Supreme Commander till Xbox 360 under 2008
Haha. Precis som de andra strategispelen som finns till 360 kommer detta ramla på arslet.
Ser fruktansvärt fult ut, men vad förväntar man sig när man tar ett spel som kräver ca 2 gig ram för att funka på PC, och ska nedgradera det så det funkar på en konsol med 512 mb ram? Ren idioti...
Bah, de fick ju Assassins Creed att fungera i fin grafik och det kräver betydligt mer än SupCom faktiskt.
(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.
Visst går det att göra och visst skulle det kunna bli bra. Jag tror inte att kontrollerna blir lika bra som till PC - såvida man inte pluggar i mus och tagentbord till kryssboxen.
Sup Comm har ju ett föredömligt bra och lättanvänt gränssnitt till PC:n som till stor del förlitar sig på mus (med scrollhjul) för input. Vad man förlorar med en analog kontroll är snabbhet och precision.
Det finns visserligen 88 kortkommandon (gjorde en snabb räkning av hotkeys i manualen), men det är ju långt ifrån alla som man behöver använda så ofta, så det skulle säkert gå att få tillgång till de viktigaste i handkontrollen.
Grafiken har väl aldrig varit Sup Comm:s styrka, men den är rätt schysst för genren. Enheterna är ju trots allt optimerade för att betraktas på avstånd - hela iden är ju att man kan ha massiva slag med hundratals enheter.
Ser fruktansvärt fult ut, men vad förväntar man sig när man tar ett spel som kräver ca 2 gig ram för att funka på PC, och ska nedgradera det så det funkar på en konsol med 512 mb ram? Ren idioti...
Det funkar inte precis som på dator serru.
1 Ram minnet på 360n är väldigt annorlunda och specialbyggt , dessutom kör inte konsollen något krävande operativsystem som PCn gör.
I det stora hela... det krävs inte lika mkt ram minne på konsoller som det gör på PC.