity Nedan:
Förnamn:
Efternamn:
Användarnamn:
Lösenord:
Hemland:
Du måste skicka dessa uppgifter till Update Team genom att helt enkelt svar
På detta meddelande med Anmodad Info.
Varning! Konto ägare som underlåter att uppdatera hans eller hennes konto för att få detta meddelande kan lösa hans eller hennes konto. inom sju dagar efter mottagandet av denna varning kommer att förlora hans eller hennes konto permanently.Thank för att du använder Telia.com
Varning Kod: VX2G99AAJ.Telia.com
Tack. ?Telia.com Team?
Engr. Jill Lederman
DIREKTÖR FÖR 2: a kvartalet UPPGRADERA."

FAIL!

#blogg

Medlem
Riktigt uselt phishing försök

Gotta love the svengelska.

Undrar just hur många det är som går på detta och skickar sina uppgifter.

Medlem

Förhoppningsvis har ingen gått på detta, då detta skickades ut under sen kväll/natt. Det brukar anmälas relativt omgående till telia.

1
Skriv svar