Brev från Pliktverket

Medlem
Brev från Pliktverket

Fick precis hem ett brev från Pliktverket. Måste fylla i en enkät (undersökning) inom 2 veckor. Är lumpen kul?

/Walt

#blogg


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Brev från Pliktverket

Givande ja, kul nej


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Ställe att träffa stridspittar, ja.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Både givande och kul. Visst, inte alltid så kul, men det svetsar samman folk för livet. Umgås själv med en gammal lumparpolare.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Jag gjorde inte lumpen pga allergibesvär, behövde inte ens åka till mönstringen, men det känns inte som en förlust. Jag hade förmodligen avskytt det. Fast det beror nog mycket på hur man är som person.

Medlem

Kan man undvika lumpen på något sätt om man inte har några allergibesvär eller liknande?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Lumpen är värd att göra, 7,5 månader är inte en lång tid och ger dig vänner och minnen för livet. Vill man inte så är det väl bara att säga det i dagsläget med så få utbildningsplatser? Inte vet jag. Får man chansen så tycker jag att man ska ta den.


signatur

Tempus fugit.

Medlem
Skrivet av WaltX:

Kan man undvika lumpen på något sätt om man inte har några allergibesvär eller liknande?

Att säga att man inte vill lär hjälpa ganska mycket.

Medlem

Okej. Jag har fortfarande inte bestämt mig, och jag vill inte heller känna mig tvingad till någonting.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av Nocturne:

Lumpen är värd att göra, 7,5 månader är inte en lång tid och ger dig vänner och minnen för livet. Vill man inte så är det väl bara att säga det i dagsläget med så få utbildningsplatser? Inte vet jag. Får man chansen så tycker jag att man ska ta den.

7,5? Var 11 månader när jag skulle göra det iaf.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

ADHD, får inte gå lumpen
Laktosintolerant, får inte gå lumpen
Glutenintolerant, får inte gå lumpen

Sitter rätt säkert..


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

ADHD, får inte gå lumpen
Laktosintolerant, får inte gå lumpen
Glutenintolerant, får inte gå lumpen

Sitter rätt säkert..

Haha


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Jag fick inte ens komma in på mönstring p.g.a min pälsdjursallergi... Blev rätt besviken. Tror att lumpen är en nyttig upplevelse. Det må vara relativt hårt då och då, men tror även att du kan få ut oerhört mycket glädje av det.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av mr.bear:

Jag fick inte ens komma in på mönstring p.g.a min pälsdjursallergi... Blev rätt besviken. Tror att lumpen är en nyttig upplevelse. Det må vara relativt hårt då och då, men tror även att du kan få ut oerhört mycket glädje av det.

Allergisk mot pälsdjur och kallar dig mr Björn, intressant!

Lumpen kan väl jämföras som isvaksbad, jävligt skönt efteråt och ger garanterat ett par anekdoter. Jag ångrar inte att jag gjorde 12 månader i flottan, men å andra sidan hade jag inga andra bättre planer just då.


signatur

Och där signerade jag precis min "undersökning". Undrar ifall jag kommer att bli inkallad, måste ta och skriva mitt testamente. Man vet ju aldrig vad som händer i dusche...

Vänta nu, nu blev det fel.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem
Skrivet av master_chrille:

Och där signerade jag precis min "undersökning". Undrar ifall jag kommer att bli inkallad, måste ta och skriva mitt testamente. Man vet ju aldrig vad som händer i dusche...

Vänta nu, nu blev det fel.

Fanns det någon fråga som frågade om man ville göra lumpen eller inte?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Skrivet av WaltX:
Skrivet av master_chrille:

Och där signerade jag precis min "undersökning". Undrar ifall jag kommer att bli inkallad, måste ta och skriva mitt testamente. Man vet ju aldrig vad som händer i dusche...

Vänta nu, nu blev det fel.

Fanns det någon fråga som frågade om man ville göra lumpen eller inte?

Ja, i slutet.

"Vad är din inställning till lumpen?" Den kändes lite som att dom frågade ifall man vill eller inte.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem
Skrivet av master_chrille:
Skrivet av WaltX:
Skrivet av master_chrille:

Och där signerade jag precis min "undersökning". Undrar ifall jag kommer att bli inkallad, måste ta och skriva mitt testamente. Man vet ju aldrig vad som händer i dusche...

Vänta nu, nu blev det fel.

Fanns det någon fråga som frågade om man ville göra lumpen eller inte?

Ja, i slutet.

"Vad är din inställning till lumpen?" Den kändes lite som att dom frågade ifall man vill eller inte.

Jaha okej. Hoppas att frågan har stor betydelse


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:
Skrivet av master_chrille:
Skrivet av WaltX:
Skrivet av master_chrille:

Och där signerade jag precis min "undersökning". Undrar ifall jag kommer att bli inkallad, måste ta och skriva mitt testamente. Man vet ju aldrig vad som händer i dusche...

Vänta nu, nu blev det fel.

Fanns det någon fråga som frågade om man ville göra lumpen eller inte?

Ja, i slutet.

"Vad är din inställning till lumpen?" Den kändes lite som att dom frågade ifall man vill eller inte.

Jaha okej. Hoppas att frågan har stor betydelse

Jag hade "perfekta" resultat i allting förutom min attityd till att göra lumpen. Slapp t.o.m att mönstra så det lägger stor tyngd vid den delen.

Medlem
Skrivet av Mahlberg:
Skrivet av WaltX:
Skrivet av master_chrille:
Skrivet av WaltX:
Skrivet av master_chrille:

Och där signerade jag precis min "undersökning". Undrar ifall jag kommer att bli inkallad, måste ta och skriva mitt testamente. Man vet ju aldrig vad som händer i dusche...

Vänta nu, nu blev det fel.

Fanns det någon fråga som frågade om man ville göra lumpen eller inte?

Ja, i slutet.

"Vad är din inställning till lumpen?" Den kändes lite som att dom frågade ifall man vill eller inte.

Jaha okej. Hoppas att frågan har stor betydelse

Jag hade "perfekta" resultat i allting förutom min attityd till att göra lumpen. Slapp t.o.m att mönstra så det lägger stor tyngd vid den delen.

Underbart


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Det är inte ens säkert att du får åka å göra testen med styrka å fysik å grejer. Fick ett brev efter att ja gjort undersökningen och ja kom inte in. Vart ändå rätt positiv till att gå med.

Medlem

Jag fyllde i undersökningen idag och kryssade i att jag inte är så sugen på att göra lumpen. Så jag hoppas att jag slipper det. Och som du skrev Bl4ckh4wk, så kommer inte alla med som vill vara med heller.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

nu har jag inte läst alla kommentarer, så kanske upprepar vad någon säger.

du kommer inte behöva göra lumpen, alla som mönstrar i framtiden (osäker på datum, men snar framtid) kommer hamna i utbildningsreserven. dessutom blir lumpen helt frivillig lagom tills du, eventuellt ska rycka in.. så du har absolut inget att oroa dig för

1
Skriv svar