Unreal Tournament III-bonuspack släppt

Robot
Medlem
Unreal Tournament III-bonuspack släppt

Facing Worlds! YES!

Dags att dö lite igen då.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Trevligt


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Jag vet inte hur "noobig" denna fråga är men: Vad farao är z-action?

Flakmonkey
Skrivet av kabex:

Jag vet inte hur "noobig" denna fråga är men: Vad farao är z-action?

Vertikalt dvs många våningar så du måste hålla koll på vad som händer ovanför och under dig hela tiden och inte bara runtomkring så att säga ^^

Inaktiv
Skrivet av kabex:

Jag vet inte hur "noobig" denna fråga är men: Vad farao är z-action?

Undrar det samma. :$

Nytt uttryck som jag aldrig hört tidigare.

Medlem

yay.. nice job EPic..

Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av kabex:

Jag vet inte hur "noobig" denna fråga är men: Vad farao är z-action?

Vertikalt dvs många våningar så du måste hålla koll på vad som händer ovanför och under dig hela tiden och inte bara runtomkring så att säga ^^

Ehm... Det känns ju i så fall som ett ytterst dumt (nytt) uttryck då Z-axeln definierar djupet av något. X- samt Y-led är de som går lodrätt / vertikalt - dvs upp- och ned samt sidled.

Hur som, måttligt klumpigt uttryck


signatur

Jag glömmer aldrig ett ansikte men i ditt fall är jag villig att göra ett undantag.

Medlem

Hm jag tror nog mest att man menar att det är en extra dimension att arbeta med. När det är två dimensioner så snackar man ju om x och medan man snackar om xyz med 3 dimensioner. Därför är det ganska naturligt att man benämner den nya dimensionen med just z. Sedan så är det EGENTLIGEN skitsamma vad man benämner axlarna för


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Flakmonkey
Skrivet av mini-mus:

Ehm... Det känns ju i så fall som ett ytterst dumt (nytt) uttryck då Z-axeln definierar djupet av något. X- samt Y-led är de som går lodrätt / vertikalt - dvs upp- och ned samt sidled.

Hur som, måttligt klumpigt uttryck

Det har varit en hel del debatt kring det här faktiskt och många tycker det är en aning dumt... Tror det härstammar från att när du skapar banan så har du x och y som bredden och djupet (eller vad man nu kallar det, det är tidigt ^^) och då måste höjden heta något och då blir det Z... nytt är det iaf inte, men det används nog inte i alla kretsar. I UT används det dock ofta och Epic använder det som sagt själv också

Medlem

facing worlds ftw!


signatur

Patrick
Producer@DICE

Medlem

Jag tycker det var ett rätt lame bonuspack =/
Två remakes av gamla banor man i princip tröttnade på för 8 år sen (ok, kanske 5 =p), och en ny. Iofs var den nya rätt bra - men det lever ändå inte upp till förväntningarna. Sen att det inte ens fanns bilder och playercount-info om banorna när man väljer dem i menyn är också otroligt kasst. Så för att summera: bra med ett oväntat bonuspack, kasst att det var så tråkigt/litet/dåligt.

Och ang. z-action är det ett begrepp som funnits med sen urminnes tider och kommer ifrån att i baneditorn är planet som banan sträcker sig ut på benämnt XY-planet (precis som nosnos antyder i den tidiga timmen;)) och höjdleden kallas för Z - därav z-action (vilket jag tycker är ett mycket användbart och tydligt begrepp)

Medlem

DAMN, facing worlds... Jag måste köpa detta och spela innan alla lägger av...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Alla som läst lite matematik vet var xyz-koordinaterna härstammar från.

http://en.wikipedia.org/wiki/Descartes

Medlem

Funkar mus och tangentbord bra med UT3 på PS3 numera? Modmöjligheter och FPS på stor TV känns som en rätt trevlig kombination då man kan lira detta med mus och tagentbord på PS3.


signatur

1338 - One Step Above

Inaktiv

well årets flopp

Medlem

Kan de inte göra ett paket med typ 10 nya banor. Detta paketet märker man knappt av. Det är typ knappt några servrar uppe längre(det har typ knappt varigt några från början). Om de typ kunde fixa så att man kan vinna olika märken och gå upp i rank och så, då skulle flera nog fortsätta spela.


signatur

cags

Medlem

Släppt på amerikanska PS Store också till PS3 versionen.


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem

PS Store uppdateringen har kommit nu. Vi fick UT3 map pack också.


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem

gött av Epic, schysst att dom bjuder på det med, det borde mer utgivare tänka på. Gooo! Cliffy B!

Medlem
Skrivet av Jbird:

gött av Epic, schysst att dom bjuder på det med, det borde mer utgivare tänka på. Gooo! Cliffy B!

Håller med om att gratis är gott (:up:), men jag hade nog förväntat mig _liiite_ mer än 3 banor i ett bonuspack... =/
(Och på vilket vis är CliffyB inblandad i det här?)

Medlem

Har testat det lite nu - kul med lite nya bra CTF-banor! Tror faktiskt att det skulle kunna locka lite fler spelare. Såg t ex att det fanns servrar som bara körde "Facing Worlds" som verkade ha gott om folk...

Medlem

Får inte detta att funka på min ps3. jag tankar ner det från storen. Installerar det. Men inte dyker det upp några nya banor i spelet inte.
Fattar noll vad jag gör för fel.
Jag kan inte heller tanka ner mods och eller kartor från te.x ut3mod.com.
Spelet bara gnäller (och även webbläsaren) att jag ska sätta in lagringsmediet när jag ska spara nått.

EDIT: Kom på felet nyss. Men kanske inte ska ladda ner packet från eu store när man har us versionen av ut3.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av cags59:

Kan de inte göra ett paket med typ 10 nya banor. Detta paketet märker man knappt av. Det är typ knappt några servrar uppe längre(det har typ knappt varigt några från början). Om de typ kunde fixa så att man kan vinna olika märken och gå upp i rank och så, då skulle flera nog fortsätta spela.

Man spelar ett spel för att spelet i sig är roligt, inte för att få märken.

Det är typ knappt nån som spelar typ knappt för att alla spelar World of Warcrack.

Varig betyder för övrigt nåt som är fullt av var.


signatur

---
Boo!

Medlem

3 hela banor.... imponerande.

Epic vet verkligen vad kunderna vill ha. Kan ju inte finnas nåt mer perfektare än att lira fps-spel på konsol tex. Epic kan framtiden dom.

Nahe, nu ska jag kolla på sagan om ringen på mobiltelefonen.

1
Skriv svar