Säkerhetsbrist i PS Network

Robot
Medlem
Säkerhetsbrist i PS Network

Själv lägger jag bara in pengar när jag ska köpa något.

Medlem

Jepp, använder e-kort.


signatur

lootskin@hotmail.com

Avstängd

Samma här...

Medlem
Medlem
Skrivet av kabex:

Själv lägger jag bara in pengar när jag ska köpa något.

Skrivet av Lootskin:

Jepp, använder e-kort.

Skrivet av KrejzY:

Samma här...

Kanske skall börja använda detta e-kort istället för ens Visa-kort? Det är som ni säger... inte kul om ens bankkonto blir länsad på allt.

Inaktiv

e-kort känns väldigt säkert speciellt när sånt här händer. Vet inte om det bara är Swedbank som har detta.

Medlem

Fast iof. sig så kan man dela upp det på mer än ett bankkonto. T.ex. ett som är sitt primära lönekonto, medans det andra är ett konto avsett för internethandlande. Skulle inte det också vara en smart idé?

Inaktiv

Det säkraste är väl poängkort typ dom som finns till 360 och Wii,
om det nu kommer nåt sånt nångång till ps3 EU.

ptr
Medlem

men vadå man behöver ju inte ha något visa kort kopplat till ens PSN konto? Sen när man väl vill köpa något då skriver man i kortnummer osv. men det sparas ju inte på din användarE?

Medlem
Skrivet av Strax Dax:

Det säkraste är väl poängkort typ dom som finns till 360 och Wii,
om det nu kommer nåt sånt nångång till ps3 EU.

Dock kan man använda kreditkort även där.

Skrivet av Philip:

Fast iof. sig så kan man dela upp det på mer än ett bankkonto. T.ex. ett som är sitt primära lönekonto, medans det andra är ett konto avsett för internethandlande. Skulle inte det också vara en smart idé?

Skulle nog funka, fast det är lättare med e-kort på Swedbank.


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem
Skrivet av ptr:

men vadå man behöver ju inte ha något visa kort kopplat till ens PSN konto? Sen när man väl vill köpa något då skriver man i kortnummer osv. men det sparas ju inte på din användarE?

Det går att lägga in ett kreditkort som dras automatiskt när du ska handla på Store. Men det går att göra så att man bara skriver in sitt kortnummer varje gång man ska handla och det är lätt att ta bort sina kreditkortsdetaljer. Som sagt så sparas heller inte hela kreditkortsnumret.


signatur

lootskin@hotmail.com

ptr
Medlem
Skrivet av Lootskin:
Skrivet av ptr:

men vadå man behöver ju inte ha något visa kort kopplat till ens PSN konto? Sen när man väl vill köpa något då skriver man i kortnummer osv. men det sparas ju inte på din användarE?

Det går att lägga in ett kreditkort som dras automatiskt när du ska handla på Store. Men det går att göra så att man bara skriver in sitt kortnummer varje gång man ska handla och det är lätt att ta bort sina kreditkortsdetaljer. Som sagt så sparas heller inte hela kreditkortsnumret.

om man då inte har något kredikort så att det dras automatiskt så behöver man väl inte oroa sig över något?

Inaktiv
Skrivet av Lootskin:
Skrivet av Strax Dax:

Det säkraste är väl poängkort typ dom som finns till 360 och Wii,
om det nu kommer nåt sånt nångång till ps3 EU.

Dock kan man använda kreditkort även där..

Men använder man enbart poängkort då går man ju säker,
för då finns inga kontokorts uppgifter att sno.

Medlem

Skit händer. Jag har blivit lurad på stålar via mitt Visa men fan - tekniken går ju inte framåt om ingen använder den hehe.

Det har aldrig varit några problem att få tillbaka alla pengar så nån monetär förlust är i slutändan inte särskilt trolig.


signatur
Medlem

synd att det är brist i säkerheten.

Medlem
Skrivet av Strax Dax:
Skrivet av Lootskin:
Skrivet av Strax Dax:

Det säkraste är väl poängkort typ dom som finns till 360 och Wii,
om det nu kommer nåt sånt nångång till ps3 EU.

Dock kan man använda kreditkort även där..

Men använder man enbart poängkort då går man ju säker,
för då finns inga kontokorts uppgifter att sno.

Så sant så sant, men då får du huset fulld med fula plastkort istället


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem
Skrivet av stellanj:

synd att det är brist i säkerheten.

Inte nu längre.


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem
Skrivet av Lootskin:
Skrivet av stellanj:

synd att det är brist i säkerheten.

Inte nu längre.

Ah! Bra jobbat där med säkerheten

Medlem
Medlem

jag kör med ett separat visakort där jag sätter in pengar när jag behöver. Smidigare än e-kort.


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Inaktiv

Nordeakunder kan använda tjänsten säkra kortbetalningar som kan knytas till Visa och MC. I tjänsten kopplar du ett Internetkort till ditt vanliga kort. Varje gång du ska göra ett köp på Internet och föranmäler ditt Internetkort för köpet. Internetkortet är då giltigt för ett köp inom 7 dagar.

Medlem
Skrivet av 3lue3ird:

HAHAHA

Fanboy GTFO :evil:


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem

Det är ju helt klart att man ska använda e-kort.

Medlem

nordea använder dem fortfarande skraplotterna? jefla tomtar , gillar inte ps3 pga priset den dagen dem kommer ikapp xbox360:n köper jag en

Inaktiv
Skrivet av 3lue3ird:

HAHAHA

har du hört talas om karma? sitter du här å skrattar åt folk som KAN ha blivit drabbade så hoppas jag så innerligt att du blir drabbad själv din lilla haschtomte

aa detta var ju tråkigt får nog ta en titt på min PS3'a när jag kommer hem. fördelen med mitt lönekonto alltså inte sparkonto är att pengarna går snabbt där efter lönen så om du ska ta mina pengar så får du ta mig fan va snabb.

Medlem
Skrivet av anon_3159:

Nordeakunder kan använda tjänsten säkra kortbetalningar som kan knytas till Visa och MC. I tjänsten kopplar du ett Internetkort till ditt vanliga kort. Varje gång du ska göra ett köp på Internet och föranmäler ditt Internetkort för köpet. Internetkortet är då giltigt för ett köp inom 7 dagar.

Så kör jag med mitt Nordea "internetkort".
Klockrent. Om man inte godkänner köpet innan så nekas det rakt av. Använder det för att betala på PSN, mina mmorpg prenumerationer osv. Känns jävligt säkert


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Man får det man betalar för, just det jävlar, ni betalar ju ingenting för säkerhet whatsoever.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Man får det man betalar för, just det jävlar, ni betalar ju ingenting för säkerhet whatsoever.

Hoho, ditt lilla troll

På topic, saxat från nyheten om saken:

Skrivet av www.us.playstation.com:

Although unlikely, it is possible that the passwords of a small percentage of PLAYSTATION Network users may have been changed through unauthorized access, making it possible to view users' personal information and/or use the Wallet for the PLAYSTATION Store. PLAYSTATION Network accounts do not display entire credit card numbers, so any unauthorized access to your PLAYSTATION Network account is very unlikely to compromise your credit card number.

Bristen har alltså låtit folk(i vilken utsträckning det nu hänt) LÄSA den informationen som finns i kontona och hela kortnumret är inte läsbart... nu är informationen självfallet från en partisk källa men den är trovärdigare än vilda spekulationer utan NÅN verklighetsanknytning.

Får väl hoppas att de tätat ordentligt nu så att man slipper se mer av detta.
8)

1
Skriv svar