Blir tokig, får inte det att funka!!

Medlem
Blir tokig, får inte det att funka!!

Hej på er kunniga!!
Håller på att få igång en övervakningskamera åt en kompis. Programet heter DVR och kan ansluta en jäkla massa kameror.
Det går att titta på kamerorna via LAN men inte via WAN! Alla portar är öppna som ska vara öppna, har prövat med DMZ men utan resultat.
Det går inte att pinga datorn utan att man kryssar i en bock att den ska svara på ping i routern. Då måste datorn vara osynlig mot nätet eller? Finns det nått sätt att göra så den bli synlig? Routern är en NetGear DG834. Finns inget på datorn förutom ett OS (XP Pro) och själva programmet (DVR). Den inbyggda brandväggen i XP är avstängd.
Hoppas ni förstår vad jag menar, är VÄLDIGT pömsig nu!!

Medlem

Port forwarding då den skall ta emot trafik som den inte öppnar själv?


signatur
Medlem

du måste helt enkelt som TixFrix sa, portforwarda dom portar som programmet kräver

kolla om du hittar programmet i listan, om inte så får du ta och googla eller kolla programtillverkarens hemsida efter portarna.
http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/Ne...

Medlem

Tackar för svaren!

Dom portar som ska vara öppna är öppna och forwarded till rätt maskin men det funkar iaf inte.
Och nu kommer jag inte åt fjärrskrivbordet på den maskinen längre. Råkade klanta till det i inställningarna med portarna, ställde in att den skulle blocka alla portar iställe för att öppna alla portar. Det står BlockAll som default i routern och precis när jag tryckte på apply så fick jag syn på att det stog block. Och så försvann uppkopplingen... Suck... Maskinen står i Halmstad och jag bor i Kumla. 40mil att åka....
Nån som vet någon bakväg in i routern eller fjärrskivbordet. Det finns ingen där som kan göra nått med den heller.

Medlem

tyvärr så måste du åka dit för att fixa routern

1
Skriv svar