Undran om en TFT skärm

Medlem
Undran om en TFT skärm

inte varit så insatt i skillnaderna mellan CRT och TFT på senaste tiden. innan var det så att TFT var sämre lämpade för spel men vet inte hur det är nu.
jag har hittat en TFT 17tum 8ms för 1500 från märket Videoseven.
kommer jag märka av "slöheten" när jag spelar? har nån erfarenheter från märket Videoseven?
är lite shortstack så vill ha det bästa för pengarna.

tack på förhand


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem
Skrivet av ScarFace:

inte varit så insatt i skillnaderna mellan CRT och TFT på senaste tiden. innan var det så att TFT var sämre lämpade för spel men vet inte hur det är nu.
jag har hittat en TFT 17tum 8ms för 1500 från märket Videoseven.
kommer jag märka av "slöheten" när jag spelar? har nån erfarenheter från märket Videoseven?
är lite shortstack så vill ha det bästa för pengarna.

tack på förhand

Nu för tiden är det nog svårt att köpa en ny lcd som inte "hänger med". 8 ms har jag och jag upplever 0 släpning eller ghosting.... 17" är lite litet dock... men när man väl bytt byter man aldrig tillbaka, jag hade en smekmånadsperiod dock.

Mitt råd: byt till lcd.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Med 8ms kommer du utan tvekan att märka av eftersläpningar osv i FPS-spel iaf. Inte ens 2ms grey-to-grey kommer i närheten av CRT:n men egentligen handlar det ju bara om hur pass kräsen man är.

Medlem

När det gäller svärtan så är tft dålig.

Medlem
Medlem

8ms har inte direkt eftersläppningar men det blir suddigt och otydligt vid rörelser, ska man lira fps spel är det enbart crt som gäller enligt mig, till andra spel duger det utmärkt med 8ms.


signatur

<3

Medlem

tack för alla råd. Castorfiber vilka spel brukar du spela då?

just nu lutar det mot en CRT men förstår inte varför dom ska vara så dyrra.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem

CRT dyra? Du får en 19" för 1800kr.. På blocket finns det en miljon CRT:er för vrakpriser. Och du slipper döda pixlar

Medlem

mm men man tycker att en utöende ras ska underkasta sig mer än vad dom gör.

blocket...mm en begagnad kanske hade varit något.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

nj
Medlem
Skrivet av m0rfar:

CRT dyra? Du får en 19" för 1800kr.. På blocket finns det en miljon CRT:er för vrakpriser. Och du slipper döda pixlar

Fast risken med att köpa en begagnad CRT är ett döende bildrör, vilket CRT-skärmen jag hade i 3-4 års tid (en trinitron-skärm från Fujitsu) helt plötsligt började uppvisa genom att all skärpa bara försvann och bilden förvandlades till stora suddiga färgblock titt som tätt, för att sedan återgå till normal bild igen.

Medlem

Risken med att gå över gatan är att man blir påkörd

Medlem

TFT (och 8ms) fungerar alldeles utmärkt att spela alla spel på. Det finns gott om toppspelare inom alla FPS som spelar på TFT.
Det handlar snarare om kvaliten på skärmen. För det är det lättast att läsa recensioner där de testar bl a spel, då det är alldeles för meckigt att sitta och läsa all data som behövs för att få en komplett bild av hur skärmen fungerar.
Det handlar naturligtvis om en vanesak också. Är man van vid TFT/CRT så känns det lite ovant om man sitter vid den andra.

Medlem

hmm delade meningar här... tror nog en begagnad skärm är uteslutet. vill köpa nytt för en gångs skull:P budgeten ligger på 1500kr.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem

jag skulle ta tft om jag köpte nytt idag. men med en budget på 1500 skulle det bli crt. då hör det iofs till saken att jag inte går under 19". men om du är säker på att 17" är ok för dig så...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

jag ser ingen mening med 17" i dagsläget. de kostar ju lika mycket som 19"...


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

mm ok kör på en crt då. får se om ja hittar en 19" i närheten för 1500kr.
om jag inte hittar den, vilken är den bästa onlineshoppen då?


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem

så blev det en tft iaf. MEN varför i hela friden har kvaliten på mina filmer försämrats så drastiskt?! är detta nått man får ta?

märker att det är generellt så...


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Inaktiv

alla tft jag sett har visat sådana problem, i större eller mindre utsträckning. bara att acceptera.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

ah ok. detta var nått jag inte visste om:P men annars är jag nöjd:P
bättre än att ha kvar den 6 år gamla skärmen som tillslut förstörde mina ögon hehe


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

1
Skriv svar