Trådlöst internet i Thailand...hjälp!!!

Inaktiv
Trådlöst internet i Thailand...hjälp!!!

Hejsan!
Jag har en mycket viktig fråga om trådlöst internet. Det är så att jag bor i Thailand och på Koh Samui. Har nu fixat en extern antenn så att jag får en bättre signal från leverantören.

Nu är det så att jag hade tänkt uppkopplingen så här. Från antennen så går det ju en kabel som skall kopplas in i en router/access point eller liknande. Den skall ju ersätta den nuvarande lilla antenn som finns där.

Från denna delare så skall signalen spridas till två andra datorer...min egna och till grannen. Antingen via Lankabel eller via trådlöst. Jag fick en D-Link DI-624 men är osäker om den funkar.

Är denna routers antenn en sändare eller mottagare av signaler?

Funkar inte denna router...va skall jag i så fall ha istället...gärna D-Link.

Hoppas att ni fattar vad jag menar....är relativt duktig på datorer...men trådlöst har jag aldrig sysslat med tidigare.

Vi skall inte ha ett internt nätverk....vi skall ha olika konton från leverantören.
MVH Lelle

Medlem

som jag har förstått det så har din ISP trådlöst uppkoppling och du vill göra om D-Link routern till en accesspunkt. problemet är att du har gjort det så kommer du inte kunna använda den trådlösa delen på routern på annat än just vara en länk mellan routern och din ISP. om du nu måste ha trådlöst från din dator till routern så blir du nog illa tvungen att köpa in en ytterligare router, eller så köper du en en accesspunkt https://www.dustin.se/dacsaportal/system/pages/products/wf_sh...

sen att du säger att din granne ska vara med på denna del också, det blir nog klurigare. han skulle kunna köpa in en router och att ni köper den där accesspunkten tillsammans. han och du kopplar era routers till accesspunkten och accesspunkten håller kontakt med eran ISP.

ISP <--> AccessPunkt <--> Router1 <--> Dator1
__________________|--> Router2 <--> Dator2

detta tror jag ska fungera, har inte testat så jag kan inte säga med 100% säkerhet hur detta skulle gå

1
Skriv svar