Noll koll på prestanda

Inaktiv
Noll koll på prestanda

Hallå, jag ska just köpa en dator som jag ska använda till att spela mycket spel på men samtidigt ha att jobba på. Mest Photoshop, flash och Illustrator. Jag har varit och sett runt på komplett.se och Mr. PC Computers. Jag måste erkänna att jag är urkass när det gäller hardware och prestanda och det känns som det är en jungel när man ska välja processorer, ram minnen, grafikkkort etc, men jag har kikat lite på en dator från Mr. PC Computers som bland annat har:

Nätdel: Colors Standard 420W / 20 / 24pin 12cm Fan Silent
Moderkort: MSI K9N NEO-F NF550 (Dual-DDR2/ PCI-E/ GB-LAN/ 4xSATA2/ 10xUSB/ 7.1audio)
Processor: AMD Athlon64 X2 4200+ 2.2GHz 1MB "Windsor", Socket AM2, BOX
Minne: 2048MB V-Data PC533 CAS4 (2x1024)
Grafik: Asus Nvidia Geforce 7900GT 256MB tv-out, dvi PCI-E

Jag tror mig veta att det är bra saker, men jag är grymt osäker på Ram minnet dock. Som jag har förstått det är det DDR2 som gäller, stämmer det?

Sen känns nätaggregatet lite klent... känns som det finns risk för överhettning.

Vad säger ni, är det bra grejer?

Medlem

ser väl helt ok ut

vet inget om "Colors" nätagg, vad är det som får dig att tro att det är för klent? ett bra 420W är inte för klent.


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

Nej okej, som sagt jag är jävligt gön på det här. Har dock något i minnet om att hettan kring grafikkortet är den stora boven och att det är lika bra att dunka in hela nordpolen i chassit.

Jag är nog mest orolig för ram minnet, vore trist att köpa skräp. Vad är hela grejen med DDR2?

Tack för svaret!

Medlem

om temperaturen blir för hög är det ju bara att köpa en extra fläkt och sätta in i efterhand.

grejen med ddr2, hmm. de är lite snabbare. framför allt är det en ny standard, det går inte att använda ddr1 i nyare system. när det gäller amd betyder det att man måste ha ddr2 till socket am2, och det är det du har

vågar inte uttala mig om hur v-datas minnen är...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

Nu har jag ögonen på Mr. PC Computers, de verkar bra på "papper" men vet du någon som har handlat där... är de pålitliga?

Medlem

Jag kan ju rekommendera att du köper ett X1900XT från komplett. Billigt billigt just nu...

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=324857

Men det kanske ett ett klart paket du skall köpa förstås... i annat fall så känns det ganska prisvärt med det kortet för det priset..

Inaktiv

Ja det är ett klart paket jag köper. Fan jag blev helt matt av allt sökande... det finns ju inte ett grafikkort som erbjuds på marknaden om man säger så ha ha. Nej nu har jag beställt ovanstående paket.... vill ju bara ha något som fungerar ha ha

tack för all hjälp!

Inaktiv

Jag har köpt min dator hos mrpc.se. Mycket pålitliga och hjälpsamma och sånt! Dessutom kan man svänga ihop rätt sköna delar med dem... Snabb leverans och sånt och framförallt billiga


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Gen
Medlem

Nätagget var intressant, googlade lite snabbt men hittade inget

Vore det inte smidigare att ta ett FSP eller liknande som garanterar datorns stabilitet?

1
Skriv svar