Gran Turismo 5 Prologue trippelfilmat

Robot
Medlem
Gran Turismo 5 Prologue trippelfilmat

Så vackert spel. Tror jag börjar gråta.


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem

Stod och kikade lite på spelet på webhallen tidigare idag, de hade 3st ps3or med det rullande för testning...
Stod emot köpsuget i flera timmar men nu är det beställt
Ser riktigt trivsamt ut, risken är bara att det blir ett väldigt dyrt spel iom att man blir sugen på att köpa en g25 för att göra det så gemytligt som möjligt

Medlem

mm, såg jäkla snyggt ut


signatur

B lup

Medlem

Ser fram mot recensionen!

Medlem

Jag har ingen ps3'a ... fyfan...

Medlem

Kommer köpa på fredag i min butik men det jobbiga är att man ser G25.an skina bland datortillbehören...mumma...men ack så mycket pengar. Ska inte G25 Gran Turismo edition komma snart? och vara lite billigare?


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Nu längtar jag ännu mer till augusti så att jag kan köpa mitt ps3

Medlem

Igen... varför betala för ett demo i princip? Idiotiskt imo.

Medlem
Skrivet av Philip:

Igen... varför betala för ett demo i princip? Idiotiskt imo.

Varför inte? Det innehåller ju fler bilar och banor än vissa "icke-demo" bilspel..


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem

underbart,underbart, man vad är detta jag hör att de finns endast ungefär 50 bilar ?, jag menar i dem förra fanns de undefär 50 bilar på endast Toyota t.ex..


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Inaktiv
Skrivet av Philip:

Igen... varför betala för ett demo i princip? Idiotiskt imo.

kan hålla med dig till en viss del där. men med tanke på att det inte finns ett enda vettigt racing sim till PS3'an just nu så kan jag förstå det JA!

å är man en racing torsk som mig så kommer man inte palla trycket och går ner å köper den välfyllda demoskivan i alla fall, trots att det är riktigt snålt av dom att göra så här, riktigt j#"la snålt. jag är arg men jag köper det ändå i brist på annat.

Medlem

GRID will be better=P

Medlem

Varför är inte denna nyhet blåmarkerad?


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

För det första: The Mars Volta.

För det andra: oooj, det var snyggt. Fast jag undrar hur det kommer se ut när man spelar det, utan en massa snygga reprisklipp och filter.

Medlem

Spelet ser riktigt bra ut i rörelse. Har dessvärre bara en 40" 720p i min bostad, så spelet kommer att se betydligt bättre ut när jag uppgraderar till en 1080p-TV, vilket dock inte blir alltför snart. Bilarna är de absolut snyggaste jag sett - någonsin - i ett bilspel! Helt jävla sanslöst... interiörer och allt. Wow!

Tycker dock att Polyphony Digital för lägga mer tid på att förbättra landskapen. Miljöerna överlag är helt OK, men ex. har vissa miljöer (gräskullar, bergsväggar) för lågupplösta texturer. En del objekt såsom träd ser ut som taskiga sprites. Sådant är kan de kringå genom att tillämpa vissa textueringstekniker alt. på distans ha lite "dimma" vid trädpartier osv.

Inför GT5 de säkerligen ta åt sig mycket av kritiken och feedbacken och förbättra miljöerna. De arbetar på dynamiska vädereffekter, och det kan mycket väl vara lösningen på ovanstående problem; gassa, blänk ifrån väg och byggnader, regnskurar, dimma och eller snötäcken som döljer de fulaste partierna lite snyggt

Man får dock ta i beaktning att spelet körs i 1080p60+2xAA eller 720p60+4xAA. Så det är sannerligen imponerande!

Medlem

Helt klart värt att pröjsa för Prologue om du gillar GT, det är ju som ett helt spel!


signatur

Meep!

Inaktiv
Skrivet av sibbor:

Spelet ser riktigt bra ut i rörelse. Har dessvärre bara en 40" 720p i min bostad, så spelet kommer att se betydligt bättre ut när jag uppgraderar till en 1080p-TV, vilket dock inte blir alltför snart. Bilarna är de absolut snyggaste jag sett - någonsin - i ett bilspel! Helt jävla sanslöst... interiörer och allt. Wow!

