LG eller Samsung Syncmaster?

Medlem
LG eller Samsung Syncmaster?

Funderar starkt på att köpa en ny skärm.

I slutändan befann jag mig på 20" storlek då jag gillar upplösningen på hela 1680*1050.

Den får inte vara för dyr men ska ändå vara kvalitet så hamnade mellan dessa två:

LG L204WT och Samsung Syncmaster 205BW

LG'n är faktiskt billigare och har grymma specs! Tyvärr är jag inte insatt i LCD skärmar något vidare så vet inte om det kanske bara är snyggt på pappret.

Har någon erfarnhet av någon av dessa eller kan rekommendera en annan skärm kanske?

Jag lyssnar mycket på musik, läser mycket på datorn, tittar på film och spelar såklart då och då. Skärmen jag har nu har problem med gråa/svarta färger och därför är 2000:1 i kontrast jävligt nice.

Men vad sägs?

Medlem

Varför just 20 tum? Går du ned till 19 tum så sjunker priset drastiskt (runt en tusenlapp). Då är iofs upplösningen "bara" 1440x900.

@ Dustinhome:
Samsung 940BW: 2585
LG L194WT: 2620

Medlem

Jag har en Samsung Syncmaster 205B (samma som den du funderar på men i silver) och är väldigt nöjd, rekomenderar den varmt. Inga problem att spela på den, har spelat lite Painkiller på den utan något eftersläp alls Varför 20"? För att den är större....


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Medlem

Tackar för svaren.

Är fortfarande osäker på vilken skärm jag ska ta. Vill helt enkelt ha den som ger bäst bildkvalitet.

En liten fråga till, hur funkar t.ex. Xbox 360 på skärmar som dessa? Kan man spela i 720p/1080i osv.?

Gen
Medlem

Känner en som har BenQn och ja...läckert

Ska själv skaffa en så snart jag kan. Hellre den än Samsungen (smaksak)

Medlem

Har kollat runt rätt mycket nu och två 20" monitorer som får väldigt bra betyg är:

Dell 2007WFP och Viewsonic VX2025wm. Dell har en rabatt nu så den endast kostar lite mer än VX2025wm och den är också äckligt snygg.

Samtidigt verkar VX2025wm allt annat än dålig och kanske är sdet värt att spara några kronor?

Hittade föresten en rolig artikel där de går igenom response tiden och fann att Dell med sin "slöa" 16ms var i verkligheten snabb nog för att kallas 5ms medan flera 5,6,8 ms monitorer var slöa nog att kallas 16ms osv.

Intressant och väldigt missvisande.

Medlem

har för mig att soya sa att dells skärmar är från philips, eller iaf panelerna


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

1
Skriv svar