Core2 Duo vs. P4 640

Inaktiv
Core2 Duo vs. P4 640

Hej,

Jag står i valet o kvalet vilken processor jag skall välja...Det står mellan en Intel P4 3,2 GHz, en Intel Core2 Duo 2,4 Ghz och en Core2 Duo 2,67 Ghz.
Väger Core2 Duo-processorerna upp den lägre klockfrekvensen med dubbla kärnor, eller skall man gå strikt på den snabbaste? Jag använder datorn främst till spel o enklare bildredigering.
Jag har idag en Intel P4 2,5 Ghz, med 512 MB RAM, och man vill ju helst inte ha en långsammare dator:)
Tacksam för svar!

Medlem

P4:an går bort direkt, sen är det ju bara en fråga om hur mycket pengar du vill lägga. Vilken P4 som helst blir våldtagen av Core 2 Duo


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

Det blir nog Core2 Duo 2,4 Ghz, isåfall.

Inaktiv

Låter smart det. Är man inte gjord av pengar så räcker 2,4GHz varianten mer än väl. Du lär märka grym skillnad mot din förra processor... även om du skulle jämföra med den P4:an du snacka om.


signatur

Spel: Intel Core 2 Duo E6600 | Asus P5W DH Deluxe | 2048MB Corsair PC6400 DDR2 | 1x WD raptor 36Gb 1x Hitachi 250Gb | POV 7800GT

Gen
Medlem

Sen är den grymt överklockningsbar :>

Inaktiv
Skrivet av Gen:

Sen är den grymt överklockningsbar :>

Japp
I'm in love (alltså i conroe, inget annat )


signatur

Spel: Intel Core 2 Duo E6600 | Asus P5W DH Deluxe | 2048MB Corsair PC6400 DDR2 | 1x WD raptor 36Gb 1x Hitachi 250Gb | POV 7800GT

Medlem

Core 2 Duo FTW!


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem
Skrivet av 8lul:
Skrivet av Gen:

Sen är den grymt överklockningsbar :>

Japp
I'm in love (alltså i conroe, inget annat )

Ja, tänk om det vore i en tjej, eller något! Tjejbaciller.

Inaktiv
Skrivet av Karmalicious:
Skrivet av 8lul:
Skrivet av Gen:

Sen är den grymt överklockningsbar :>

Japp
I'm in love (alltså i conroe, inget annat )

Ja, tänk om det vore i en tjej, eller något! Tjejbaciller.

Ahh det funkar ju inte


signatur

Spel: Intel Core 2 Duo E6600 | Asus P5W DH Deluxe | 2048MB Corsair PC6400 DDR2 | 1x WD raptor 36Gb 1x Hitachi 250Gb | POV 7800GT

Medlem

usch, nej det här är ett datornördsforum. nördar har inte flickvänner, eller?


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av Gäddan:

Det blir nog Core2 Duo 2,4 Ghz, isåfall.

Om man läser kommentarerna till E6600 (2,4 Ghz, 4mb cashe) på komplett så går det att överklocka E6600 till närmre 3 GHz utan problem i många fall. E6600 är nog absoult mest bang for the buck just nu.


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Medlem

Det vette fan alltså. Även Allendale med rätt modekort verkar kunna spräcka 3ghz ofta med.

Men vill du inte överklocka så är det ju bara att ta det största du tycker dig ha råd med, alla (well förutom 6800 kanske) är prisvärda imo.

1
Skriv svar