Tycker dock att Polyphony Digital för lägga mer tid på att förbättra landskapen. Miljöerna överlag är helt OK, men ex. har vissa miljöer (gräskullar, bergsväggar) för lågupplösta texturer. En del objekt såsom träd ser ut som taskiga sprites. Sådant är kan de kringå genom att tillämpa vissa textueringstekniker alt. på distans ha lite "dimma" vid trädpartier osv.

Inför GT5 de säkerligen ta åt sig mycket av kritiken och feedbacken och förbättra miljöerna. De arbetar på dynamiska vädereffekter, och det kan mycket väl vara lösningen på ovanstående problem; gassa, blänk ifrån väg och byggnader, regnskurar, dimma och eller snötäcken som döljer de fulaste partierna lite snyggt

Man får dock ta i beaktning att spelet körs i 1080p60+2xAA eller 720p60+4xAA. Så det är sannerligen imponerande!

Mja spelet renderas inte i 1080p utan skalas upp till det (som så många andra spel), så du går nog inte miste om så mkt om du kör 720p. Få ser för övrigt skillnad på 1080 och 720.

Medlem
Skrivet av mill:

Mja spelet renderas inte i 1080p utan skalas upp till det (som så många andra spel), så du går nog inte miste om så mkt om du kör 720p. Få ser för övrigt skillnad på 1080 och 720.

Jag skulle garanterat se skillnad på 1080p och 720p. Dessvärre läste jag efter mitt inlägg att bilden i GT5P i 1080p-läge är interpolerad (dvs. uppskalad). 1920x1080 i menyerna dock

Inaktiv

vad har hänt med GT 5 den fullständiga versionen då, var det inte meningen att den skulle komma i år ?
Blev lite paff när man läste här på FZ att GT 5 kommer först om ett år.

Medlem
Skrivet av redmac:

Kommer köpa på fredag i min butik men det jobbiga är att man ser G25.an skina bland datortillbehören...mumma...men ack så mycket pengar. Ska inte G25 Gran Turismo edition komma snart? och vara lite billigare?

Redmac, jag har prologue Vi kan lira idag eheh

Medlem
Skrivet av n0llk0ll0:
Skrivet av redmac:

Kommer köpa på fredag i min butik men det jobbiga är att man ser G25.an skina bland datortillbehören...mumma...men ack så mycket pengar. Ska inte G25 Gran Turismo edition komma snart? och vara lite billigare?

Redmac, jag har prologue Vi kan lira idag eheh

jag vill joina också ! ska köpa de idag

Inaktiv

400 spänn?! det kan de glömma. Om man får tillbaka (en del av) pengarna sen när man köper fullversionen så är det ok.

Medlem

Världens mest exponerade demo ?
Helt sjukt att man numera kan marknadsföra och sälja ett demo som näst intill en full vers. imho.
Tacka vet jag när demo var demo och full vers. full vers.

Medlem

Hoho. Sugen! Men har mitt FM2. Blir nog en Gt5'a när det kommer i Januari 2009 och PS3'an kostar 2500kr.

En notering. I varenda film jag sett av detta spelet är däckljudet något av det sämsta jag hört. wtf!?


signatur

Allvarligt talat!

Medlem
Skrivet av Philip:

Igen... varför betala för ett demo i princip? Idiotiskt imo.

De flesta PC spel idag känns ju som demon när man betalar fullpris.. måste ju patchas 25ggr innan dom blir kul och spelbara.

Varför inte köra samma stil på Konsol?
Det är fortfarande ett rätt stort "demo"

Medlem

Med tanke på att man (uppenbarligen) måste vänta till nästa år för att spela hela spelet känns det rätt motiverat att slänga ut en teaser mot betalning. Så länge den innehåller en del mer än ett demo. Hellre det än allt det här eviga väntandet som vissa spelutvecklare utsätter en för.

Inaktiv

Håller med dig iaken, däckljudet känns så 1990. Dom borde lägga ner lite mer tid på sånt som ljud och kontroll istället för att bara satsa på att göra det snyggaste spelet som finns. Jag menar detta däckljudet låter precis likadant som i första GT utom möjligtvis support för DTS. Att GT5 blir det snyggaste spelet som finns finns där inga direkt tvivel på men jag tvivlar på att de kan uppnå FM2s fartkänsla och kontroll.

1
Skriv svar