Min mus spökar, och min dator

Min mus spökar, och min dator

Nu sitter jag med min nya burk som fungerar bra, förutom att när jag ska spela cs så blir musen underlig. Om man drar siktet lite åt höger tex så känns det som siktet liksom glider vidare :S Jäkligt irriterande och jag kan inte sikta längre :/ detta uppstog när jag bytte dator, mus = razer dimondback.

Datorproblemet, också bara i cs änsålänge. Jag hackar/laggar pingen är runt 20-30 så det borde inte vara några problem, men när jag spelar känns det som pingen vore 300 :S asjobbigt.
Allt fungerade bra på min gammla burk p4 2.4GHz 512 mb ram, ati 9200 grafik. Spelade cs på maxad grafik och det flöt hur bra som hellst.
Min nya dator amd x2 4600, 2 gig ram, nvidia 7900 GTX grafik, borde inte vara något som hellst problem ju :S HJÄLP tack


signatur

Gud vad jag ställer mycket frågor^^
P4 2.4 GHz, 512 mb ram, ATI Radeon 9650Pro

Inaktiv

Hade inte du problem med att den startade om sig och sånt också? Var det nätagget som spökade eller har du kvar samma?
Testa stänga av, alternativt sätta på, v-sync.

Är det CS 1.6 så testa skriv detta i console:
fps_max 120
fps_default 120
developer 1

Otursdator :S...


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Ett liknande mus-fel har jag stött på tidigare. Då var det skrivbordsvisning inställt på två bildskärmar i Windows, vilket gjorde att när man drog för långt åt höger så åkte musen över till nästa bildskärm. Men dock verkar det inte vara riktigt detta fel du har.

Har du kvar samma cfg och inställningar i CS eller är det en splitt ny ominstallation? Det kan ligga kvar dumma inställningar från din gamla konfiguration som spökar ner din nya.


signatur

BlackBozze - the man, the myth, the concept

Gen
Medlem

Jag har exakt samma problem som du med Razor Diamondback och är lite oroad för vad som är fel med musen.

Jag misstänker att drivisarna skadats i samband med överklockning (SATA var inte låst). Ljuset pulserar inte längre. Min jobbarkompis skrämde mig med att USB inte heller är låst, men det kan ju inte stämma :>

Tror alltså det är musen och inte din dator. Allt funkade som det skulle när jag körde med min pensionerade MX1000.

PaddanL, jag lämnade in datorn till netgiganten för att dom itne trodde på mig när jag sa att det var fel på grafikkortet :S
Dom kom fram till att det var grafikkortet så nu har jag ett tredje 7900 GTX i burken jag hoppas det kommer fungera som det ska !
Jag ska testa att skriva sakerna du skrev i konsollen, jag har 1.6

BlackBozze, nej jag har inte 2 skärmar eller liknande :/ Jag har en helt ny dator ungefär, INGET som jag hadde innan är kvar nu, windows är ominstallerat, och formaterade hårddiskar

Gen, Jag hadde exakt samma mus (utan drivrutiner) på min gammla dator, allt fungerade utmärkt (musen gled inte på is)
När jag fick nya datorn testade jag först musen utan drivrutiner och sen med drivrutiner men den glider fortfarande på is :/


signatur

Gud vad jag ställer mycket frågor^^
P4 2.4 GHz, 512 mb ram, ATI Radeon 9650Pro

Gen
Medlem

Körde du Razorn utan drivisar? Funkar den ens då?

Japp den fungerar utan drivisar, men man kan specifisera den mer med drivisar, olika sensitivitets inställningar m.m


signatur

Gud vad jag ställer mycket frågor^^
P4 2.4 GHz, 512 mb ram, ATI Radeon 9650Pro

Gen
Medlem

Väck med drivisarna då...synd bara att man det inte går att avinstallera dom...utan man måste springa in i registret och så...

Medlem

Kanske du körde med accelerationen av i win för mus inställningarna förr? och nu med ny dator är den förbockad?

Förmodligen inte men men vem vet

Gen: Skrev jag inte att jag testat båda utan och med drivisar? i alla fall så har jag det.


signatur

Gud vad jag ställer mycket frågor^^
P4 2.4 GHz, 512 mb ram, ATI Radeon 9650Pro

PaddanL :
fps_max 120
fps_default 120
developer 1
Fungerade inte

EDIT: När jag ändå håller på så kan jag lika gärna tilllägga att det är problem med ljudet också
Ibland så försvinner ljudet HELT ur min vänstra högtalare/headset.
Ljudkortet i datorn är ett moderkortsintegrerat 5.1 problemet har vart ända sen jag fick datorn för första gången.
Funderar allvarligt på att lämna tillbaka datorn :S


signatur

Gud vad jag ställer mycket frågor^^
P4 2.4 GHz, 512 mb ram, ATI Radeon 9650Pro

1
Skriv svar