Fel på dvd brännare

Inaktiv
Fel på dvd brännare

Min dvd har börjat balla ur.
Den funkade perfekt i början men nu kan den bara läsa skivor den själv har bränt, alla andra skivor kan den inte läsa =(
Brännaren är en Sony DWG120AB2 IDE och är knappt 5mån gammal och köpt via komplett.
Riktigt surt just när man skaffat hemmabioljud o vill se på film.
Har testat o bytt ide kabel men vart ingen skillnad.
Kan man returnera den för en sån här sak? Eller nån som vet felet?

Medlem

Använd garantin, verkar vara knas.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

håller med, det där är sånt som brukar hända efter flera år, om ens det. nån som hade en cyberdrive på den gamla goda tiden? det troliga är att själva läsaren (komer inte ihåg vad den heter) blivit dålig, eller att den är dåligt kalibrerad från fabrik.


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Innan du skickar iväg dvd:n så prova att rengöra lasern, har själv haft exakt samma problem som dig och det löstebsig efter en tvätt...

Inaktiv
Skrivet av nissepistol:

Innan du skickar iväg dvd:n så prova att rengöra lasern, har själv haft exakt samma problem som dig och det löstebsig efter en tvätt...

Vågar man verkligen göra det om man har garantin kvar. Är det själva linsen då som man ska rengöra?
Brukar det inte vara plomberat med klistermärken och sånt?

Medlem

mja, du kan ju testa att köpa en rengörings-cd på clas ohlsson. annars måste du öppna hela skiten, och den är som sagt plomberad.


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

Om lasern är skitig borde väl alla skivor strula? Som jag sa funkar det perfekt med brända skivor.

Medlem

Jag vet inte exakt hur det funkar men min brännare läste också bara brännskivor. Köp en DVD-tvätts skiva kostar inte mer än 150kr och den kan du använda i alla husets cd/dvd läsare.

Inaktiv

Bra o snabb support på komplett, dom skickar en ny (annan modell).

1
Skriv svar